Gå til innhold

ROT i hjemmet, hva kan jeg kreve/forvente?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang mannen har vært alene hjemme i en time eller mer så er det så mye rot! Kjøkkenbenken er full av kopper og kar, papirer og diverse, gulvet er halvfullt av leker/klær og stolene er dratt frem/ matrester på bordet, tissebleier på benken på badet osv. Er dette virkelig vanlig i et småbarnshjem? Eller kan jeg forvente at en voksen mann rydder etter seg og sine barn? Jeg er en person som rydder underveis og jeg syns det er så unødvendig at det blir dynger av rot overalt i huset i løpet av dagen. Har null problemer med å holde det ryddig med to små i hus. Gruer meg til å komme hjem hver gang mannen har vært alene hjemme eller alene hjemme med barna for da vet jeg hvordan det ser ut i alle rom.... Mens han mener at jeg er altfor pedantisk og at om jeg vil ha det ryddig så får jeg ordne det selv. Hvem har "rett"?  

Anonymkode: 7a88c...3a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør forvente at han er seg selv. Dette er ulempen med å bo med andre voksne.

Anonymkode: d9278...f10

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn det ser ut etter mannen min og. Det er slitsomt, men han har alltid vært rotete, og det er nok urealistisk å tro at det skal bli bedre nå når vi har barn. Jeg trener ungene på å rydde da. 😉 

Og ca en gang i mnd klikker jeg i vinkel på gubben og kjefter han huden full. ( kommer som regel dagen før mens 😅) 

Anonymkode: da943...f14

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang mannen har vært alene hjemme i en time eller mer så er det så mye rot! Kjøkkenbenken er full av kopper og kar, papirer og diverse, gulvet er halvfullt av leker/klær og stolene er dratt frem/ matrester på bordet, tissebleier på benken på badet osv. Er dette virkelig vanlig i et småbarnshjem? Eller kan jeg forvente at en voksen mann rydder etter seg og sine barn? Jeg er en person som rydder underveis og jeg syns det er så unødvendig at det blir dynger av rot overalt i huset i løpet av dagen. Har null problemer med å holde det ryddig med to små i hus. Gruer meg til å komme hjem hver gang mannen har vært alene hjemme eller alene hjemme med barna for da vet jeg hvordan det ser ut i alle rom.... Mens han mener at jeg er altfor pedantisk og at om jeg vil ha det ryddig så får jeg ordne det selv. Hvem har "rett"?  

Anonymkode: 7a88c...3a8

Noen rydder underveis, andre rydder når barna sover. Jeg rydder når barnet sover. Men bleier osv hadde jeg ryddet underveis, med engang. Oppvasken haster det ikke med, heller ikke å rydde opp leker osv. Men synes han kan rydde opp etter seg når barna har lagt seg :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ganske vanlig problemstilling. Det går nok ikke å tvinge han til å bli like ryddig, men han kan hjelpe til noe. Jeg hadde mislikt sterkt bleier på benken osv. Du får velge noen ting du vil han skal ha fikset til du kommer hjem. Når man har barn blir det rotete, men du kan lære barn å rydde opp selv fra de er små. Gjør det til en vane at de rydder før de legger seg.

Altså det jeg prøver å si er at alle skal bidra til orden i hjem, men den ekstra ryddigheten må du stå for selv. 

Anonymkode: 08770...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...