AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Ja, moren min er rett og slett stygg på utsiden. Hun har et fælt hår, klesstilen er likedan, hun har ikke peil. Hun kan gå i røde kosebukser med sokker utenpå og lang t-skjorte som ligner på en nattkjole utenpå uten bh. Det ser ofte ut som hun akkurat har stått opp og det kan være på ettermiddagen. Tennene hennes er også ganske fæle, nesten gulbrungrønne og skeive, ånden deretter til tider. Hun er ikke særlig pen heller. Og tåler svært lite at noen prøver å hjelpe henne, for da er det bare klaging i hennes ører. Hun tror at hun kan date hvilken som helst mann, men svært oppegående menn ser på henne som en boms. Hun er i 50 åra og jeg mener hun er en fallen kvinne. Hun skulle på date en gang med en mann som virket svært oppegående og hadde et normalt utseende. Men som mamma forklarte så snudde han i døren omtrent. Han ble i knappe 5 minutter før han kom på en unnskylding og måtte reise. Hun ser selv ikke per dags dato at han måtte ikke reise, men han reiste fordi han syntes hun så fæl ut. Jeg er flau over mamma, og gruer for å eventuelt en gang i fremtiden vise henne for en kjæreste. Hun jobber heller ikke, og sitter for det meste inne i leiligheten sin på pcn. Jeg har heller ikke noe særlig godt forhold til mamma, pga oppveksten. Jeg er ikke særlig begeistret for henne, og hun har heller ikke så mye sosiale antenner. Hva kan jeg gjøre? Hun ser ikke noen ting av dette selv. Anonymkode: bd5d5...912 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 Du kan ikke annet enn å tilby din hjelp. Altså si at det er mye hun kunne gjort om hun ville funnet seg en mann, og du er villig til å hjelpe, men kun om hun også vil det selv. Anonymkode: 82367...f9a 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 Den dama du omtaler slik, har gitt deg livet. Anonymkode: 812e9...923 16
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke annet enn å tilby din hjelp. Altså si at det er mye hun kunne gjort om hun ville funnet seg en mann, og du er villig til å hjelpe, men kun om hun også vil det selv. Anonymkode: 82367...f9a Det har jeg sagt og da sier hun bare "jaja..." eller lignende. Anonymkode: bd5d5...912
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 Trist at du er er så overfladisk at du er flau over og ikke liker din mamma kun på grunn av utseende hennes. Du er neppe i posisjon til å hjelpe henne siden du på mange vis avskyr henne. Anonymkode: 9d15b...7b1 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den dama du omtaler slik, har gitt deg livet. Anonymkode: 812e9...923 Ja, jeg er heldig. For jeg var ikke planlagt. Har ingen kjennskaper til min far eller han til meg. Anonymkode: bd5d5...912 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trist at du er er så overfladisk at du er flau over og ikke liker din mamma kun på grunn av utseende hennes. Du er neppe i posisjon til å hjelpe henne siden du på mange vis avskyr henne. Anonymkode: 9d15b...7b1 Det er ikke bare pga utseende hennes, det er forsåvidt mye annet også. Anonymkode: bd5d5...912 2
Havbris Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 Du kan ikke forandre din mor selv om du ønsker det aldri så mye, og kanskje handler dette ikke bare om utseendet hennes men om en relasjon som ikke er god. Du skriver jo at du ikke har så godt forhold til henne og at du ikke er begeistret for henne. Jeg tror ikke at den relasjonen blir bedre om hun shinet seg opp fra topp til tå, og kanskje har hun det langt fra bra. Har du ingenting godt å si om din mor? 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 Det handler jo ikke så mye om utseende, men om å ta vare på seg selv! Synes ikke man skal dømme TS for hardt her. Hun spør jo etter råd til hvordan hun kan hjelpe moren sin. Anonymkode: 178cd...eb4 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 Moren min røyker rullings, har bobil, går med crocks og tights store deler av tiden og er også blitt sett med rumpetaske. Jaggu er jeg ikke det minste flau over henne. Det er mamma. Anonymkode: 1f9e2...fd7 14
Honey Dew Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 Du må hvertfall aldri kritisere henne. Dette vil gjøre at hun går i forsvarsposisjon. Hva med å foreslå en Bli-Ny-Dag for både deg og henne? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #12 Skrevet 11. juli 2017 Hvorfor skal du gjøre noe? Du sliter deg ut på et umulighetsprosjekt her; la henne styre live sitt selv. Selv om det skulle føre til at hun styrer det rett i grøfa. Anonymkode: 4ca69...ebb 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #13 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Du må hvertfall aldri kritisere henne. Dette vil gjøre at hun går i forsvarsposisjon. Hva med å foreslå en Bli-Ny-Dag for både deg og henne? Det har jeg gjort. Har vært med henne på shopping også og hun har spurt om tips. Men alt jeg kommer med av moderne og pene klær er NEI eller LIKER IKKE. Så ender det opp med at hun kjøper det samme gamle som hun har gått med i alle år. Anonymkode: bd5d5...912
Havbris Skrevet 11. juli 2017 #14 Skrevet 11. juli 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg gjort. Har vært med henne på shopping også og hun har spurt om tips. Men alt jeg kommer med av moderne og pene klær er NEI eller LIKER IKKE. Så ender det opp med at hun kjøper det samme gamle som hun har gått med i alle år. Anonymkode: bd5d5...912 Men da er det nok bedre for deg å godta at hun er som hun er, og at du ikke kan forandre henne. Jeg tror neppe at en bli-ny-dag vil hjelpe på noe som helst. Du kan ikke forandre moren din. Hun er den moren du fikk. Endret 11. juli 2017 av Havbris skrivefeil 4
Gjest O.G. Skrevet 11. juli 2017 #16 Skrevet 11. juli 2017 Har mora di penger til overs og bruke på seg selv?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #17 Skrevet 11. juli 2017 Kanskje hun er fornøyd med den hun er, ts? Da fremstiller du deg som en veldig lite tolerant datter. Ingen kan endre et annet menneske bare fordi om det vil det. Anonymkode: 155d6...9ca 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #18 Skrevet 11. juli 2017 "Fallen kvinne"??? Anonymkode: 92680...4f0 2
Honey Dew Skrevet 11. juli 2017 #19 Skrevet 11. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg gjort. Har vært med henne på shopping også og hun har spurt om tips. Men alt jeg kommer med av moderne og pene klær er NEI eller LIKER IKKE. Så ender det opp med at hun kjøper det samme gamle som hun har gått med i alle år. Anonymkode: bd5d5...912 Da må du faktisk respektere valget hennes. Hun bruker klær som hun trives i. Hun er et voksent menneske som tar egne valg. Kan det være at hun sliter med en depresjon? 4
tussi84 Skrevet 11. juli 2017 #20 Skrevet 11. juli 2017 Tenk å omtale sin egen mor sånn. Skammelig. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå