AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Hei! Jeg har nylig sluttet på p-pillen fordi jeg ikke fikk blødning og det skapte unødvendig mye stress i forhold til graviditet - er jeg eller er jeg ikke? Har byttet fra p-pille til p-stav som jeg hadde i litt over to år, prøvde plaster men det tålte jeg ikke så gikk tilake på pillen. Hadde ingen blødning på p-stav før det var gått ca 2 1/2 år, da ble det uregelmessig og derfor byttet jeg til pille. Hadde blødning en eller to ganger i pillefri periode og etter det kom det ingen blødning på 3 mnd. Da sa legen min at det var mest sannsynlig på grunn av så mye frem og tilbake på prevensjonen at blødning uteble. Hun sa jeg kunne fortsette å se om det ordnet seg eller slutte med pillen og la det rette seg opp igjen naturlig men at begge deler kunne ta en stund. Etter 5 mnd uten mend (2 mnd etter legebesøk) valgte jeg å slutte med p-pillen. Det er 1 mnd siden jeg sluttet å ta pillen - når kan jeg forvente normal eggløsning/mens? Har hatt ubeskyttet sex og lurer på hvor stor sjanse det er for å bli gravid nå? Da jeg sluttet bestemte vi oss for å bruke kondom, men så ble det heller "skjer det så skjer det" (hurraaa, jeg har ønsket meg lenge og håper det skjer), men planlegger ikke å bli gravid. Kan jeg ta eggløsningstest for å finne ut hvor i syklusen jeg er? Skjønner ikke helt åssen det der funker... Hvor fort virker graviditetstest (ant dager etter sex antatt at frøet setter seg da)? Anonymkode: 45742...a86
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 Eggløsningstest må du ta hver dag enten hele syklsuen eller i hele den fruktbare periodene(hvis du vet når den er.) Eggløsningtstesten blir positiv når eggløsningen nærmer seg(12-36 timer før) Utover det viser ikke eggløsningtesten deg hvor du er i syklsuen. En graviditetstest viser postivt ca 14 dager etter eggløsning. Anonymkode: a364d...933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå