Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en sjokoladekakeoppskrift jeg har veldig lyst til å prøve, men det er kaffe i selve bunnen, og det takler jeg ikke smaken av. Tidligere erfaringer fra andre kaker med kaffe fra same person smakte ikke annet, så vil gjerne finne en erstatning.. 

Noen som har tips? Skal gjerne ha laget den til i morgen (onsdag). Det er 2,5 dl sterk kaffe som er oppgitt i oppskriften. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2,5 dl sterk vannkakao.

AnonymBruker
Skrevet

2,5 dl var mye kaffe. Bytter gjerne kaffe med melk eller appelsinjuice, det kommer an på kaketype og ingredienser ellers.

Anonymkode: 8996b...d2c

Skrevet (endret)

Det er det "vanlige" ellers (kakao, smør, mel, egg etc), med unntak av rømme.  Uvant for meg ihvertfall :P Altså, er ikke vant med å bruke rømme.Skal være sjokolade/rømme-glasur og Oreosmuler inni og marengskrem med vanilje og Oreo på utsiden. 

Endret av FruN
AnonymBruker
Skrevet

Cola kanskje? Jeg synes virkelig ikke det er godt med appelsinjuice i sjokoladekake.

Anonymkode: 5f1ac...f16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, FruN skrev:

Det er det "vanlige" ellers (kakao, smør, mel, egg etc), med unntak av rømme.  Uvant for meg ihvertfall :P Altså, er ikke vant med å bruke rømme.Skal være sjokolade/rømme-glasur og Oreosmuler inni og marengskrem med vanilje og Oreo på utsiden. 

Deler du oppskriften? ;) 

Anonymkode: c49f0...e98

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deler du oppskriften? ;) 

Anonymkode: c49f0...e98

Vet ikke om jeg har lov her, med tanke på copyright og slikt.. Men den er å finne i Manuelas Diner :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...