Dina_Amalie. Skrevet 7. januar 2005 #1 Del Skrevet 7. januar 2005 er det noen buddhister her ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 7. januar 2005 #2 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg er ikke buddhist, men leste faktisk at av alle mennesker så er det buddhistene de mest lykkelige menneskene.... Eh, her må man jo ha linker og bevis for alt, skal se om jeg finner, kommer tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirisa Skrevet 9. januar 2005 #3 Del Skrevet 9. januar 2005 er det noen buddhister her ? Hei :-) Her er noen linker du kan ta en titt på dersom du har lyst :-) http://www.buddhistforbundet.no/ http://www.oslobuddhistsenter.no/index.html Vennlig hilsen Sirisa :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rolig62 Skrevet 11. januar 2005 #4 Del Skrevet 11. januar 2005 Her er en norsk Buddhist på 42 år. Har meditert i 20 år, og har fred i mitt sinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uinlogget sirisa Skrevet 11. januar 2005 #5 Del Skrevet 11. januar 2005 Her er en norsk Buddhist på 42 år. Har meditert i 20 år, og har fred i mitt sinn. Meditasjon, er du egenlært på området eller har du kurset ? Bør man være tilknyttet et buddhistisk samfunn for å få den rette veiledning i meditasjon såvel som Buddhas lære ? Vennlig hilsen *nysgjerrig* Sirisa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rolig62 Skrevet 11. januar 2005 #6 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg gikk et Trancendental Meditasjonskur i 1985, og har utviklet meg videre på egen hand etter det. Tror at over tid må hver og en finne sin personlige metode. Jeg har byttet ut mantraet jeg fikk på kurset med musikk (new age). Bruker en halvtime hver dag til dette formålet. Viktig å ikke overdrive og gjøre for mye ut av det. Kan lett miste bakkekontakten og man blir fanatisk. Det er som med andre ting man må finne den individuelle ballansen. Kan opplyse om at Dalai Lama kommer til Oslo I juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 12. januar 2005 #7 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg synes nå at Buddhismen er den mest fredfulle religionen av alle..Måtte jeg valgt en skulle jeg valgt buddhisme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 21. januar 2005 #8 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg synes buddhistisk filosofi er veldig spennende - men jobber med å finne gode og informative kilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #9 Del Skrevet 21. januar 2005 Noen retninger buddhisme virker fine, andre virker helt pyton spør du meg. Fatalismen innenfor buddhismen virker ikke forlokkende. Heller ikke det patriarkalske synet som går igjen i mange retninger. Hvor mange kvinnelige bodhisattvaer finnes i buddhismen? Munker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 24. januar 2005 #10 Del Skrevet 24. januar 2005 Noen retninger buddhisme virker fine, andre virker helt pyton spør du meg. Fatalismen innenfor buddhismen virker ikke forlokkende. Heller ikke det patriarkalske synet som går igjen i mange retninger. Hvor mange kvinnelige bodhisattvaer finnes i buddhismen? Munker? Kan du fortelle mer om dette? Fatalismen osv. :nysgjerrig: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 25. januar 2005 #11 Del Skrevet 25. januar 2005 Kan opplyse om at Dalai Lama kommer til Oslo I juni Åh? Konsert i Spektrum? Kuult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå