AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Er så usikker på om jeg skal rette på henne. Hennes biologiske far er til og fra og ikke en god farsfigur for henne, men hennes stefar er jo ikke pappaen hennes. Hva blir riktig? Skal jeg bare la henne gjøre det? Anonymkode: 9cb9a...d4d
Carrot Skrevet 11. juli 2017 #2 Skrevet 11. juli 2017 La henne få avgjøre, ikke rett på henne hele tiden men minn henne innimellom når hennes far ikke er tilstede om hans eksistens. Stefar er pappa - en pappa er den som er der i hverdagen, som trøster, deltar, viser omsorg - man trenger ikke være biologisk forelder for å være mor/far, mamma/pappa - det at barnet er elsket og verdsatt er viktigere enn biologi. Hvis hun sier pappa - hva er poenget med å korrigere henne? Hvems følelser er viktigst, barnets eller barnefaren som er til og fra? 31
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 Det blir så feil. Hadde ikke latt min datter kalle sin stefar for pappa. Unødvendig drama om biologisk far reagerer Anonymkode: c2ce8...c8f 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: c899e...158
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 Jeg kalte stefar for pappa. Han var den eneste trygge farsfiguren jeg hadde. Derfir ble han pappa. Kaller han fortsatt pappa ^^ Anonymkode: 106e1...c31 28
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: c899e...158 5 TS Anonymkode: 9cb9a...d4d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kalte stefar for pappa. Han var den eneste trygge farsfiguren jeg hadde. Derfir ble han pappa. Kaller han fortsatt pappa ^^ Anonymkode: 106e1...c31 ja det er litt det jeg også tenker, dette er den stabile mannlige rollemodellen hennes. Samtidig vil jeg jo ikke forvirre henne eller skape drama med hennes biologiske far... TS Anonymkode: 9cb9a...d4d 1
Gjest The Architect Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 Han er kanskje ikke den biologiske faren. Men om den biologiske faren ikke er til stede og stefaren er til stede så vil jeg si at stefaren er langt mer en far for barnet en det den biologiske faren er.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 Akkurat nå, The Architect skrev: Han er kanskje ikke den biologiske faren. Men om den biologiske faren ikke er til stede og stefaren er til stede så vil jeg si at stefaren er langt mer en far for barnet en det den biologiske faren er. biologisk far dukker opp fra tid til annen og er ikke helt ute av bildet, men han er ikke stabilt til stede. TS Anonymkode: 9cb9a...d4d
Gjest chisandra Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 7 minutter siden, Carrot skrev: La henne få avgjøre, ikke rett på henne hele tiden men minn henne innimellom når hennes far ikke er tilstede om hans eksistens. Stefar er pappa - en pappa er den som er der i hverdagen, som trøster, deltar, viser omsorg - man trenger ikke være biologisk forelder for å være mor/far, mamma/pappa - det at barnet er elsket og verdsatt er viktigere enn biologi. Hvis hun sier pappa - hva er poenget med å korrigere henne? Hvems følelser er viktigst, barnets eller barnefaren som er til og fra? Dette!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 Tror jeg vel rettet på ungen og sagt "ikke pappa, *navn* heter jeg". Jeg vil ikke ha en tittel jeg ikke har bidratt eller gjort meg fortjent til. Anonymkode: 2f7d5...10c 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. juli 2017 #12 Skrevet 11. juli 2017 Barnet føler vel at stefaren er mer pappa enn den biologiske, så jeg syns hun skal få kalle ham pappa.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #13 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg vel rettet på ungen og sagt "ikke pappa, *navn* heter jeg". Jeg vil ikke ha en tittel jeg ikke har bidratt eller gjort meg fortjent til. Anonymkode: 2f7d5...10c Håper ikke du er sammen med noen som har barn fra før av. Anonymkode: 176ea...773 27
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #14 Skrevet 11. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja det er litt det jeg også tenker, dette er den stabile mannlige rollemodellen hennes. Samtidig vil jeg jo ikke forvirre henne eller skape drama med hennes biologiske far... TS Anonymkode: 9cb9a...d4d Min mor sa: "Det er helt greit at du kaller han pappa, for det er han som er klippen din. Men husk at du også har en biologisk far som kan bli lei seg om du kaller "Per" for pappa hos han(så "per" ca to ganger i året..)". Etterhvert ble det bare til at jeg kalte han pappa. Selv om jeg alltid forklarte at han ikke var min biologiske far. Dette var helt greit for meg, mor og biofar som jo ikke kunne sette,seg mot min nye farsfigur når han ikke hadde så mye med meg å gjøre. Anonymkode: 106e1...c31 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #15 Skrevet 11. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg vel rettet på ungen og sagt "ikke pappa, *navn* heter jeg". Jeg vil ikke ha en tittel jeg ikke har bidratt eller gjort meg fortjent til. Anonymkode: 2f7d5...10c Hadde jeg vært barn og fått den tilbake ville jeg følt det som et slag i ansiktet å fått denkommentsren- når du gir en kjærlighetserklæring .. la barnet kalle stefar for pappa.. hun trenger nok å ha en mamma og pappa som de andre barna har.. så kan dere kalle far for "far din " Anonymkode: f7e41...4a4 32
FruN Skrevet 11. juli 2017 #16 Skrevet 11. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg vel rettet på ungen og sagt "ikke pappa, *navn* heter jeg". Jeg vil ikke ha en tittel jeg ikke har bidratt eller gjort meg fortjent til. Anonymkode: 2f7d5...10c Om stefar er en stabil omsorgsperson har han absolutt bidratt og gjort seg fortjent til en slik tittel! Jeg hadde ikke rettet på barnet i en slik situasjon. Det er en tillitserklæring fra barnet, slik jeg ser det. Det er utrolig hva barn kan holde styr på av slikt. 20
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #17 Skrevet 11. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kalte stefar for pappa. Han var den eneste trygge farsfiguren jeg hadde. Derfir ble han pappa. Kaller han fortsatt pappa ^^ Anonymkode: 106e1...c31 Samme her. Har kalt stefar for pappa så lenge jeg kan huske. Og han er fortsatt min pappa i dag Anonymkode: 465a5...971 5
Chiquita Skrevet 11. juli 2017 #18 Skrevet 11. juli 2017 Barnet kan jo ha to pappa'er; pappa x og pappa y. Barnet klarer nok å holde styr på dette. Og det er jo en tillits- og kjærlighetserklæring fra barnet. 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #19 Skrevet 11. juli 2017 Hva mener stefar? Anonymkode: 5ca07...e39 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #20 Skrevet 11. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener stefar? Anonymkode: 5ca07...e39 Han syntes det er helt fint. Han ble litt forskrekket første gang, men så tror jeg har ble skikkelig stolt Huff, bare vet at fb kommer til å lage et helvete om han hører det. TS Anonymkode: 9cb9a...d4d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå