Cr@sh Skrevet 7. januar 2005 #1 Skrevet 7. januar 2005 Jeg ønsker å være litt mer hjemme sammen med sønnen vår etter at den ordinære permisjonen er over, og har derfor søkt om ytterligere ett år permisjon fra jobben. Håper det skal gå i boks. Lurer i den forbindelse på om jeg skal bli "dagmamma" - altså å ta til meg et dagbarn. Noen som vet hva jeg evt bør legge meg på i pris? Har selv tenkt at rundt 3500,- kanskje er en passende sum for en mnd. Men jeg aner egentlig ikke hva som er vanlig rundt forbi. Jeg vil være "hvit" dagmamma, sånn at det er sagt. Og jeg har pedagogisk utdannelse (dersom det skulle ha noe å si). Og en ting til: Går det bra å ha f.eks. 2 barn i tillegg til mitt eget - eller bør jeg holde meg til ett ekstra barn? (Har jo hørt at 1 er som 1 og 2 er som 10! ) Håper noen kan hjelpe....
Chiquita Skrevet 7. januar 2005 #2 Skrevet 7. januar 2005 Kanskje denne siden kan gi deg noen svar http://www.registrertdagmamma.no/
BritElin Skrevet 7. januar 2005 #3 Skrevet 7. januar 2005 Hallo. Jeg er hvit dagmamma og synes det er ok, men du må ikke jobbe for bare 3500kr i mnd!!!! Det er lønn vi hadde som svart dagmamma for 12 år siden. Jeg tar 5000kr for hel plass og 4500kr for 80% plass. Bor utenfor Stavanger. Av disse 9500kr mnd er 1400kr skattefrie (700kr pr barn) og så betaler jeg 6800kr i forskuddsskatt 4 ganger i året (tror det er i mars, mai,sept,og nov). Har 2 dagbarn og et barn selv, de er 2år.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2005 #4 Skrevet 7. januar 2005 Man har da så vidt jeg vet krav på inntil ett års permisjon uten lønn i tillegg til de ordinære ukene, så det burde ihvertfall gå i orden.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå