Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! 

Jeg er nettopp (i feb) blitt singel etter et 15 års langt forhold.. Og nå har jeg altså blitt kjent med en ny mann.. Eller dvs at jeg så vidt holder på å bli kjent med han.. 

Han er skikkelig kjekk, og jeg kjenner jeg får sommerfugler i magen hver gang jeg får mld fra han.. 

Men så over til "problemet": Iom at jeg har vært opptatt så lenge, så vet jeg ingenting om han- bortsett fra slik jeg møter han.. Men når jeg fortalte en annen kvinnelig kollega om at jeg var på bli-kjent-stadiet med denne mannen, så hadde hun fint lite å si.. Hun mener han ikke er noe å samle på pga han visstnok har et alkoholproblem! Dette har jeg ikke merket noe til, men lurer jo nå på om det et verd å investere mer tid i denne mannen for å evt finne it senere at rykte var rett.. 

Det bør kanskje sies at denne kollegaen har vært singel i flere år, og hun vet "alt om alle", og sier at det uke finnes brae mannfolk igjen i denne byen.. (!) 

Selv tenker jeg at det er vanlig at alle har "bagasje" etter et godt voksent liv (vi er alle mellom 35-43 år), og må jo ærlig innrømme selv at jeg ikke bestandig har tatt de rette valgene.. 

Så hvor mye bør jeg egentlig vektlegge disse ryktene? Bør jeg fortsette å bli kjent m han, eller avslutte før jeg blir mer involvert i evt hans problemer..?

Anonymkode: 55213...54f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke stolt blindt på et rykte som kun er fortalt av en person.Det er ikke sånn at bare fordi man kan fortelle sladder om alle så er alt sladderet sant. 

Men klart du bør jo være obs og kutte han ut om du selv finner ut at han har et alkoholproblem.

• Liker 9
Gjest lipgloss
Skrevet

Jeg ville vært nok vært forsiktig,ingen røyk uten ild tenker jeg

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du mener hun hadde lite fint å si (ikke fine ting), ikke fint lite å si (ngenting å fortelle) :) 

Jeg synes man skal selv gjøre seg opp en mening om folk, og ikke høre på rykter. Du kan ha det i bakhodet, slik at du ikke investerer altfor mye emosjonelt i denne mannen før du har funnet ut om det stemmer.

Anonymkode: 04331...562

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også relativt nysingel og på din alder, en kollega sa til meg også at alle single menn i denne byen er "rask" med problemer av et eller annet slag. :fnise: Hun sa at den eneste måten å finne "gull" på var å snappe en som akkurat var vraket selv. Håper det ikke stemmer. 

Jeg syns du skal fortsette å bli kjent med denne mannen, og ha advarselen i bakhodet bare. Mennesker forandrer og utvikler seg, at han kanskje hadde et alkoholproblem for fem år siden trenger ikke bety noe nå.

Anonymkode: 9980f...d07

Gjest padawan
Skrevet

Jeg hadde heller ikke stolt for mye på det ryktet. Du kunne fulgt det opp med å be henne definere hva hun mente med alkoholproblem. er hun avholds og han liker å kose seg med en pils av og til? Drikker han ofte? hender det han blir litt for full av og til? Er han alkoholiker? Det er stort spenn. 

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Jeg synes du skal undersøke nøyere. Samtidig er det kanskje lurt å ikke investere for mye følelser før du er sikrere på hva dette er. Det er ikke sikkert at rykter er sanne. Gjør opp din egen mening.

Skrevet

Inviter på middag og server vin. Så finner du fort ut av dèt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt det i bakhodet og tatt initiativ til ting som involverte alkohol for å se om han ble fort full (det kan bety at han har alkohol i blodet fra før), om han tåler ekstremt mye (høy toleranse = høyt forbruk) eller kanskje han rett og slett sier nei fordi han har et alkoholproblem og nå er avholds.

Anonymkode: bf8de...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke forkastet noen pga. et rykte. Spesielt ikke når det kommer fra slike "sladrekjerringer".

Anonymkode: d5eef...b13

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville hatt det i bakhodet og tatt initiativ til ting som involverte alkohol for å se om han ble fort full (det kan bety at han har alkohol i blodet fra før), om han tåler ekstremt mye (høy toleranse = høyt forbruk) eller kanskje han rett og slett sier nei fordi han har et alkoholproblem og nå er avholds.

Anonymkode: bf8de...0ef

3 timer siden, etnavn skrev:

Inviter på middag og server vin. Så finner du fort ut av dèt.

...Nei.. ?

Synes det er en dårlig ide å legge opp til en "shit- test" hvor mannen skal observeres og granskes. Han er jo nesten dømt til å feile.. 

TS; å slenge ut påstander om alkoholisme er ganske drygt, tenker man bør ha godt belegg for det man sier.. Og som tidligere nevnt; folk har ulike holdninger til alkohol. At noen drikker hyppigere enn andre gjør dem ikke automatisk til en alkoholiker. 

Alkoholisme regnes forsåvidt også som en lidelse/sykdom, synes det er ganske fjernt å gå rundt å advare andre om at noen eventuelt lider av noe.

Hun kan faktisk ødelegge mye for denne mannen gjennom slik ryktespredning.,,, 

Gjest Amorøs
Skrevet

Selv bedømmer jeg personer ut fra hva jeg selv registrerer meg, altså ikke basert på hva andre sier og mener om noen, et rykte er i alle fall det siste jeg tar utgangspunkt i. Et rykte er noe som til stadighet viser seg å være ubegrunnet og feil, kan jo stemme også men det finner jeg jo alltid svar på selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hun har vært singel i flere år? Kanskje hun bare er misunnelig på deg? Skulle ønske hun kunne date en slik mann? Bare en tanke... ;)

Anonymkode: 7aa49...1be

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

...Nei.. ?

Synes det er en dårlig ide å legge opp til en "shit- test" hvor mannen skal observeres og granskes. Han er jo nesten dømt til å feile.. 

TS; å slenge ut påstander om alkoholisme er ganske drygt, tenker man bør ha godt belegg for det man sier.. Og som tidligere nevnt; folk har ulike holdninger til alkohol. At noen drikker hyppigere enn andre gjør dem ikke automatisk til en alkoholiker. 

Alkoholisme regnes forsåvidt også som en lidelse/sykdom, synes det er ganske fjernt å gå rundt å advare andre om at noen eventuelt lider av noe.

Hun kan faktisk ødelegge mye for denne mannen gjennom slik ryktespredning.,,, 

Ja, jeg er jo forsåvidt enig med deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller ha gjort meg opp min egen vurdering av mannen. Hvis du liker ham og ditt inntrykk er at han er en bra mann, så hvorfor ikke gi det en sjanse? Oppdager du at han ikke er noe å samle på så vil du jo kunne trekke deg ut senere. Det kan jo hende din kollega har dårlig erfaring med ham, men det betyr jo ikke at du vil oppleve det samme. Jeg ville også generelt vært skeptisk til å høre på en som vet alt om alle, når det kommer til stykket vet de som regel svært lite.

Hvis du lar deg stoppe av frykt for å kaste vekk tiden på denne mannen, så bør du kanskje ikke vurdere dating i det hele tatt. De fleste av oss er innom mer eller mindre mislykkede prosjekter før vi finner noen det klaffer med. Eneste måte å finne ut om man passer med noen er å gi det en sjanse. At man satser på feil hest er alltid en mulighet, men den som intet våger intet vinner.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...