AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #1 Skrevet 11. juli 2017 Forslag til hva vi kan gjøre som ikke koster all verden en regnværsdag? Museum er ikke aktuelt da vi har vært på det museet som er i nærheten en god del i det siste... Anonymkode: 57401...35d
Mounira76 Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 -Tur i skogen -Legge madrasser og dyner på gulvet i stuen og se film -Spille brettspill eller kortspill -Bake
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Vi vet jo ikke hvor du bor, så tips i nærheten er ikke så lett. Min liker å være med å bake, holde på med hobbyting osv. Pleier å kjøpe små lerreter på fks europris som han får male på. Gir de gjerne bort i julegave til besteforeldre og slikt Anonymkode: a4015...c07
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi vet jo ikke hvor du bor, så tips i nærheten er ikke så lett. Min liker å være med å bake, holde på med hobbyting osv. Pleier å kjøpe små lerreter på fks europris som han får male på. Gir de gjerne bort i julegave til besteforeldre og slikt Anonymkode: a4015...c07 Det som er i lokalmiljøet har jeg stort sett oversikt på, tenkte vel egentlig mer på hva jeg kan finne på hjemme Baking og hobbyting var gode ideer, forslag til hobbyting vi kan gjøre? Maling pleier hun å holde på med på hobbyrommet til pappan sin når han driver med sine hobbyting så det er liksom greia dems (han er ikke hjemme nå). Anonymkode: 57401...35d
DMS Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 Eg lærte å strikke og sy rundt den alderen av bestemor. Kanskje de kan ha eit prosjekt som de jobbar litt med på regnversdagane? Sia ho likar å pusle med ting☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 Kanskje dere kan ha et litt større hobbyprosjekt? Finne en bruktbutikk eller noe som gis bort på finn. Måle og pusse opp et møbel til rommet hennes? En kiste kanskje? Til leker. Anonymkode: 6ac46...19d 2
Gneis Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 Gå på biblioteket, les og spill Sykle en tur i byen, bygda, stedet der dere ikke har vært før eller pleier å være og kjøpe is/ boller eller noe på en butikk dere ikke pleier å handle på. Ta lokalbussen til en bydel dere ikke kjenner noen i. Oppsøke lokale severdigheter og finne ut hvem (byste, skulptur, minnesmerke) hva dette egentlig er. Lage noe til middag dere ikke pleier å ha, planlegge måltidet og handle sammen. Øve på en ferdighet; stå på hodet eller hendene, forlengs og baklengs rulle, lære å sjonglere eller øve på å dabbe ball, spille ball i hagen eller parken, øve på fingerslag med en volleyball eller å stusse ball med foten to, tre eller tyve ganger, lære å svømme, stupe, dykke Plukke blomster og legge i press, lage kort eller bilder av blomstene Fange insekter i syltetøyglass og finne ut hvilket insekt det er, slippe dem ut etterpå "Finne opp" en oppfinnelse som kunne hjelpe alle mennesker med .... lage en modell av oppfinnelsen av lego eller papp eller ... og lage bruksanvisning med bilder til den på data. Gå i skogen, spikk seljefløyte (litt sent på året, riktignok) eller spikk en knagg, en "Knerten" eller hva som helst. 1
Lou Salome Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 Det er en "sommerles"-aksjon på de fleste biblioteker nå i sommer, gå inn på nettet og (sommerles.no) og registrer henne. Min er helt hekta og leser en bok om dagen.
Eneri Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 Er dere glade i å lage mat/bake? Hva om dere tar for dere et land, leser litt om det, og så lager nasjonalretten eller en spesialitet. Her hjemme har vi for eksempel hatt engelsk te-selskap med scones ++. Kan jo tenke både "enkelt" som i litt baking, eller mer avansert som en middag. Koselig å invitere noen på middag, kanskje? Der bordet er dekket fint, sjekk ut serviettbretting på youtube, pynte bordet med blomster og ting man har funnet i naturen. Filmmaraton med Harry Potter el noe hun interesserer seg for, en film pr dag en stund framover.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 Ut i naturen,finn ting og tang som kan bli til en fairy garden! Se på pinterest... Anonymkode: 62f6b...325
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #12 Skrevet 12. juli 2017 Jeg og min 9åring kan f.eks steke vafler og gå oss en tur i skogen, dra på lekeplasser, bade, være med hennes venner, gå til stranda å spise is og leke (f.eks fiskesprett) bade, fiske, spille brettspill, ha filmkveld, osv. Anonymkode: f3928...198
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #13 Skrevet 12. juli 2017 Lage favorittmaten hennes til kvelds (sammen?) og ha en kose kveld med en film/serie dere liker. Lakke negler, evt sminke henne, eller dere hverandre. Ansikstmaske, fotbad, ect. Kortspill, brettspill, yatzy. Trene sammen. Massere hverandre. Skru opp musikken og slipp dere løs i dans. Anonymkode: 0e3d6...633
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå