Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #1 Skrevet 7. januar 2005 Pleier man å kunne se at det bor et par i en leilighet/hus? Og om dette ikke vises(bare at det bor et kjønn der) og det skulle være et par som bor der, hva tenker dere om det?
Gjest Pet Skrevet 7. januar 2005 #4 Skrevet 7. januar 2005 Jeg var med en kamerat hjem en gang. Han var ganske punka og alternativ. Hadde aldri møtte kona hans. Jeg ble veldig overrasket da jeg kom inn i leiligheten. Der var alle møblene i syrebeiset furu og det var trolldeigfigurer og tørka blomster over alt. Det var ingen ting av ham der, han brydde seg vel ikke noe om interiør. Men jeg husker jeg syntes det var rart at han bodde i en leilighet som matchet stilen hans så dårlig. Kunne overhodet ikke se at han bodde der.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #5 Skrevet 7. januar 2005 Hmm - jeg innbiller meg liksom at det som regel er kvinnen i parforholdet som setter sterkest preg på leiligheten. Men når det kun viser en maskulin linje, og det ikke er noen kvinneting på badet så begynner jeg å lure.....
metteflette Skrevet 7. januar 2005 #6 Skrevet 7. januar 2005 Jeg synes det er dumt når ikke begge to i et forhold er med å sette sitt preg på felles hjem.. Jeg tror vi kvinner har en tendens til å overkjøre menn på dette området..
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #7 Skrevet 7. januar 2005 jeg har i hvert fall fordommer som innebærer at et hus hvor det bor en "gammel" ungkar, dvs en voksen mann som har vært singel noen år, er det sjelden det er noe særlig blomster og bed i hagen. Plen og bartrær er stikkord. hvis det bare bor en kvinne i huset er det kanskje masse blomsterpotter og bed, mens større ting som rensking av grusgang, snømåking o.l kanskje holdes på et minimum. Hvis det bor et par der og begge er interessert i hagearbeid ser man ofte en mer "interessant" hage enn utefor et kvinnehus - flere urter, større dammer, klipte hekker, ikke bare frøplanter i potter... Men dette ER fordommer, altså. Inne i huset synes jeg ofte det er lett å se om det bor en kvinne der eller ei. Kvinner er stort sett mye flinkere til å gjøre det hyggelig inne, og ja; vi overkjører. Men ofte er vi NØDT til å overkjøre om noe skal bli gjort... kjæresten min er fornøyd så lenge det funker, han (dvs sofa er sofa og gardin er gardin), og ser INGEN grunn til å dra og kjøpe noe annet. Men han ser det jo når jeg har "pynta" (dvs fått gardiner på alle vinduer, satt opp hyller og fått organisert rotet...). Ellers har jeg en rotekopp av en kamerat som skal flytte sammen med kjæresten sin til høsten, og han innrømmer at han har blitt overraskende opptatt av fine møbler. Nå skal det sies at han er en oppegående fyr, men på hyblene sine har han alltid levd i kaos. Så jeg tror han blir veldig motivert av å skulle flytte inn med kjæresten:)
*Lene* Skrevet 8. januar 2005 #8 Skrevet 8. januar 2005 Jeg synes det er dumt når ikke begge to i et forhold er med å sette sitt preg på felles hjem.. Jeg tror vi kvinner har en tendens til å overkjøre menn på dette området.. Men ofte går det jo på interesse da! Mine 2 forrige samboere var overhode ikke interessert i noe som hadde med interiør og design etc! Min mann og jeg tar avgjørelser sammen, og han er med like mye som meg!
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #9 Skrevet 8. januar 2005 Man kan se det dersom det bor en ungkar der: han har det rent, ryddig og lite mat og drikke i kjøleskapet. Dersom vi besøker en single kvinne kan man oppleve at det er fryktelig rotete, ikke helt rent og masse skittentøy på badegulvet. Oppvasken kan stå i flere dager... Dersom man besøker et par kan man observere at livsløpet er lagt: dobbeltseng (skrekk og gru), likestillingsrent i huset, og at det er kjedelig der.
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #10 Skrevet 8. januar 2005 Mitt spørsmål gikk mest ut på hva dere tenker når dere f.eks kun ser spor av "ungkaren" i leiligheten, når det egentlig er et par som bor der?
Gjest Embla s Skrevet 8. januar 2005 #11 Skrevet 8. januar 2005 Mitt spørsmål gikk mest ut på hva dere tenker når dere f.eks kun ser spor av "ungkaren" i leiligheten' date=' når det egentlig er et par som bor der?[/quote'] Da tenker jeg vel at hun ikke bryr seg så mye om interiør, eller at hun har flyttet inn til hans leilighet og ikke fått lov/hatt tid til å sette sitt preg på leiligheten. Eller kanskje hun har en maskulin smak når det gjelder interiør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå