Gå til innhold

Er det farlig for helsa å se på skrekkfilm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det farlig for kropp og helse å se på skrekkfilmer?

Anonymkode: 060cd...221

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man få hjertestopp eller noe?

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man blor vettaskremt sv slike filmer og har dårlig hjerte fra før... mye mulig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Om man blor vettaskremt sv slike filmer og har dårlig hjerte fra før... mye mulig?

Blir ikke vettskremt men skvetter endel flere ganger. Det kan vel ikke være helt trygt uansett, men blir redde i virkeligheten også av det

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: b80a0...1fc

Skrevet

Det kommer an på helsen for øvrig. Har du allerede stress i kroppen, og det kan man ha uten å føle seg oppjaget, kan skrekkfilmer forverre. Kroppen vet ikke nødvendigvis at man blir skremt av film og ikke en reell trussel, selv om hodet vet det.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, det er ikke en reel trusel, det er bare film og skrekkfilmer er aldri direkte skumle.

Skrevet (endret)

Det er en veldig god grunn til at skrekkfilmer aldri ble puttet inn i anbefalingene: "fem om dagen". :glare: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er farlig å ikke se på skrekkfilm

Anonymkode: b75f8...000

Skrevet
21 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Nei, det er ikke en reel trusel, det er bare film og skrekkfilmer er aldri direkte skumle.

Poenget er at kroppen kan ha en fysiologisk reaksjon som om det var en reell trussel, selv når man helt klart vet det er film. Kanskje det kan sammenlignes med at kroppen frigjør insulin også når man spiser kunstig søtning, for den klarer ikke skille det fra sukker? Og har man kronisk stress, og reagerer på filmen, kan det forsterke stressproblemet. Det kommer derfor helt an på personen. Jeg vet med meg selv at jeg kan begynne å svette bare av å se på noe halvskummelt, og jeg har en sykdom som trigges av stress, så jeg forsøker å unngå skrekk og thrillere. 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Da har du ikke sett fredag den 13 :redd:

Gjest Catalina Culès
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, jo.

AnonymBruker
Skrevet
På 12.7.2017 den 2.43, AnonymBruker skrev:

Den var jo ræva.

Anonymkode: b8ba4...8d9

Skrevet
På 11.7.2017 den 1.30, AnonymBruker skrev:

Ikke for friske mennesker, men har du skrall helse og dårlige hjerte så sier det seg selv at det kan være farlig å se på skrekkfilm, spesielt hvis du er typen som blir veldig redd og skvetten av det også.

Skrevet

Tror ikke friske mennesker risikerer noe verre enn stressmage. Første og siste gang jeg så skrekkfilm på kino... 

Skrevet
På 7/11/2017 den 2.29, AnonymBruker skrev:

Blir ikke vettskremt men skvetter endel flere ganger. Det kan vel ikke være helt trygt uansett, men blir redde i virkeligheten også av det

Er du frisk ellers så går det nok bra

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel ingen skrekkfilmer som er så skumle at man risikerer hjerteinfarkt eller noe?    

Anonymkode: 3554e...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...