Gå til innhold

p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest Bittelillemeg
Skrevet

Jeg har nylig begynt på p-piller, nærmere sagt loette 28, og har i den sammenheng noen spørsmål som kanskje noen av dere kan hjelpe meg med!?

1. Er det trygt å ha sex når man spiser sukkerpillene (de hvite)?

2. Hvis man skal hoppe over mensen med disse pillene, skal man da bare hoppe over de hvite pillene?

Håper på rask tilbakemelding! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til akkurat det merket. Men man kan ha ubeskyttet sex når man tar de siste 7 pillene. P-pillen gjør at man er trygg i hele syklusen.

Å hoppe over mensen blir en annen sak. Det nytter ikke å ikke spise de siste 7, siden de bare er sukkerpiller, og effekten er nøyaktig den samme om man ikke tar de.

Hvordan du utsetter/hopper over mensen med akkurat det merket er det sikkert noen andre som kan svare deg på her. Eller du kan høre med legen din :)

Gjest Bittelillemeg
Skrevet

Takk skal du ha.

Hva om jeg hopper over de hvite pillene og begynner rett på et nytt brett? Har hørt at det er vanlig med et par andre merker men det er jo ikke sikkert at det er likt med mitt... :-?

Gjest Bittelillemeg
Skrevet
Eller lese pakningsvedlegget (...)

Stod ikke noe i pakningsvedlegget om å hoppe over mensen.. ikke som jeg kunne se i alle fall.

Gjest gjest1
Skrevet

Veldig rart om ikke det står i pakningsvedlegget...

Men uansett, Loette er en monofase-pille, så du kan bare hoppe over de inaktive pillene når du vil utsette mensen. Ikke bli overrasket hvis du får litt småblødninger, Loette har relativt lavt hormoninnhold.

Skrevet

1. Er det trygt å ha sex når man spiser sukkerpillene (de hvite)?

2. Hvis man skal hoppe over mensen med disse pillene, skal man da bare hoppe over de hvite pillene?

Håper på rask tilbakemelding!  :)

1. Ja, det er trygt. Dersom du har tatt dem hver dag, så forhindrer p-pillene eggløsning, og dermed blir du ikke gravid i sukkerpille-uka. vanligvis får du mensen i løpet av den uka.

2. Ja, du kan bare starte på nytt brett. Men du kan risikere småblødninger, slik som Susanna sa.

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...