AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Er på ferie! Men hadde et tapt anrop som etter søk viste seg å være barnevernet! Prøvde å ringe opp igjen, men da hadde de stengt. Barnet er med meg, så kan ikke være noe som haster (delt omsorg). Vet at andre parten har hatt oppfølgning av barnevernet før. Kan det være at de har gjenopptatt oppfølgingen der? At det er derfor de ringer for å informere meg? Eller kan det hende at de ringer fordi noen har anklaget meg for noe? Må jo ringe dem i morgen igjen, men får ikke sove i natt! Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 4bff2...912
BeautyBox Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er på ferie! Men hadde et tapt anrop som etter søk viste seg å være barnevernet! Prøvde å ringe opp igjen, men da hadde de stengt. Barnet er med meg, så kan ikke være noe som haster (delt omsorg). Vet at andre parten har hatt oppfølgning av barnevernet før. Kan det være at de har gjenopptatt oppfølgingen der? At det er derfor de ringer for å informere meg? Eller kan det hende at de ringer fordi noen har anklaget meg for noe? Må jo ringe dem i morgen igjen, men får ikke sove i natt! Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 4bff2...912 Hvis omsorgen mellom deg og barnet er god nok, har du ingen verdens ting å bekymre deg for på egne vegne. Men mulig at det er noe på andre siden og/eller at barnet ditt blir utsatt for noe som ikke er greit. 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 Æsj så ekkelt... Ikke ring de opp , men kontakt advokat istedetfor så kan heller advokaten ringe de opp. Denne etaten er FARLIG. Det er mange saker ifra denne etaten som ligger til behandling hos Den Europeiske Menneskerettighetsdomstol nå. Anonymkode: 7c3dd...c3e 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #4 Skrevet 10. juli 2017 På 7/11/2017 den 0.30, BeautyBox skrev: Hvis omsorgen mellom deg og barnet er god nok, har du ingen verdens ting å bekymre deg for på egne vegne. Men mulig at det er noe på andre siden og/eller at barnet ditt blir utsatt for noe som ikke er greit. Huff!! Kjenner jeg blir helt svett. Barnet har ikke sagt noe, og jeg tror h*n hadde snakket med meg hvis et var noe.. Men nå ble jeg plutselig usikker! Jaja.. må bare vente til i morgen med å få svar! Håper virkelig ikke det er noe alvorlig:/ Men på den andre siden, hvorfor ringer de da? Anonymkode: 4bff2...912 1
BeautyBox Skrevet 10. juli 2017 #5 Skrevet 10. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff!! Kjenner jeg blir helt svett. Barnet har ikke sagt noe, og jeg tror h*n hadde snakket med meg hvis et var noe.. Men nå ble jeg plutselig usikker! Jaja.. må bare vente til i morgen med å få svar! Håper virkelig ikke det er noe alvorlig:/ Men på den andre siden, hvorfor ringer de da? Anonymkode: 4bff2...912 Ikke godt å si. Kanskje de vil at du skal følge med på barnets atferd, se etter fysiske tegn o.l? 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #6 Skrevet 10. juli 2017 På 7/11/2017 den 0.43, BeautyBox skrev: Ikke godt å si. Kanskje de vil at du skal følge med på barnets atferd, se etter fysiske tegn o.l? Ja, det er det jeg også tenkte. Huff.. så ekkelt. Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd. Er jo ikke sikkert at h*n har blitt utsatt for noe. ;( Anonymkode: 4bff2...912
Grovmel Skrevet 10. juli 2017 #7 Skrevet 10. juli 2017 Umulig å si hvorfor de ringer, dessverre. Det eneste jeg kan si, er at det nok ikke er snakk om noe akutt hvis det bare er ett anrop. 17
BeautyBox Skrevet 10. juli 2017 #8 Skrevet 10. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det er det jeg også tenkte. Huff.. så ekkelt. Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd. Er jo ikke sikkert at h*n har blitt utsatt for noe. ;( Anonymkode: 4bff2...912 Jeg tenker at hvis du ringer selv, og tar det helt med ro, så har ikke de videre grunn til å mistenke noe heller. Å ringe via advokat er vel heller noe man gjør hvis man vet at man har noe å skjule/forsvare 30
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #9 Skrevet 10. juli 2017 På 7/11/2017 den 0.49, BeautyBox skrev: Jeg tenker at hvis du ringer selv, og tar det helt med ro, så har ikke de videre grunn til å mistenke noe heller. Å ringe via advokat er vel heller noe man gjør hvis man vet at man har noe å skjule/forsvare Ja, kommer ikke til å gå så drastisk til verks! Det blir nok med en telefon til dem i morgen:) Takk for fine svar! Anonymkode: 4bff2...912 14
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #10 Skrevet 10. juli 2017 På 7/11/2017 den 0.49, Grovmel skrev: Umulig å si hvorfor de ringer, dessverre. Det eneste jeg kan si, er at det nok ikke er snakk om noe akutt hvis det bare er ett anrop. Ja det var det jeg også tenkte:) Anonymkode: 4bff2...912 1
BeautyBox Skrevet 10. juli 2017 #11 Skrevet 10. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, kommer ikke til å gå så drastisk til verks! Det blir nok med en telefon til dem i morgen:) Takk for fine svar! Anonymkode: 4bff2...912 Bare hyggelig 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #12 Skrevet 10. juli 2017 Husker venninna mi friket helt ut. Hun hadde kjeftet ganske høyt på barna sine (tenåringer). Litt senere ringer tlf og når hun søker på nr var det fra politiet. Hun så for seg at nå kom de og tok barna osv. Viste seg at det var en av foreldrene fra klassen til sønnen, han er politi og ringte fra jobb angående noe skoledugnad. Så ikke frik ut før du vet hva det er ts. Anonymkode: 7b1ed...889 30
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #13 Skrevet 10. juli 2017 Dersom du kjenner noen som jobber i barnevernet, kan det ha vært noen som rett og slett prøvde å ringe deg fra jobben også Anonymkode: 2e11a...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #14 Skrevet 10. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er på ferie! Men hadde et tapt anrop som etter søk viste seg å være barnevernet! Prøvde å ringe opp igjen, men da hadde de stengt. Barnet er med meg, så kan ikke være noe som haster (delt omsorg). Vet at andre parten har hatt oppfølgning av barnevernet før. Kan det være at de har gjenopptatt oppfølgingen der? At det er derfor de ringer for å informere meg? Eller kan det hende at de ringer fordi noen har anklaget meg for noe? Må jo ringe dem i morgen igjen, men får ikke sove i natt! Noen som har opplevd dette? Anonymkode: 4bff2...912 Barnevernet pleier å ringe fra skjult nummer. I tillegg har barnevernet en del av et kommunalt sentralbordnummer slik at det er ganske uvanlig at du skal klare å søke opp nummeret og komme frem til at det er en saksbehandler hos barnevert som har ringt, dersom de har glemt skjult nummer koden før de ringte. Anonymkode: ca10e...f83 19
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #15 Skrevet 10. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du kjenner noen som jobber i barnevernet, kan det ha vært noen som rett og slett prøvde å ringe deg fra jobben også Anonymkode: 2e11a...2a8 Men det har de ikke lov til. De må bruke privat nummer for private telefoner. Og det er gode grunner til det. Anonymkode: 3ba32...cc7 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #16 Skrevet 11. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet pleier å ringe fra skjult nummer. I tillegg har barnevernet en del av et kommunalt sentralbordnummer slik at det er ganske uvanlig at du skal klare å søke opp nummeret og komme frem til at det er en saksbehandler hos barnevert som har ringt, dersom de har glemt skjult nummer koden før de ringte. Anonymkode: ca10e...f83 Min saksbehandler har jobbmobil hun ofte ringer fra. Det ligger også i telefonlisten på kommunens hjemmeside, og dukker opp ved et google-søk. Anonymkode: 7f04f...e62 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #17 Skrevet 11. juli 2017 Det kan være alle forslag ovenfor. Men det kan også være at noen i din krets trenger avlastning eller besøkshjem og de vil høre om du er villig til å være det. Anonymkode: 94e62...7d2 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #18 Skrevet 11. juli 2017 Skulle nok bare avtale nytt møte for avslutting eller noe i den stilen. Men kjenner det stresset . De tror ofte vi blit glad for at de ringer og oppdatere men for min del hadde ďet holdt med et brev . Spesielt i ferier. Barnevernet er ikke sort eller hvitt. De har noe det som ikke gjør jobben sin som faktisk ikke har erfaringen . Så har du de som er overfølsomme å tar alt hva de andre sier for god fisk. Så har du de som gjør en god jobb som ser begge sider som ser bort fra all dritt preik og gjør noe med den saken. Så alt kommer ann på hvem saksbehandler du får. Anonymkode: 55861...b33 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #19 Skrevet 13. juli 2017 Ja, fant du ut hva de lurte på? Anonymkode: 03db7...eda
Måbarefåsiat... Skrevet 13. juli 2017 #20 Skrevet 13. juli 2017 Å nevne BV på KG er som å slippe en haug med gremlins ut etter midnatt og sprute vann på dem. Håper du ringte tilbake stille og rolig og fant ut hvorfor de ringte. 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå