Gå til innhold

Bønder som sulter ihjel dyrene sine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra tid til annen hører man om bønder som sulter dyrene sine, eller enda verre, lar de tørste ihjel, utmagret og syke i sin egen avføring.

Det går sjelden lang tid mellom hver gang man hører om slike saker.

Hva er det egentlig som feiler slike folk? Det er LEVENDE vesener det er snakk om. Det er ikke vindu-konvolutter med regninger i postkassa som de ikke tør å åpne. 

Det skulle vært lovpålagt at mattilsynet skulle skjekke alle fjøs ukentlig. Ikke nødvendigvis en veterinær, men en person ansatt av mattilsynet som hadde som oppgave å kjøre rundt til alle bønder å sjekke dyrene hver eneste uke. Slapp de ikke inn i fjøset for kontroll skulle politiet kommer på razzia omgående.

Altfor mange dyr lider.

Anonymkode: e6330...591

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min drøm i den anledning er å være disse forkastelig umenneskenes bøddel. Jeg har ikke ord for hvor avskyelige de er!

Mattilsynet,  politiet  er så tafatte at det er ikke til å tro!!

Anonymkode: 05d4c...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var en slik sak for en tid tilbake, der dyra hadde fått vann men ikke mat.

Dette medførte en mye større og langvarig lidelse* for dyra (som døde til slutt grunnet at de ikke fikk mat), at de ble holdt i live ved å få drikke vann.

*fordi de hadde dødd mye fortere (og unngått mye pine) om de ikke hadde fått vann.

Anonymkode: 2ed3c...a9a

Skrevet

Bønder som gjør dette burde fått 21 års fengsel! De er skyldige i masse mord og tortur

• Liker 4
Skrevet

Fikk kanskje svaret fra en meget gammel bonde for en stund siden. Han mente at årsaken var følgende "når dæm ha gått heim å sulla å trødd alein på gårn sin i alle sennæ år, så bi dæm te slutt tullat i haue å klare itj ta vare på sæ sjøl en gang" Dette var altså svaret på forsømming av dyr i fjøs. Mulig det er noe i det?

• Liker 3
Skrevet

Tenker at det er ganske utrolig at ingen oppdager dette? Familie, venner, naboer... Dette er et eksempel på mennesker som sliter og gjerne er litt utenfor resten av samfunnet, og det er dessverre dyrene som får lide. Tragisk for alle parter.

• Liker 2
Skrevet

Disse menneskene er nok ganske forstyrret... Psykiske lidelser? Depresjon? Mange ting som kan gjøre at en ikke evner å ta vare på dyr eller får et forvrengt bilde av situasjonen. Ofte veldig langt mellom naboene også, så ikke lett for folk å oppdage. 

Men er enig, skulle ha vært en eller annen form for kontroll. 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Er det ikke sjelden du hører om det altså? Da lurer jeg på hvor ofte du har hørt om det? 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mona123 skrev:

Disse menneskene er nok ganske forstyrret... Psykiske lidelser? Depresjon? Mange ting som kan gjøre at en ikke evner å ta vare på dyr eller får et forvrengt bilde av situasjonen. Ofte veldig langt mellom naboene også, så ikke lett for folk å oppdage. 

Men er enig, skulle ha vært en eller annen form for kontroll. 

Ja, det skulle vært dyrleger som jevnllig kontrollerte hvordan dyra hadde det.

I tillegg burde kanskje de som har dyr ha jevnlig kontakt med fastlege, for at fastlegen kunne fange opp helseplager som kan medføre at vedkommende ikke er i stand til å ta seg av dyra sine.

Anonymkode: 2ed3c...a9a

• Liker 2
Skrevet

Det er definitivt psykisk sykdom inne i bildet når slikt skjer. Desverre så er bondeyrke et ensomt yrke, og til tider svært krevende med lite tilbake. Det skulle definitivt fantes en instanse som fulgte opp litt nøyere, men som alt annet koster dette da penger. Her i bygda har vi en "vær en bondekompis" aksjon, så alle er litt flinkere til å ta vare på hverandre. Ta en tur over til nabobonden, ta en kaffe og en tur i fjøset for å se på årets kalver/lam osv osv. Det er ingen som gjør dette som er ved sine fulle fem, det er helt sikkert. Ser ihvertfall hvor glad vi er i våre produksjonsdyr, og glad for at ingen vi kjenner til nå har kommet utfor en slik krise.

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min drøm i den anledning er å være disse forkastelig umenneskenes bøddel. Jeg har ikke ord for hvor avskyelige de er!

Mattilsynet,  politiet  er så tafatte at det er ikke til å tro!!

Slike innlegg som dette bærer sitt altfor tydelig preg om at dyreaktivisme ofte er fint lite annet enn ideologisk motivert menneskehat. 

Det sier seg selv at slike få, men tragiske hendelser skyldes mentale helseproblemer hos bonden.  Ingen bonde gjør slikt fordi han synes det er gøy å plage dyrene. Ikke minst fordi slike tragiske hendelser innebærer en stor finansiell byrde og kostnad for bonden selv.

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, Infinitum skrev:

Det er definitivt psykisk sykdom inne i bildet når slikt skjer. Desverre så er bondeyrke et ensomt yrke, og til tider svært krevende med lite tilbake. Det skulle definitivt fantes en instanse som fulgte opp litt nøyere, men som alt annet koster dette da penger. Her i bygda har vi en "vær en bondekompis" aksjon, så alle er litt flinkere til å ta vare på hverandre. Ta en tur over til nabobonden, ta en kaffe og en tur i fjøset for å se på årets kalver/lam osv osv. Det er ingen som gjør dette som er ved sine fulle fem, det er helt sikkert. Ser ihvertfall hvor glad vi er i våre produksjonsdyr, og glad for at ingen vi kjenner til nå har kommet utfor en slik krise.

Så bra tiltak :Nikke: Fint å høre.

Gjest Amorøs
Skrevet

Jeg tenker at dem som lar dyrene sine sulte og tørste, ja de har et psykisk problem og skulle aldri hatt ansvaret for dyr i det hele tatt, dessverre avdekkes jo ikke dette før tragedien er et faktum og sakene anmeldes og kommer frem i media.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, BlackCloud skrev:

Tenker at det er ganske utrolig at ingen oppdager dette? Familie, venner, naboer... Dette er et eksempel på mennesker som sliter og gjerne er litt utenfor resten av samfunnet, og det er dessverre dyrene som får lide. Tragisk for alle parter.

NEI ! Det er IKKE synd på sosiopater som torturerer og dreper dyr !  Det er ikke "tragisk "på personen(enes) vegne!  Jeg har vært borte I mennesker som torturerer og mishandler dyr og aldri  noensinne har tanken "tragisk for personen og" slått meg eller andre vitner.

Fortjener akkurat samme behandling tilbake!,  men dessverre er kun 21 år maks I Norge. Og det får de aldri uansett "

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Blodets rett skrev:

Slike innlegg som dette bærer sitt altfor tydelig preg om at dyreaktivisme ofte er fint lite annet enn ideologisk motivert menneskehat. 

Det sier seg selv at slike få, men tragiske hendelser skyldes mentale helseproblemer hos bonden.  Ingen bonde gjør slikt fordi han synes det er gøy å plage dyrene. Ikke minst fordi slike tragiske hendelser innebærer en stor finansiell byrde og kostnsosiad for bonden selv.

BS!!!  Dette er løgn og uendelig naivt vrøvl!  Jeg har vært borte I sosiopater som  torturerer,  mishandlinger og seg dreper dyr. ALDRI hørt fra politi, rettssystemet,  involverte I redning at det er noe sympati og "dakar vedkommende er jo mentalt syk". Både politi,  advokater el har utenfor offentligheten grått og forbannet disse umenneskene. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært borte I sosiopater som  torturerer,  mishandlinger og seg dreper dyr. 

Jeg tviler ikke på at du tror det er sant.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Blodets rett skrev:

Jeg tviler ikke på at du tror det er sant.

Er det en nyhet for deg at ondskapsfulle sosiopater som torturerer dyr?? Det er velkjent kunnskap hvorhen du er! La meg gjette, de med dyssosial personlighetsfortyrrelse er jo syke så de får din sympati eller?? Hitler var jo også mentalt syk. En viss Breivik også" åh så tragisk for han da stakkar. Eller stakkars de pedofilie overgriperene. Bra fokus å ha på stakkars de også da.....!

Det er en skam at du ikke har fatteevne at noen går den ekstra milen for mishandlede dyr. Fy f.

Jeg bruker flere hundretusen  I året på  å støtte ulike dyrevernsgrupper,  aktivister,  omplasseringssteder,  redningsaksjoner etc.  Idag har jeg og mange hundre andre ringt og ringt politi, kontaktet nyhetsstasjon angående en mann som ble filmet denge hunden sin .  Vedkommende har gjort det mange ganger ( siste hunden denne familien hadde frøs til døde.)  Et stort trøkk  fra naboer,  gruppering,  folk som har ringt politi ect  førte endelig til at denne stakkars hunden fjernet fra hjemmet!

Denne satans familie pratet med reporter før hunden ble reddet og FORSVARTE dette!  Både kona, mannen og sønnen. Skikkelig synd på de gitt!  Nå venter rettsapparatet og fengsle. HURRA!   Tro meg,  feller ikke en tåre for de! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bøndene du snakker om sliter gjerne ekstremt mye psykisk. Bondeyrket er ensomt å det er fryktelig vanskelig å plukke opp om noe er galt. I bygda mi ble tankbilsjåføren mistenkelig da han visste hvor mye melk gården egentlig produserte, å plutselig var det under halve. Han tok en titt inn i fjøset og så at det var stor krise der. Bonden fikk hjelp (han hadde gått inn i en kraftig depresjon og klarte ikke ta vare på seg selv en gang) å dyrene gikk det bra med. Syns du er litt vel kjapp til å dømme Ts. Se litt den andre siden før du bestemmer deg for hvem disse bøndene er

Anonymkode: cdc2c...a23

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en nyhet for deg at ondskapsfulle sosiopater som torturerer dyr?? Det er velkjent kunnskap hvorhen du er! La meg gjette, de med dyssosial personlighetsfortyrrelse er jo syke så de får din sympati eller?? Hitler var jo også mentalt syk. En viss Breivik også" åh så tragisk for han da stakkar. Eller stakkars de pedofilie overgriperene. Bra fokus å ha på stakkars de også da.....!

Det er en skam at du ikke har fatteevne at noen går den ekstra milen for mishandlede dyr. Fy f.

Jeg bruker flere hundretusen  I året på  å støtte ulike dyrevernsgrupper,  aktivister,  omplasseringssteder,  redningsaksjoner etc.  Idag har jeg og mange hundre andre ringt og ringt politi, kontaktet nyhetsstasjon angående en mann som ble filmet denge hunden sin .  Vedkommende har gjort det mange ganger ( siste hunden denne familien hadde frøs til døde.)  Et stort trøkk  fra naboer,  gruppering,  folk som har ringt politi ect  førte endelig til at denne stakkars hunden fjernet fra hjemmet!

Denne satans familie pratet med reporter før hunden ble reddet og FORSVARTE dette!  Både kona, mannen og sønnen. Skikkelig synd på de gitt!  Nå venter rettsapparatet og fengsle. HURRA!   Tro meg,  feller ikke en tåre for de! 

Men nå handler ikke denne diskusjonen om Breivik, pedofile eller hvor mange hundretusen du bruker i året på å støtte dyrevernsgrupper. Det handler om bønder, der noen mennesker som kanskje har vært bønder hele livet sitt og til slutt går på en smell og får psykiske lidelser og blir litt "koko" som noen her oppe skrev. Det er ikke en unnskyldning, men en forklaring. 

Anonymkode: 39ebd...973

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bøndene du snakker om sliter gjerne ekstremt mye psykisk. Bondeyrket er ensomt å det er fryktelig vanskelig å plukke opp om noe er galt. I bygda mi ble tankbilsjåføren mistenkelig da han visste hvor mye melk gården egentlig produserte, å plutselig var det under halve. Han tok en titt inn i fjøset og så at det var stor krise der. Bonden fikk hjelp (han hadde gått inn i en kraftig depresjon og klarte ikke ta vare på seg selv en gang) å dyrene gikk det bra med. Syns du er litt vel kjapp til å dømme Ts. Se litt den andre siden før du bestemmer deg for hvem disse bøndene er

Anonymkode: cdc2c...a23

Det er INGEN unnskyldning for å være stygg mit  og torturerer dyr!  Norge har verdens beste helsevesen, enhver har rett og mulighet til å oppsøke det,  og alle andre instanser! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...