Gjest kant Skrevet 7. januar 2005 #1 Del Skrevet 7. januar 2005 jeg snakker selvsagt om deres grunnskole som nå driver et system som går ut på å hente personlig opplysninger om barna før de får begynne. Alt fra utseende, sengevæting og inteligens skal de ha rede på. dette er en nazistisk metode som Levende ord nå har tatt i bruk. hensikten: - det er å framstå utad som en skole som produserer de flinkeste barna så de igjen kan slå med dette i bordet overfor myndighetene - se hvor bra snittkarrakter barna her har i sammenligning med en offentlig skole osv (jeg synes jeg hører dem om noen år) dette skal igjen være med å oppunderbygge politisk vilje til flere slike statsstøttede private kristenfundamentalistiske skoler. Jeg ser så tydelig linjene som denne fanatiske menigheten har trukket opp punkt 1 - sile ut de flinkeste barna og de med minst skavanker punkt 2 - slik at LO-skole kan bygge opp en eliteskole med beste snittresultater punkt 3 - slik at de kan slå i bordet med dette hos staten i fremtiden punkt 4 - slik at de kan bygge opp politisk støtte til stadig nye kristne skoler punkt 5 - slik at de på sikt kan bygge opp en hel armada av statsstøttede kristne privatskoler der de siler ut eliten. punkt 6 - slik at de kan skape en armada av uteksaminerte kristenfundamentalister som skal ta over landets styrende funksjoner og endre systemet innenifra punkt 7 - det endelige mål. En slags kristenfundamentalistisk versjon av Iran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 7. januar 2005 #2 Del Skrevet 7. januar 2005 Nå er det vel sånn at den innledende silingen er stoppet. De får ikke lov til å spørre om det lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kant Skrevet 7. januar 2005 #3 Del Skrevet 7. januar 2005 Nå er det vel sånn at den innledende silingen er stoppet. De får ikke lov til å spørre om det lengre. jeg tror ikke du helt fikk fatt i mitt påeng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. januar 2005 #4 Del Skrevet 7. januar 2005 Nå er det vel sånn at den innledende silingen er stoppet. De får ikke lov til å spørre om det lengre. Litt skremmende at et lovverk stopper de, og ikke sunn fornuft og moral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 7. januar 2005 #5 Del Skrevet 7. januar 2005 jeg tror ikke du helt fikk fatt i mitt påeng Joda, jeg fikk fatt i poenget ditt, men du sier også at dette er noe de har begynt med nå. At det er sånn de gjør det nå. Det er feil. Litt skremmende at et lovverk stopper de, og ikke sunn fornuft og moral. Helt enig. Men hvem skulle den sunne fornuften komme fra, om ikke lovverket? Det er en grunn til at det lovverket eksisterer. Og man venter jo uansett ikke at Levende Ord skal synes at det er moralsk forkastelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. januar 2005 #6 Del Skrevet 7. januar 2005 Helt enig. Men hvem skulle den sunne fornuften komme fra, om ikke lovverket? Det er en grunn til at det lovverket eksisterer. Et typisk "hva kom først av høna eller egget"-spørsmål? Lovverket blir lagd av hva flertallet av de som lager lovene syns er fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #7 Del Skrevet 7. januar 2005 punkt 1 - sile ut de flinkeste barna og de med minst skavanker punkt 2 - slik at LO-skole kan bygge opp en eliteskole med beste snittresultater punkt 3 - slik at de kan slå i bordet med dette hos staten i fremtiden punkt 4 - slik at de kan bygge opp politisk støtte til stadig nye kristne skoler punkt 5 - slik at de på sikt kan bygge opp en hel armada av statsstøttede kristne privatskoler der de siler ut eliten. punkt 6 - slik at de kan skape en armada av uteksaminerte kristenfundamentalister som skal ta over landets styrende funksjoner og endre systemet innenifra punkt 7 - det endelige mål. En slags kristenfundamentalistisk versjon av Iran har tenkt det samme selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navigator Skrevet 7. januar 2005 #8 Del Skrevet 7. januar 2005 Og man venter jo uansett ikke at Levende Ord skal synes at det er moralsk forkastelig. Ventet på det. Helt enig. Får inntrykk av at enkelte tror Levende Ord oppfatter seg selv som Den Onde Sekten som vil ta over landet. De, som oss, har gode intensjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. januar 2005 #9 Del Skrevet 7. januar 2005 De, som oss, har gode intensjoner. ..og det gjør det faktsik enda mer skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navigator Skrevet 7. januar 2005 #10 Del Skrevet 7. januar 2005 Kanskje det. Men jeg synes faktisk den vanlige mans intoleranse overfor fundamentalistene er enda mer skremmende, enn fundamentalistenes kontroversielle tolkninger på ulike hendelser. Dette forteller vel kanskje litt om hvordan vi ser på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 7. januar 2005 #11 Del Skrevet 7. januar 2005 Kanskje det. Men jeg synes faktisk den vanlige mans intoleranse overfor fundamentalistene er enda mer skremmende, enn fundamentalistenes kontroversielle tolkninger på ulike hendelser. Dette forteller vel kanskje litt om hvordan vi ser på hverandre. Hvordan? Hvorfor er det ille? Vi har tidligere sett hva fundamentalisme fører til. Hvorfor er det da så ille å motsette seg at historien gjentar seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #12 Del Skrevet 7. januar 2005 Vi har tidligere sett hva fundamentalisme fører til. Hvorfor er det da så ille å motsette seg at historien gjentar seg selv? Og vi har tidligere sett hva intoleranse har ført til. Toleranse > intoleranse. Er du usikker på hva som menes med ">", bla opp i en mattebok. Er ikke noe galt i å motsette seg at historien gjentar seg. Følgelig er det ikke noe galt i å motsette seg de samme tappene slik at de ikke gjentar seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 7. januar 2005 #13 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er ikke nødvendig å være frekk. Ja, jeg skjønner det du sier. Men jeg bare spør. Hvem er det som er mest intolerante? Levende ord, eller alle andre som reagerer på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navigator Skrevet 7. januar 2005 #14 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er ikke nødvendig å være frekk. Ja, jeg skjønner det du sier. Men jeg bare spør. Hvem er det som er mest intolerante? Levende ord, eller alle andre som reagerer på dette? Det er ingen tvil hvem som hyler høyest og lengst. Men alt i alt vil jeg si partene kansellerer hverandre. (frekk? er ikke alle som skjønner ">") Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 7. januar 2005 #15 Del Skrevet 7. januar 2005 (frekk? er ikke alle som skjønner ">") Beklager for den, da Jeg står på den siden som synes fundamentalisme i alle former er skremmende. Og jeg setter pris på at lovverket fungerer slik det gjør i disse tilfellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå