AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Gikk nettopp ut av vg2 industriteknologi, etter omvalg og 4 år på vgs. Den praktiske eksamenen som omfattet alle yrkesfagene gikk sånn passe, jeg fikk 3+. Har 5 i alle yrkesfagene på vitnemålet, så egentlig så tar jeg det ikke så veldig tungt siden jeg vet jeg kan mye bedre, og gikk ut med et ganske ålreit snitt. Likevel så er jeg redd for at fremtidige eventuelle arbeidsgivere skal legge stor vekt på eksamenskarakteren min. Det som irriterer meg så veldig, er at den trekkoppgaven jeg fikk, var noe jeg aldri har vært borti før. Spurte de andre i klassen også om vi hadde vært borti det, og de var enige i at det hadde vi aldri vært. Gjorde også dette veldig klart for sensor da jeg måtte ha en del hjelp på akkurat den oppgaven. Likevel så trakk det ned veldig på karakteren, at jeg måtte ha veiledning igjennom den oppgaven som ingen i klassen hadde vært borti før. I tillegg så trakk det ned at jeg ikke hadde brotsjet(finbearbeidet) det ene hullet jeg hadde boret, men en i klassen som hadde glemt å i det hele tatt bore hullet, fikk 4. Vet ikke hvorfor jeg gidder å ta opp dette nå, lenge etter klagefristen, men jeg går faktisk og irriterer meg over det ennå. Det kan da umulig være lov å gi eksamensoppgaver som klassen aldri har gått igjennom før? Anonymkode: d9d00...83e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Jo, så lenge det går innunder kompetansemålene i faget. Dersom dere ikke har gått gjennom det til tross for at det går innunder kompetansemålene er det læreren deres som har gjort noe feil. Imidlertid skjer det fra tid til annen at man får oppgaver som faller utenfor kompetansemålene, og det går innunder formelle feil og kan påklages. Det som skjer da er at man vil ta en ny eksamen. Nå er jo ikke det aktuelt for deg da det er så lenge siden. Uansett hvilken situasjon som er gjeldende for deg forstår jeg at det er irriterende. Anonymkode: 290c8...124 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå