Gå til innhold

Er det noen strikkere som kan hjelpe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg strikker en stor Mariusgenser. Har kjøpt riktig antall nøster pluss en ekstra, jeg er nesten ferdig med bolet og det gjenstår kun 4 nøster 😮 kan ikke tro at 3/4 nøster er nok til store ermer. 

Hva kan jeg gjøre om jeg ikke finner garn i riktig batch for resten? 

Syns det er rart at det er så få nøster igjen, når jeg kjøpte nok garn og jeg har strikket etter oppskriftens mål. 

Anonymkode: 8c4d6...77e

Skrevet

Om målene er rett så får du nok vil jeg tro 😊

Om det ikke skulle rekke, så ville jeg brukt nytt garn når mønsteret begynner oppe, da vil det ikke synes om det skulle være litt forskjell 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg strikker en stor Mariusgenser. Har kjøpt riktig antall nøster pluss en ekstra, jeg er nesten ferdig med bolet og det gjenstår kun 4 nøster 😮 kan ikke tro at 3/4 nøster er nok til store ermer. 

Hva kan jeg gjøre om jeg ikke finner garn i riktig batch for resten? 

Syns det er rart at det er så få nøster igjen, når jeg kjøpte nok garn og jeg har strikket etter oppskriftens mål. 

Da mener jeg 4 nøster av grunnfarge, kan man berge seg med det til stor voksen genser? 

Skrevet

Lurer på om du strikker litt fast siden garnmengden ikke stemmer helt. Det er mange som ikke tror de strikker for fast, men stadig får for lite garn hvis de kjøper det antallet som står i oppskriften. Hvor mange nøster har du brukt på bolen da? Jeg har brukt 1,5 nøster garn på ermene i 12 år. 100 meter pr nøste.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Belima skrev:

Lurer på om du strikker litt fast siden garnmengden ikke stemmer helt. Det er mange som ikke tror de strikker for fast, men stadig får for lite garn hvis de kjøper det antallet som står i oppskriften. Hvor mange nøster har du brukt på bolen da? Jeg har brukt 1,5 nøster garn på ermene i 12 år. 100 meter pr nøste.

Ser ut som jeg har brukt 11/12 nøster på bolet av grunnfarge om jeg teller hengetråder. Dette er den største genseren. 

Skrevet

Vil tipse deg om et par sider på FB. Strikking og Koftegruppa. Der er det mange superflinke folk. Har du ikke mulighet til å gå i butikken du kjøpte garnet for å få hjelp, ville jeg spurt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...