Gå til innhold

Foreldreproblemer!

Anbefalte innlegg

Gjest snømann
Skrevet

Mamma har sagt det ikke er sikkert hun kommer hvis jeg inviterer min far. De har aldri bodd sammen og ikke hatt kontakt på 15 år. Hun sier videre at hun ikke klarer/vil engasjere seg i planleggingen siden dette plager henne sånn. Hun har giftet seg på nytt m en mann jeg ikke går så godt overens med.

Jeg har hatt ganske ok kontakt med min far i over ett år og ønsker å invitere ham som gjest.

Det blir uansett vanskelig i visse situasjoner:

Hvem skal stå i kirkegangen og ta imot gratulasjoner?

Vi får ikke tatt bilde med brudepar og foreldre.

Dette går jo også utover brudgommens foreldre... ikke noe bilde og ikke kan de stå og ta imot gratulasjoner fordi min mor ikke klarer å forholde seg til min far...de kan jo stå alene, men det virker jo også rart... hvis bare min mor og hennes mann står der, blir det rart overfor min far som da skal gå forbi og gratulere mammas nye mann... for ei suppe :-( :forvirra:

Noen med lignende opplevelser som har råd å gi?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns din mor burde heve seg over de egoistiske og barnslige tendensene sine, og for en dags skyld-og din skyld, gjøre gode miner til slett spill.Snakk om! Noe burde hun kunne ofre for sin datter!

Skrevet

Helt enig med gjest her!!

Det er bare barnslig og tåpelig av din mor å ødelegge dagen din slik, og noen burde fortelle henne det.

Uansett ville jeg ikke hatt stefaren du ikke kommer overens med i døren for å ta i mot gratulasjoner!

Skrevet
Jeg syns din mor burde heve seg over de egoistiske og barnslige tendensene sine, og for en dags skyld-og din skyld, gjøre gode miner til slett spill.Snakk om! Noe burde hun kunne ofre for sin datter!
:Nikke:
Gjest Anonymous
Skrevet

For å være ærlig synes jeg at moren din rett og slett bør holde munn om hva hun mener. Dette er DERES da og IKKE hennes. Dere velger hvem dere vil ha der, det gjør ikke hun. Ikke særlig voksent eller snilt gjort om du spør meg.

Hadde min mor sagt noe slikt (mine er også skilt) hadde jeg sagt at det var synd og at jeg kom til å savne henne. Tough love, heter det.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke la henne bestemme! la eventuelt dine svigerforeldre og din far ta i mot gratulasjoner dersom hun ikke takler det. Så får hun helle bestemme selv hvor voksen hun vil være, eventuelt ikke være. Inviter dem alle, hun kan jo takke nei.

Skrevet

Har vært i flere bryllup der foreldre som ikke har vært på talefot i åresvis like fullt har klart å stille opp på bilder og delta i bryllup.

Men de har ikke snakket sammen, og blitt plassert langt unna hverandre ved bordet osv. Barna har vært så utrolig lykkelige for dette.

Jeg tror faktisk jeg ville invitert begge, og så får hun velge selv om hun ønsker å delta eller ei. Og så ville jeg gitt henne klar beskjed om å sette egoet sitt tilside.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg tror faktisk jeg ville invitert begge, og så får hun velge selv om hun ønsker å delta eller ei. Og så ville jeg gitt henne klar beskjed om å sette egoet sitt tilside.

Er enig med Melk! Ikke la henne styre dette. Det er deres dag og da får hun velge selv om hun vil komme eller ikke!

Makan til oppførsel av en forelder :o

Skrevet

Ærlig talt!!! hun er da voksen?!?!?! hun burde da klare og tilbringe en dag sammen med faren til barnet sitt!!!!

Gjest snømann
Skrevet

Tusen takk for alle innlegg og støtteerklæringer, dette er en svært vond sak.

Jeg har jo hatt romantiske forestillinger om at mamma er glad for meg, at vi planlegger sammen og at hun hjelper meg... Ikke aktuelt som dere skjønner, hun er totalt uinteressert og har sagt at jeg svikter henne... Skjønner på dere at hun er mer på jordet enn jeg og det hjelper jo litt......

Håper jeg aldri glemmer dette slik at jeg ikke gjør slike vonde ting overfor mine barn...

Gjest gjest1
Skrevet

Kjære snømann - vær helt klar over at du er hun som svikter deg og IKKE omvendt! Herregud - er det mulig å si noe sånt og stille sin egen datter i en så vanskelig situasjon på sin egen bryllupsdag????

Gjest Madam Felle
Skrevet

Må bare si meg enig i dette. Høres utrolig patetisk ut, å gå rundt å være så bitter, på et menneske du ikke engang har bodd sammen med.

Si til henne, at de begge er velkommen, og du ønsker å feire dagen din sammen med begge. Men det er hennes valg om hun ikke vil komme, for du kommer til å invitere din far. Det hadde jeg gjort i alle fall

Skrevet

Ditto!!!

Men jeg skjønner at det er vondt og vanskelig å forholde seg til... :-?

Jeg synes du skal snakke med moren din jeg, og fortelle henne om hvordan hun ødelegger gleden for flere ved å oppføre seg sånn, og om at du gjerne vil ha din far tilstede... Hvis hun ikke kommer, så er det til slutt hennes tap!

Håper det ordner seg!!!

Skrevet
Ikke aktuelt som dere skjønner, hun er totalt uinteressert og har sagt at jeg svikter henne... Skjønner på dere at hun er mer på jordet enn jeg og det hjelper jo litt......  

Håper jeg aldri glemmer dette slik at jeg ikke gjør slike vonde ting overfor mine barn...

Dårlig gjort av henne å spille på din samvittighet! Husk at det er du som har rett, og at det er deg og din kjære som gifter dere, ikke din mor. Dine gjester er ditt valg.

Håper det ordner seg! :klem:

M

Skrevet
Ikke la henne bestemme! la eventuelt dine svigerforeldre og din far ta i mot gratulasjoner dersom hun ikke takler det. Så får hun helle bestemme selv hvor voksen hun vil være, eventuelt ikke være. Inviter dem alle, hun kan jo takke nei.

Helt enig. Inviter alle til å ta i mot gratulasjoner, velger hun å stå utenfor er det hennes valg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig. Inviter alle til å ta i mot gratulasjoner, velger hun å stå utenfor er det hennes valg.

Synes rådene fra Dry og Tusenfryd er de beste du har fått. Prøv å gjøre alt for å få til en løsning! Har selv vært igjennom noe lignende som deg - men i mitt tilfelle var det dessverre ikke mulig å løse problemet og bryllupet er derfor avlyst. Selvfølgelig er jeg enig med de andre her i forumet som sier at moren din i denne saken er egoistisk, men samtidig vet jeg hvor vanskelig det vil være å forandre tankegangen/holdningene hennes. Ingen lett løsning på dette - men håper det ordner seg for dere! Det som er så trist å tenke på er at dette er et problem som kommer til å dukke opp i andre sammenhenger også - prøv å få moren din til å se det! Tenk bare på når dere får barn! Hva med dåp/navnefest, eventuelt konfirmasjon, fødselsdager osv. UANSETT: LYKKE TIL! :trøste:

Hilsen tidligere bruker i bryllupsforumet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...