Gå til innhold

Er det ferie hos nav?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller har de ansatt ferievikarer som ikke kan det de skal?

Hva undersøker nav hos arbeidriver ved søknad om dagpenger?

Jeg har sendt inn kontrakt,årsak til oppsigelsen,meldekort.

Så strenge de er på nav,vil jeg tro de sjekker noe med arbeidsgiver?

Jeg skulle hatt dagpenger for tre uker siden

Ved purring,så skulle de se på saken

Fikk brev i dag,mandag. De skriver de mangler dokumenrasjon.  Vet ikke hva de mangler. 

Noen som vet hva de sjekker med arbeidsgiver? 

Anonymkode: f408a...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vel ferie der som andre steder...

Anonymkode: 95f65...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ferie... men uansett så sier de vel hva de mangler? Mulig de mangler inntektsopplysninger fra arbeidsgiveren din? Du finner mye informasjon på nav sine nettsider. De gangene jeg har hatt noe med nav å gjøre har jeg lest meg opp på nett og gjort all jobb selv. Har aldri hatt problem med nav da. ( du må bare gjøre deres jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les brevet nøye, det står vel hva slags dokumentasjon de mangler? Ofte skal de ha inntektsopplysninger. Ring NAV og spør, de har ikke stengt i ferien. 

Anonymkode: 5c053...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon av arbeidsforhold

Du må legge ved arbeidsavtale og oppsigelse fra alle arbeidsforholdene dine de siste seks månedene.

Hvis du ikke har hatt avtale om fast ukentlig arbeidstid i minst seks måneder før du ble helt eller delvis arbeidsledig, må du dokumentere alle arbeidsforholdene dine de tolv siste månedene før du sist fikk arbeidstiden din redusert.

Dersom du ønsker det, kan du i stedet få beregnet et gjennomsnitt av arbeidstiden din de siste 36 månedene. Du må da dokumentere alle arbeidstimene dine de siste 36 månedene før du fikk redusert arbeidstid.

Du skal kun be om å få vurdert arbeidstiden de siste 36 månedene hvis du mener dette gir deg den høyeste gjennomsnittlige ukentlige arbeidstiden.

Du må dokumentere

  • arbeidsforholdets start- og sluttdato
  • arbeidstid (se nedenfor)
  • sluttårsak. Hvis du har valgt å si opp selv som alternativ til å bli oppsagt grunnet innskrenkninger, må du dokumentere dette.
  • oppsigelsestiden
  • datoen for oppsigelsen

Hvis du ikke har oppsigelse eller arbeidsavtale, må du legge ved skjemaet Bekreftelse på sluttårsak (NAV 04-08.03).

Anonymkode: 5c053...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon av arbeidsforhold

Du må legge ved arbeidsavtale og oppsigelse fra alle arbeidsforholdene dine de siste seks månedene.

Hvis du ikke har hatt avtale om fast ukentlig arbeidstid i minst seks måneder før du ble helt eller delvis arbeidsledig, må du dokumentere alle arbeidsforholdene dine de tolv siste månedene før du sist fikk arbeidstiden din redusert.

Dersom du ønsker det, kan du i stedet få beregnet et gjennomsnitt av arbeidstiden din de siste 36 månedene. Du må da dokumentere alle arbeidstimene dine de siste 36 månedene før du fikk redusert arbeidstid.

Du skal kun be om å få vurdert arbeidstiden de siste 36 månedene hvis du mener dette gir deg den høyeste gjennomsnittlige ukentlige arbeidstiden.

Du må dokumentere

  • arbeidsforholdets start- og sluttdato
  • arbeidstid (se nedenfor)
  • sluttårsak. Hvis du har valgt å si opp selv som alternativ til å bli oppsagt grunnet innskrenkninger, må du dokumentere dette.
  • oppsigelsestiden
  • datoen for oppsigelsen

Hvis du ikke har oppsigelse eller arbeidsavtale, må du legge ved skjemaet Bekreftelse på sluttårsak (NAV 04-08.03).

Anonymkode: 5c053...832

Har sendt inn alt jeg skal sende inn. Så jeg tror de har ansatt noen der i ferinn, bare for å være der

Anonymkode: f408a...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sendt inn alt jeg skal sende inn. Så jeg tror de har ansatt noen der i ferinn, bare for å være der

Anonymkode: f408a...958

Nav ansetter ikke ferievikarer - det vil kosre for mye å lære opp folk og det kreves også høyskoleutdanning fpr å få jobb. De er rett og slett færre på jobb om sommeren... Ring 5555 3333 så ser de gjennom saken og informerer om hva som mangler. Sannsynligvis er ikke det du har sendt inn nok og derfor etterspør de ytterligere informasjon. 

Anonymkode: 44cba...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...