AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Jeg jobber i en butikk tilknyttet kjøpesenter. Nå er sjefen på ferie og jeg jobber derfor mye mer. Totalt er vi 3 personer som ikke er på ferie og jobber. Dette fordelt på to skift hver dag. En som åpner og en som stenger. På fredagskulle jeg stenge butikken mens min kollega "x" skulle åpne. Jeg hadde en legetime rundt formiddagen så det hele passet veldig bra. Som sagt er butikken på et senter og det er her slik at butikken pålegges bot for hvert kvarter en kommer for sent, typ 500; for hvert kvarter. Rundt 1000 på fredag ble jeg ringt opp av min sjef som stresset forteller meg at hun er blitt ringt av vekteren på senteret - butikken hadde ikke blitt åpnet av "x". Jeg bor i gåavstand fra senteret. Jeg sa til min sjef at jeg godt kunne dra ned å åpne for å slippe en enda høyere bot, men sa samtidig at jeg skulle til legen 1300 og ikke kunne stå der hele vakten. Men at jeg godt kunne åpne så vi slapp bot men at X da måtte komme senere slik at jeg fikk dratt til legen. Tilbydde meg dessuten å åpne for så at "x" hadde kommet, og at jeg deretter kunne kommet på ettermiddagen for å stenge - slik min opprinnelige vakt skulle være. Dette selv om jeg hadde åpnet for henne. Selv om ingenting var min feil, prøvde jeg altså å ordne ting. Da jeg omsider kommer meg på jobb og hadde åpnet butikken ringer sjefen meg og sier at "x" hadde glemt at hun skulle jobbe i dag og tydeligvis ikke kunne komme . Da hadde jeg allerede åpnet opp butikken og var rimelig "tvunget" til å stå der. X kunne heller ikke ta min stengevakt, noe som gjorde at jeg måtte jobbe alene den dagen fra 10.30 til 2100. Det er ikke mye stress i denne butikken, men likevel slitsomt å stå der en hel dag. Jeg kom meg derfor heller ikke til legen i går og må betale gebyr som følge av dette. Mens jeg jobbet i går fikk jeg meldinger av "x" om at hun beklaget for at hun hadde surret med vakten sin. Deretter sender hun meg en ny melding og lurer på om jeg kan jobbe for henne neste uke. Synes det var ganske respektløst. Men det verste er at hun senere på kvelden da jeg fremdeles er på jobb, presterer å sende meg en videosnap av at hun lager taco med to venninner. Mens jeg står på jobben på 10. timen. Må si jeg ble ganske sjokkert over at hun tør å sende meg noe slikt.. Jeg kunne faktisk akseptert dette bedre om hun hadde vært i en bursdag, familiemiddag etc. Ble ekstremt irritert da jeg åpnet snappen. Og jeg er en veldig konfliktsky person som sjeldent blir sur for ting. Det har seg slik at jeg skal jobbe i morgen der jeg må avløse henne fordi hun jobber første skift mens jeg skal stenge. Hun drar med en gang jeg kommer da vi ikke har "overlapp" men lurer veldig på hvordan jeg skal forholde meg til henne i morgen. Er som sagt dødsirritert noe jeg sjeldent er pga min dumme snillhet og konfliktskyhet. Har ikke svart X på meldingene og tror det er bedre å ta alt med henne i morgen. Nå trenger jeg hjelp fra dere! Hvordan bør jeg oppføre meg på vakten i morgen og hva skal jeg si. Vil helst gjøre alt på en saklig måte. Anonymkode: 4634a...c70 3
Svigermor Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Du er på jobb så du skal oppføre deg deretter, nemlig profesjonelt. Overlat til sjefen å snakke med henne om saken når hun er tilbake fra ferie. 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 Wow, hun har jammen meg lite respekt for sin egen jobb, sjefen sin og kollegaer. Dette er både pinlig og provoserende å lese. Jeg hadde vært rasende. Jeg hadde ikke tatt på meg noen av vaktene hun ikke vil ta neste uke hvertfall. Jammen meg spesielt at hun tør å spørre om dette rett etter denne hendelsen. Jeg ville ha sagt klart og tydelig ifra at du hadde avtaler i går du gikk glipp av fordi hun glemte av vakten sin. I tillegg kan man legge til at det var synd at hun ikke kom så fort hun fant ut at hun hadde gjort en glipp. Selv om det er sjefen sitt ansvar å snakke med henne om denne hendelsen synes jeg det er helt greit at du sier ifra at dette gikk utover deg. Jeg ville ikke ha tatt opp det hun gjorde når hun ikke var på jobb, men jeg ville absolutt ikke ha glemt det heller. Anonymkode: 65f40...665 11
Christiane_W Skrevet 10. juli 2017 #4 Skrevet 10. juli 2017 Jeg blir provosert av kollega "x" sin oppførsel. Som AnonymBruker ovenfor påpeker har hun jo lite (eller ingen?) respekt for sjefen sin og kollegene sine. Det virker ikke som hun tar jobben sin alvorlig. I tillegg blir jeg provosert over sjefen til TS. Ut fra startinnlegget virker det jo som hun bare aksepterte at "x" ikke kunne komme og tok det som en selvfølge at TS stod der resten av dagen alene og avlyste legetimen sin. Jeg lurer på om hun i det hele tatt prøvde å kontakte den tredje personen som ikke har ferie? Jeg har selv opplevd å bli stående alene på jobb fra 10 til 21 pga at kollegaen som skulle jobbe kveldsskiftet og stenge ble syk og ingen andre kunne stille opp siden det var midt i ferien og vi var få som jobbet. Det er kjipt å jobbe 11 timer alene, men ekstra kjipt når man ikke er forberedt på det og kanskje står der uten mat og drikke og har begrenset med muligheter for a gå på toalettet. I utgangspunktet er det sjefens ansvar å ta dette med kollega "x", men jeg synes også TS kan si fra at dette gikk faktisk utover henne og at hun fikk utgifter (gebyr for legetimen hun ikke møtte til) så lenge hun gjør det på en ordentlig måte. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #5 Skrevet 10. juli 2017 Been there, ja, jobber selv på butikk på kjøpesenter. Jeg ville oppført meg vanlig, muligens fortalt om legetimen og gebyret for å røre litt på samvittigheten men ikke gjort så stor sak ut av det hvis sjefen er oppegående og kan snakke med x. Anonymkode: 618f5...30d 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #6 Skrevet 10. juli 2017 Som straff synes jeg hun fortjener å betale gebyret du fikk av legetimen. Du skulle egentlig ikke jobbe, men for å unngå at butikken skulle få bot valgte du å åpne butikken, og ta hennes hele vakt. Du hadde jo en legetime som kanskje var veldig viktig for deg, og derfor synes jeg hun skal betale. Iallefall når hun synker så lavt å sender deg en snap på den 10. Timen. Anonymkode: b8938...f21 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 10 timer siden, Svigermor skrev: Du er på jobb så du skal oppføre deg deretter, nemlig profesjonelt. Overlat til sjefen å snakke med henne om saken når hun er tilbake fra ferie. Jeg hadde kjeftet ut kollegaen. Når ting går utover meg, så tar jeg meg den friheten. Og beklager, men hadde man ikke greid å oppføre seg profesjonelt mot meg, så hadde ikke jeg oppført meg profesjonelt tilbake. Da hadde vedkommende hatt meg 30 cm fra ansiktet sitt skrikende og kjeftende i 10 minutter i etterkant. Anonymkode: 11768...afc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 Hvor mye vet hun om hvordan dagen din var da? Kanskje hun ikke visste at du skulle til legen, at du ble ganske sur da du måtte åpne, at du måtte jobbe i 10 timer. Kanskje hun selv hadde syntes det var ok å steppe inn om situasjonen var omvendt, og derfor tenkte hun ikke noe mer over det Anonymkode: 84ba4...ac2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 Selv om kollegaen virker uansvarlig, er det sjefen som har ansvaret for situasjonen og for å kompensere for TS' tap her. Anonymkode: 919ea...309 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 Her skulle jo sjefen din steppet inn når du skulle til legen! Om han/hun ikke var bortreist da.... Legeregningen skal vel jobben betale. Anonymkode: d4f8b...c9d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv om kollegaen virker uansvarlig, er det sjefen som har ansvaret for situasjonen og for å kompensere for TS' tap her. Anonymkode: 919ea...309 Dette. Skriv ned alt til sjefen. Gebyret for legen skal kompenseres. Anonymkode: a6509...cf4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå