Gå til innhold

Festival-tips? Mat, klær, hygiene osv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på festival om et par uker. Ca. 4 dager. Har aldri vært på festival før, så jeg har noen spørsmål og ønsker å få litt festival-tips. 

Det er kun toalett der, dvs det ikke er mulighet for dusj. Jeg synes det er litt ekkelt fordi jeg er redd for å lukte. Det blir også bading om været tillater det og jeg synes det er litt ekkelt å ikke være nybarbert (barberer meg jo dagen jeg reiser). De fleste tenker sikkert ikke så mye på det, men jeg har mye hårvekst og et par-dagers synes godt... Ønsker derfor gjerne tips om hygiene under festival!

Hvilken type mat er ok å ta med seg mtp at det må holde seg ok utendørs? Det vil være mulig å kjøpe enkel mat, men er jo alltids ok å ha med noe selv. 

Og hva med klær? Jeg må pakke med både for fint vær og for regnvær! Og sko? Jeg vil jo se ok kledd ut!

Hvilken type alkohol er ok å ta med (lov å ta med medbrakt). Drikker ikke øl, og ønsker ikke at det skal være for avansert å blande osv....

Ellers andre tips til en festival-nybegynner?

Anonymkode: c1ddf...527

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i høvelen og finstas. Ta med støvler å regntøy. Alle andre lukter like ille som deg. Ta med deg tannbørste og ekstra tøy. Og våtservietter til underliv, armhuler og føtter. Ikke drikk deg drita første dagen,vent til siste.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal du om jeg kan spørre? Om du skal på malakoff f.eks så er det gangavstand til sentrum med frisørsalonger... jeg kjøper meg hårvask der f.eks😉 Ellers om du skal være på  camp så kan du ta med det du vil av drikke og mat... kanskje ta med en kjølebag med brødmat og pålegg? Bake noen ostehorn? Pleier å være matboder i nærheten av festivaler. 

Anonymkode: 357a9...23e

AnonymBruker
Skrevet

Våtservietter er lurt å ha. Ta med funksjonelle klær. Type t-skjorter / singletter, olabukse (som kan brettes opp til shorts) og gode sko + støvler og regnjakke.

Grei festivalmat er rundstykker og boller (holder seg godt), frukt, kjeks etc. Enkel mat som har grei holdbarhet og som tåler både litt varme og fukt.

Drikke? Vin og/eller cider?

Anonymkode: 925e7...b7c

Skrevet

Ta med våtservietter, greieste måten når det ikke er dusj der. Paracet og Ibux er også greit å ha med og litt plaster. Og kondomer. Kjedelig å komme hjem med sos. 

Ellers tenker jeg enkel mat, kanskje slike turmat retter. 

Klær for alle årstider, varme gensere, ullundertøy, regnklær og slikt. Ikke ta med deg favoritt klærne dine, du kan risikere å få de ødelagt av dårlig vær. Også støvler/gode tursko er greit. De fleste på festival har gjerne ullklær og strikka tøy og turbukse. 

Ta med den drikka du liker. 

Ellers er det å oppføre seg, ikke drikke seg overstadig beruset, følg forordninger fra vakter og helsepersonell. 

Har vært med på festival nå siden 2009 som førstehjelper, og dette er noe av det jeg har merket meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men hva slags drittfestival har ikke dusj?

Ellers: tubeost kanskje? Ta med klær som du kan ha i lag slik at du kan kle av og på deg hele dagen. Regntøy og støvler, et par stygge, greie sko å gå med, typ converse el liknende, ekstra sokker og undertøy. Våtservietter, powerbank, solkrem, myggspray, solbriller

Anonymkode: 83868...520

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken festival er det snakk om? Jeg har vært på flere festivaler der man har kunnet kjøpe seg til en dusj ved f.eks. lokale hoteller eller campingplasser hvis man ikke ønsker/kan dusje på selve festivalområdet. 

Ellers ville jeg sjekket værmeldingen nøye. Hvis det er uttrykk for regn er regnklær et must. Selv har jeg aldri brukt regnbukse på festival fordi det har vært ganske varmt i lufta, men en god regnkåpe/regnfrakk og regnponcho er et must. Støvler bør man ha, for selv små regnskurer kan raskt lage gjørme. 

Ikke ta med klær eller sko du er redd for, mye kan bli ødelagt eller skadet (eller stjålet fra teltet!). Alt av verdigjenstander du tar med bør være slik at du kan ha de på deg og ikke legge igjen i teltet. 

Selv synes jeg at vin på dunk er best å ta med. Store flasker og beholdere som ikke kan lukkes kan bli et problem hvis man ikke drikker opp alt med en gang, og mange festivaler har forbud mot drikke på glass fordi glasskår kan være farlig for gjestene. 

Anonymkode: ed91b...a32

Skrevet

Skaff deg noen klær av merinoull, for eksempel tskjorte og undertøy. Lukten setter seg ikke så godt i merinoull, og samtidig er materialet ypperlig til å regulere temperaturen. Koster litt, men uendelig mye bedre enn bomull som lukter og bruke lang tid på å tørke. Om du henger et plagg av merinoull til tørking så er det tørt på veldig kort tid. Det samme gjelder tøy i tencel-stoff.

De selger dette på blant annet sport1, xxl og hvis du er i Oslo har Chillout på Grünerløkka et stort utvalg.

Skrevet

Funksjonelle klær, festival er festival.

Jeg tar alltid med en sånn liten regnponcho (i tilfelle regn), og ørepropper (i tilfelle du havner ved siden av en høytaler).

Det er jo forskjellige bokser med drikke på butikken - cider og diverse drinker. 

Ellers er det greit med nøtter, frukt, knekkebrød og smøreost. Og en stor flaske vann.

AnonymBruker
Skrevet
På 10. juli 2017 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på festival om et par uker. Ca. 4 dager. Har aldri vært på festival før, så jeg har noen spørsmål og ønsker å få litt festival-tips. 

Det er kun toalett der, dvs det ikke er mulighet for dusj. Jeg synes det er litt ekkelt fordi jeg er redd for å lukte. Det blir også bading om været tillater det og jeg synes det er litt ekkelt å ikke være nybarbert (barberer meg jo dagen jeg reiser). De fleste tenker sikkert ikke så mye på det, men jeg har mye hårvekst og et par-dagers synes godt... Ønsker derfor gjerne tips om hygiene under festival!

Hvilken type mat er ok å ta med seg mtp at det må holde seg ok utendørs? Det vil være mulig å kjøpe enkel mat, men er jo alltids ok å ha med noe selv. 

Og hva med klær? Jeg må pakke med både for fint vær og for regnvær! Og sko? Jeg vil jo se ok kledd ut!

Hvilken type alkohol er ok å ta med (lov å ta med medbrakt). Drikker ikke øl, og ønsker ikke at det skal være for avansert å blande osv....

Ellers andre tips til en festival-nybegynner?

Anonymkode: c1ddf...527

Hygene messig tannbørste,barberhøvel,våtservietter og håndsprit,barberskum vis ikke er sånn barbersåpe på høvelen, Joggedress og regntøy til væromslag ...   Men ha minishorts, minikjole, eller miniskjørt som hovedplagg ..        Dette kan være et lite eks på en huskeliste 

Anonymkode: 52516...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...