AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Jeg søkte på jobb som sesonghjelp i en butikk for et par måneder siden. Etter noen dager fikk jeg mail om at de ønsket å enveisvideointervjue meg. Altså jeg måtte svare på noen spørsmål mens jeg ble filmet. Etter en stund fikk jeg mail om at de hadde ansatt en annen. Nå er det igjen en ledig stilling der som sesonghjelp. Er det noen vits i å søke igjen..? Anonymkode: 4ef18...9ef
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Det er ikke noe å tape på det! Anonymkode: d2ceb...802
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe å tape på det! Anonymkode: d2ceb...802 Selvrespekten Anonymkode: d27a8...f8c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #4 Skrevet 10. juli 2017 Det kan jo hende at den som fikk jobben måtte slutte igjen, eller at de trenger flere sesongarbeidere. Men det jeg mest lurer på er: Hvis de hadde vært veldig interessert i å la meg jobbe der senere, ville de vel sagt ifra om det? Jeg var på intervju en gang. Det var 30 søkere, 4 ble innkalt til intervju. Jeg var nr 2 for dem. Hadde førstevalget takket nei, så hadde jeg blitt tilbudt jobben. Det handler jo bare om at en eller flere er mer kvalifisert. Man kan ikke akkurat ta seg nær av det. Men er det sånn at de overhodet ikke ville ansatt meg, så føles det jo ikke så kult å søke enda en gang. Men hvis jeg søker igjen, bør jeg bruke samme søknad eller endre på den? Synes forresten enveisintervju er en veldig kjip måte å intervjue/sile ut på. Er det vanlig nå for tiden? Vurderte å la være å søke pga det. I første omgang bør det være nok å lese søknad, se CV og evt. kontakte referanser i stedet for å be om at spørsmål besvares mens man filmes. Anonymkode: 4ef18...9ef
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #5 Skrevet 10. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo hende at den som fikk jobben måtte slutte igjen, eller at de trenger flere sesongarbeidere. Men det jeg mest lurer på er: Hvis de hadde vært veldig interessert i å la meg jobbe der senere, ville de vel sagt ifra om det? Jeg var på intervju en gang. Det var 30 søkere, 4 ble innkalt til intervju. Jeg var nr 2 for dem. Hadde førstevalget takket nei, så hadde jeg blitt tilbudt jobben. Det handler jo bare om at en eller flere er mer kvalifisert. Man kan ikke akkurat ta seg nær av det. Men er det sånn at de overhodet ikke ville ansatt meg, så føles det jo ikke så kult å søke enda en gang. Men hvis jeg søker igjen, bør jeg bruke samme søknad eller endre på den? Synes forresten enveisintervju er en veldig kjip måte å intervjue/sile ut på. Er det vanlig nå for tiden? Vurderte å la være å søke pga det. I første omgang bør det være nok å lese søknad, se CV og evt. kontakte referanser i stedet for å be om at spørsmål besvares mens man filmes. Anonymkode: 4ef18...9ef Nei, de kan tenke at du allerede har fått en jobb. I tillegg er det vel slik at de må lyse ut stillingen. Ettersom du var nr. 2 er det tullete å tro at de overhodet ikke ville ansatt deg. Anonymkode: 91085...2e9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #6 Skrevet 11. juli 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ettersom du var nr. 2 er det tullete å tro at de overhodet ikke ville ansatt deg. Det var til en annen jobb. For den butikken, som nå utlyser stilling igjen, hadde jeg enveis videointervju bare. Og det måtte kanskje alle søkere gjennom for å bli vurdert videre? Vet ikke, aldri vært borti noe lignende før. Anonymkode: 4ef18...9ef
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #7 Skrevet 11. juli 2017 Referanse er vel omtrent det siste man sjekker... Og at de vil se deg live, er vel helt naturlig? Hva er problemet?? Anonymkode: dc4f0...edf
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 Det at du søker på nytt viser jo at du virkelig vil ha denne jobben. Kjør på! Anonymkode: c8d73...6ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå