AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Jeg trener jogging/løping ca. fire ganger per uke, hvor to økter var utendørs og to innendørs. Moderat intensitet. Har behov for å trappe ned antall økter, av ulike årsaker. Tenker da å jogge intervall på mølle en gang i uka, og en økt utendørs en gang i uka. Boforholdene mine tvinger meg til å jogge på blandet grus og asfalt utendørs. Vil jeg komme til å bli stiv/støl etter hver joggeøkt nå som jeg trener sjeldnere enn før (pga. at kroppen "glemmer" belastningen etter hver økt)? Tenker da særlig på ute-joggingen, er det lite å jogge ute en gang i uka for å vedlikeholde formen på dette området? Husker da jeg begynte å jogge ute for første gang på flere år, da holdt jeg på å dø i føttene etter de første øktene. Håper noen kan svare meg Anonymkode: 74959...c58
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Ifølge denne artikkelen skal det kun én intervalløkt til annenhver uke for å vedlikeholde kondisjonen http://www.dn.no/dnaktiv/2012/12/11/sa-lite-skal-til-for-a-opprettholde-kondisjonen Hvis du trener en sånn økt hver uke og i tillegg jogger en tur skal det være mer enn nok Anonymkode: 5f1ea...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå