Gå til innhold

Stor skade på førerdør, pris på å bytte dør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var skikkelig dum idag og klarte å få en stor skade på førerdør (Nissan Leaf) samt litt på skjermen. Døren henger nå skeivt på hengslene og har en svær bulk og dype skader i lakk.. Jeg får lukket døren hvis jeg tar i, og bilen kan låses. Elektrisk vindu fungerer fint. 

Jeg ser for meg at jeg må bytte hele døren. Vet noen hva noe sånt kommer til å koste..?

Anonymkode: 1ae68...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skjerm og dør. Du må dra på verksted å få takst på dette. Det er de som er fagfolk.  Tror nok at det blir lakking også. Skjerm.

Tipper det blir store kostnader dette, men det vil kanskje lønne seg å ta det på forsikringen 

Anonymkode: 66503...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil kostet det ca.150000. 

Anonymkode: 9b879...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh - en null for masse? 15.000 skulle det stå. 😊

Anonymkode: 9b879...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er skjerm og dør. Du må dra på verksted å få takst på dette. Det er de som er fagfolk.  Tror nok at det blir lakking også. Skjerm.

Tipper det blir store kostnader dette, men det vil kanskje lønne seg å ta det på forsikringen 

Anonymkode: 66503...b7e

Ja jeg har såklart tenkt å kontakte verksted, men rakk ikke det idag før de stengte. Jeg spurte da jeg gjerne vil vite  hvilke summer jeg bør forberede meg på.

Anonymkode: 1ae68...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh - en null for masse? 15.000 skulle det stå. 😊

Anonymkode: 9b879...28f

Haha! Ja 15 000 var mer overkommelig. Takk for svar.

Anonymkode: 1ae68...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh - en null for masse? 15.000 skulle det stå. 😊

Anonymkode: 9b879...28f

Lol, for 150 000 får du jo kjøpt en ny leaf :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Yarisen min kosta det 25 000,-. Verksted sa at det ikke var sjans at det kom under 20 000, men ett sted mellom 20 og 35 000,- 

Anonymkode: 34a61...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh - en null for masse? 15.000 skulle det stå. 😊

Anonymkode: 9b879...28f

Eller for mye.

Anonymkode: e5913...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere om det er aktuelt å kjøpe en brukt dør? Kommer selvfølgelig an på hvor mye du mener bilen er verdt, og hvor gammel den er. Er du heldig får du en tilsvarende dør i samme farge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg var skikkelig dum idag og klarte å få en stor skade på førerdør (Nissan Leaf) samt litt på skjermen. Døren henger nå skeivt på hengslene og har en svær bulk og dype skader i lakk.. Jeg får lukket døren hvis jeg tar i, og bilen kan låses. Elektrisk vindu fungerer fint. 

Jeg ser for meg at jeg må bytte hele døren. Vet noen hva noe sånt kommer til å koste..?

Anonymkode: 1ae68...ee7

Var en sak i en avis for litt siden. Der ble skadene på bildør anslått til 45 000. Var et annet bilmerke. 

Anonymkode: 7448b...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega klarte å rygge i mine foreldres bil. Der måtte førerdøren byttes. Min far kjøpte da en brukt dør i samme farge og satte den på selv. Mener at han sa det kom på 2000. 

Anonymkode: c8f72...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...