Gå til innhold

Pulsklokke/ aktivitetsklokke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe en pulsklokke til ei på 20 år. Hun er aktiv.

Hvilken anbefales? 

Anonymkode: 2a209...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv fitbit charge 2 og er veldig fornøyd med den! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Epiphany skrev:

Har selv fitbit charge 2 og er veldig fornøyd med den! 

Takk. Valget står mellom Fitbit og Polar. Må bare finne ut hvilken ;) 

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Valget står mellom Fitbit og Polar. Må bare finne ut hvilken ;) 

ts

Hva skal hun bruke den til? Skal hun løpe, kan det være greit med en klokke med GPS. Ikke alle Fitbit-klokkene har det. Skal den måle puls på håndleddet? Hvis hun driver med noen form for intervalltrening, kan det være greit å sjekke at det er mulig å koble til pulsbelte i tillegg. 

De to tingene som hadde noe å si for mitt valg, som er en Garmin Vivoactive HR. 

Anonymkode: 31d35...2bd

Skrevet

Elsker min polar m400:)

AnonymBruker
Skrevet

PolarA360. Kan kobles til pulsbelte og måler ellers puls på håndledd, kilometer, skritt, nattesøvn o.l. Og så er den ikke så stor i størrelse noe jeg er glad for. Jeg kan stille den inn på treningsformen jeg skal gjøre som f.eks roing eller jogging eller styrketrening og så måler den etter dette. Den måler også kalorier, men den måler nok litt for lite kalorier utenom treningen (f.eks med meg står det gjerne at jeg bruker 1600-1800 kcal pr dag, mens jeg i realiteten ligger på rundt 2500 kcal, så ganske stor forskjell). Er ikke GPS etter det som jeg har fått med meg, men for meg er ikke det nødvendig siden jeg i grunn vet hvor jeg løper. 

Anonymkode: b95a6...3b9

Skrevet

Jeg har Fitbit Blaze og meget fornøyd med den. Den måler puls, skritt, ,km, ulik trening, nattesøvn osv. Har brukt den i forbindelse med vektnedgang, og for meg har den vært ganske så nøyaktig. En god motivasjon i hverdagen! :) 

Skrevet

Fitbit charge er knall som aktivitetsmåler, men skal jenta trene etter puls er det pulsklokke som gjelder 👌 fitbit kan måle ca gjennomsnitt over en viss periode på puls, mens pulsklokke derimot viser nere nøyaktighet.  To forskjellige bruksområder spør du meg. Polar er å anbefale av pulsklokker, evt Garmin😁

AnonymBruker
Skrevet

Aktivitetsarmbånd og pulsklokke har to forskjellige bruksområder. Steg 1 er å bestemme seg for hvilken av typene du skal ha og da avhenger det av hva den skal brukes til.

Av pulsklokker kan jeg anbefale Garmin, Polar eller Suunto. Alle måler pulsen like godt. 

Anonymkode: ce2a5...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...