Gå til innhold

"Ledig kasse"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, så barnslig. 

Anonymkode: ab7b7...ed2

Hvorfor er det barnslig? Jeg er helt enig med henne. Spør folk pent så helt i orden, gjør de ikke det kan de glemme det. 

Anonymkode: 98ce0...8c8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det barnslig? Jeg er helt enig med henne. Spør folk pent så helt i orden, gjør de ikke det kan de glemme det. 

Anonymkode: 98ce0...8c8

Fordi du gjør det av """prinsipp"""". Herregud, personen har noen få varer og du har mange, er det så farlig om personen ikke validerer egoet ditt ved å spørre deg slik at du kan føle deg som en bra person som LAR hun/ han gå først?

Dette handler ene og alene om at dere krever å få føle dere som en snill og godhjertet person ved å si ja til noen som spør. Og når noen nekter dere å fremstå som denne snille personen ved å "snike", så blir dere snurt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg handler, roper de "åpen kasse for nestemann i køen". Jeg opplever mer og mer at nestemann i køen er den som faktisk er nestemann i køen, og merker oftere at det er det som gjelder. 

Anonymkode: 4319e...0ae

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, så barnslig. 

Du mener jeg er barnslig som mener folk som sniker i køen er uhøflige og nekter dem å gjøre det? jaha

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du gjør det av """prinsipp"""". Herregud, personen har noen få varer og du har mange, er det så farlig om personen ikke validerer egoet ditt ved å spørre deg slik at du kan føle deg som en bra person som LAR hun/ han gå først?

Dette handler ene og alene om at dere krever å få føle dere som en snill og godhjertet person ved å si ja til noen som spør. Og når noen nekter dere å fremstå som denne snille personen ved å "snike", så blir dere snurt

Nei. Det handler om folkeskikk og mangelen på den.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, altflyter skrev:

Nei. Det handler om folkeskikk og mangelen på den.

Og hvorfor har du dette desperate behovet for at folk skal vise DEG folkeskikk når du ellers ville latt dem gå foran i køen? Fordi du vil mate eget ego og føle deg som en bra person

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor har du dette desperate behovet for at folk skal vise DEG folkeskikk når du ellers ville latt dem gå foran i køen? Fordi du vil mate eget ego og føle deg som en bra person

Fordi jeg har lyst til å være hyggelig mot folk som er hyggelig mot meg. 

Hvis folk presser seg foran meg i køen uten et ord, så er dette en uhøflig og ufordragelig person som jeg ikke har noe som helst ønske om å strekke ut en hånd til. Er du grei med meg så er jeg grei med deg, men om du er en dritt mot meg, så ser jeg ingen grunn til å strekke ut hånden min til deg. Enkelt og greit. Sniker du i køen, så får du null godvilje hos meg, og det har ingenting med ego å gjøre.

Det skal ikke lønne seg å være drittsekk. Nordmenn er alt for redd for å si i fra og mange finner seg i elendig oppførsel fra andre, og noen spekulerer i nettopp dette. Jeg er generelt sett både høflig og hyggelig og slipper som sagt folk forbi, men ikke når de presser seg fram.

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, så barnslig. 

I grunnen ikke mer barnslig enn å leve etter "meg først for jeg er viktigst"- prinsippet og snike i køen. Jeg pleier å slippe folk med bare noen få varer foran meg når jeg har full kurv eller vogn. Ikke fordi jeg føler meg så godhjertet og snill, men fordi det i det lange løp gagner meg at andre gjør det samme. Det samme gjelder å la de som står foran meg i køen få gå først når en ny kasse åpner. Folk som brøyter seg fram med spisse albuer får ingen velvilje eller ekstra hjelp fra meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, synes det er frekt av de bakerste i køen å snike seg først når en ny kasse åpnes. Egoistisk og total mangel av folkeskikk, etter min mening.

Anonymkode: f0fa6...01f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, altflyter skrev:

Fordi jeg har lyst til å være hyggelig mot folk som er hyggelig mot meg. 

Hvis folk presser seg foran meg i køen uten et ord, så er dette en uhøflig og ufordragelig person som jeg ikke har noe som helst ønske om å strekke ut en hånd til. Er du grei med meg så er jeg grei med deg, men om du er en dritt mot meg, så ser jeg ingen grunn til å strekke ut hånden min til deg. Enkelt og greit. Sniker du i køen, så får du null godvilje hos meg, og det har ingenting med ego å gjøre.

Det skal ikke lønne seg å være drittsekk. Nordmenn er alt for redd for å si i fra og mange finner seg i elendig oppførsel fra andre, og noen spekulerer i nettopp dette. Jeg er generelt sett både høflig og hyggelig og slipper som sagt folk forbi, men ikke når de presser seg fram.

2 minutter siden, Ardwinna skrev:

I grunnen ikke mer barnslig enn å leve etter "meg først for jeg er viktigst"- prinsippet og snike i køen. Jeg pleier å slippe folk med bare noen få varer foran meg når jeg har full kurv eller vogn. Ikke fordi jeg føler meg så godhjertet og snill, men fordi det i det lange løp gagner meg at andre gjør det samme. Det samme gjelder å la de som står foran meg i køen få gå først når en ny kasse åpner. Folk som brøyter seg fram med spisse albuer får ingen velvilje eller ekstra hjelp fra meg.

Dette er ekstreme bedømmelser av menensker basert på EN handling. 

Ja, de som sniker i køen er sikkert seriemordere også, de er menneskets avskum

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ekstreme bedømmelser av menensker basert på EN handling. 

Ja, de som sniker i køen er sikkert seriemordere også, de er menneskets avskum

Basert på DEN situasjonen gjør de noe som gjør at jeg ikke ønsker å gjøre situasjonen lettere for DEM ved å måtte stå lengre i kø selv når jeg var først. Hvis noen er frekk eller uhøflig mot deg, så legger du deg ned på rygg og lar dem tråkke over deg, for det kan jo hende de er hyggelige ellers?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Basert på DEN situasjonen gjør de noe som gjør at jeg ikke ønsker å gjøre situasjonen lettere for DEM ved å måtte stå lengre i kø selv når jeg var først. Hvis noen er frekk eller uhøflig mot deg, så legger du deg ned på rygg og lar dem tråkke over deg, for det kan jo hende de er hyggelige ellers?

Ja, herregud, du må stå 1min lengre i kø grunnet en person med 1 vare

Du kan krangle deg blå, men vi kommer fortsatt tilbake til at du er en smålig person som krever at andre mennesker tar hensyn til deg. Sorry, men verden er ikke sentrert rundt deg

Om noen med noen få varer går foran meg i køen, helt ok. Om noen slenger dritt til meg, så reagerer jeg. For i mine øyne er ulike situasjoner ulike og krever ulik tilnærming. Jeg ser heller ikke på all oppførsel som en direkte provokasjon og fornærmelse mot min person

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er litt småfrekt. Synes i hovedsak at når de roper "åpen kasse" at de som er lengst foran i køen skal få mulighet til å komme først til den nye kassen. Om ikke de flytter seg, tenker jeg det er ok at de bak går til den nye. Jeg er ikke så fan av at de som står sist/skal til å stille seg i køen løper bort for å komme først, spesielt ikke om de har myyyyyye varer og det er flere foran i køen som kun har et par varer. Synes man kan vise litt høflighet. 

Om ingen flytter seg til den nye kassen, så får det heller være fritt fram. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i butikk, riktignok ikke dagligvare, og jeg sier "værsågod, neste". Det fungerer bra. 

Anonymkode: 73586...d26

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, herregud, du må stå 1min lengre i kø grunnet en person med 1 vare

Du kan krangle deg blå, men vi kommer fortsatt tilbake til at du er en smålig person som krever at andre mennesker tar hensyn til deg. Sorry, men verden er ikke sentrert rundt deg

Om noen med noen få varer går foran meg i køen, helt ok. Om noen slenger dritt til meg, så reagerer jeg. For i mine øyne er ulike situasjoner ulike og krever ulik tilnærming. Jeg ser heller ikke på all oppførsel som en direkte provokasjon og fornærmelse mot min person

Jeg er ikke den smålige eller selvsentrerte. Jeg står i køen og venter på min tur som et sivilisert menneske. Et annet menneske brøyter seg fram som en gorilla og mener at han av en eller annen grunn har rett til å snike i køen. Det er ikke snakk om å ta hensyn. Det er snakk om å vente på sin tur som resten av de som står i køen gjør. Jeg gidder faktisk ikke diskutere dette mer, for du er åpenbart en av disse brøytebøllene som mener at å forvente grunnleggende folkeskikk er å være urimelig. 

Den som er smålig, er den som presser seg fram uten andre enn seg selv i tankene, og det gjelder ikke meg som tålmodig venter på min tur.

Endret av altflyter
  • Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Har opplevd none ganger at folk som står bak meg prøver å snikgå bort til kasser som er i ferd med å bli åpnet. Da isier jeg Neineinei. og går foran dem.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Jeg er ikke den smålige eller selvsentrerte. Jeg står i køen og venter på min tur som et sivilisert menneske. Et annet menneske brøyter seg fram som en gorilla og mener at han av en eller annen grunn har rett til å snike i køen. Det er ikke snakk om å ta hensyn. Det er snakk om å vente på sin tur som resten av de som står i køen gjør. Jeg gidder faktisk ikke diskutere dette mer, for du er åpenbart en av disse brøytebøllene som tror at å forvente grunnleggende folkeskikk er å være urimelig.

LOL

Ja, for alle som mener noe annet enn deg er selvsagt usivilisert. LOL

"Jeg gidder ikke diskutere dette mer ): "

Hahahaha

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Herr Heftig skrev:

Har opplevd none ganger at folk som står bak meg prøver å snikgå bort til kasser som er i ferd med å bli åpnet. Da isier jeg Neineinei. og går foran dem.

Du burde slå dem ned i tillegg, slik at de kjenner sin plass som usivliserte mennesker fra steinalderen

AnonymBruker
Skrevet

Et lite apropos.

Jeg var i matbutikken i dag, kjøpte tre ting. En dame kom og spurte om hun kunne gå før meg fordi hun bare skulle ha en flaske brus. Jeg ble ganske paff, var helt utslitt, men svarte ja fordi jeg ikke rakk å tenke meg om/ikke visste hvordan jeg skulle si nei.

Jeg har oksygenapparat, det hadde jeg da også - en durende sak i en sekk på ryggen, slange inn i nesa, dvs godt synlig. Etter at jeg fikk hjemmeoksygen er det første gang jeg har opplevd noe sånn, tvert imot er det mange som tilbyr meg å gå foran selv om jeg har mange flere varer enn de har. Som regel takker jeg pent for tilbudet, og sier at jeg ikke trenger hjelp, men noen ganger er jeg så sliten og takker ja. Jeg ville stusset over forespørselen også da jeg var frisk og uthvilt, men det kom i veldig kontrast til hva jeg ellers opplever. Hun var temmelig selvsentrert, vil jeg si.

Anonymkode: 96fc6...494

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et lite apropos.

Jeg var i matbutikken i dag, kjøpte tre ting. En dame kom og spurte om hun kunne gå før meg fordi hun bare skulle ha en flaske brus. Jeg ble ganske paff, var helt utslitt, men svarte ja fordi jeg ikke rakk å tenke meg om/ikke visste hvordan jeg skulle si nei.

Jeg har oksygenapparat, det hadde jeg da også - en durende sak i en sekk på ryggen, slange inn i nesa, dvs godt synlig. Etter at jeg fikk hjemmeoksygen er det første gang jeg har opplevd noe sånn, tvert imot er det mange som tilbyr meg å gå foran selv om jeg har mange flere varer enn de har. Som regel takker jeg pent for tilbudet, og sier at jeg ikke trenger hjelp, men noen ganger er jeg så sliten og takker ja. Jeg ville stusset over forespørselen også da jeg var frisk og uthvilt, men det kom i veldig kontrast til hva jeg ellers opplever. Hun var temmelig selvsentrert, vil jeg si.

Anonymkode: 96fc6...494

Mange mennesker liker ikke bli behandlet annerledes fordi de sitter i rullestol eller har andre synlige handicap. Mange mennesker som selv har vært i slike situasjoner eller kjenner mennesker som har synlige handicap vil nok oftere behandle deg som om du var normal og vanlig. Det virker som om du liker særbehandling? Veldig mange liker ikke det, så på en måte kan spørsmålet hennes ha vært høflighet, hun ville ikke behandle deg annerledes selv om du er annerledes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...