Gå til innhold

Sykepengegrunnlaget, noen som vet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har fått feil grunnlag, er det noen som kan noe om reglene? 

Jeg har lite erfaring med å være sykemeldt heldigvis og bank i bordet. Men nå er jeg langtidssykemeldt grunnet alvorlig sykdom. Har vært sykemeldt siden starten av mai, heldigvis begynner jeg å komme meg og er snart tilbake i jobb igjen. 

Jeg har 50% i helsesektor men jobbet før sykemelding jevnt i større stillingsprosent i tredelt turnus. Tilleggene er etterskuddsbetalt og pga feriepenger juni er det først denne månedens lønning jeg har reagert. Godt mulig det skal være sånn men jeg får betydelig mye mindre lønn enn snittet mitt, såvidt jeg kan se bare grunnlønn. Søkte litt på nettet og fant denne artikkelen https://www.infotjenester.no/artikler/nesten-alle-beregner-sykepenger-feil/

På denne kan det virke som om grunnlaget mitt er feil? Det er arbeidsgiver som betaler lønn og får refundert fra NAV. Hvem er rett instans å kontakte, NAV eller lønningskontoret?

 

 

Anonymkode: 4a91c...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbet du fast i en større stillingsprosent de siste månedene? Eller jobbet du ekstra? Om du jobbet ekstra så går du det utbetalt fra nav... slik at du får lønn to forskjellige steder, det du får utbetalt fra nav kan ta litt tid pga behandlingstid sier de... men min erfaring var at det tok tid pga arbeidsgiver som var ufattelig treg med å sende lønnspapirer Og sykemelding videre til nav. Jobber også i helsevesenet. Men, skal du ha svar på det du lurer på så et det bare å spør arbeidsgiver og nav.

Anonymkode: 72292...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er siste utbetalt lønn før sykmld de går ut ifra på nav

Anonymkode: 70676...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er siste utbetalt lønn før sykmld de går ut ifra på nav

Anonymkode: 70676...d5a

Ikke om du har varierende inntekt da tar de gjennomsnittet de tre siste månedene!!!

Anonymkode: 72292...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke om du har varierende inntekt da tar de gjennomsnittet de tre siste månedene!!!

Anonymkode: 72292...2a4

Dette. Har hatt akkurat samme situasjon selv, og da regnet de ut et grunnlag for ekstra sykepenger utover fastlønn basert på de siste månedene mine. Skrev også opp ca antall timer i uken i tillegg til min faste stilling på hver sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...