Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte kan jeg plutselig tenke på en person det er flere år siden jeg så sist og som jeg ikke har tenkt på, på lang lang tid. Så plutselig treffer jeg på vedkommende. Dette har jeg opplevd såpass ofte at jeg lurer på om det kan være mer enn tilfeldigheter? 

Anonymkode: d84e3...552

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klart at det kan. :jepp:  Eller ikke. 

Anonymkode: 843cf...d62

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Slikt er kun tilfeldigheter.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte kan jeg plutselig tenke på en person det er flere år siden jeg så sist og som jeg ikke har tenkt på, på lang lang tid. Så plutselig treffer jeg på vedkommende. Dette har jeg opplevd såpass ofte at jeg lurer på om det kan være mer enn tilfeldigheter? 

Hehe... 😎

Anonymkode: 59d3f...c81

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der opplever jeg ofte, ikke bare personer jeg har tenkt på. Men her om dagen, så var jeg på vei til mine foreldre. Veien dit er fin, bortsett fra et lite stykke, en sving, som skrår litt nedover mot et lite stup. Ikke store stupet, men stort nok til å velte bilen rundt et par ganger, og gjøre stor skade. Spesielt på vinterstid. Den svingen er skummel. Så jeg tenkte, og sa til pappa: At de ikke hever ene siden av veien, som skrår nedover og setter opp et gjerde i svingen her. Så bilene ikke sklir ut, for før eller siden kommer det til å skje en ulykke. " Gjett hva som skjedde to dager senere. Veien var blitt hevet på den ene siden og et gjerde hadde kommet opp i svingen.. 

Da jeg var liten jente, eller liten og liten. Var vel rundt 14-15 år. Pappa jobbet med å kjøre matvarer osv. Han var på vei hjem. Jeg fikk en rar følelse og sa til mamma: "Nå har pappa kommet ned fra berget (fjell vei nedover til stedet vi bodde på)." 2 sekunder etterpå ringte pappa og sa ifra om at han var kommet ned fra berget, og er hjemme om 10 minutter. Jeg visste ikke at han var på vei hjem engang. Trodde han skulle komme dagen etter. 

Det er mye som er tilfeldig, og det er mye som ikke er mulig å forklare særlig.. 
Har hatt flere hendelser, men nevner bare disse to nå :) 

• Liker 1
Skrevet

Men det er forsket på faktisk. Noe av det. 
For eksempel: Man blir gravid, og plutselig ser man barnevogn og foreldre overalt. Det er fordi man blir oppmerksom på det. De har vært der hele tiden, men du har ikke vært spesielt oppmerksom på det tidligere. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Men det er forsket på faktisk. Noe av det. 
For eksempel: Man blir gravid, og plutselig ser man barnevogn og foreldre overalt. Det er fordi man blir oppmerksom på det. De har vært der hele tiden, men du har ikke vært spesielt oppmerksom på det tidligere. 

Dette!

Det er akkurat som når man lærer nye ord; plutselig så både leser og hører man det nye ordet overalt! 

• Liker 2
Skrevet

Tenk på alle gangene du har tenkt på disse personene uten at det har skjedd. ;)

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du ikke tenker over alle de gangene hvor du ikke møtte vedkommende. Tenk på alle de andre du kjenner som det ikke skjedde med, og tenk på alle andre lignende hendelser som ville gitt deg samme respons. Hvis du prøver noe mange nok ganger vil selv det mest usannsynlige skje. Hvis jeg kaster fem terninger og får fem like, så blir man jo overrasket. Men hvis det først skjer etter at jeg kastet tusen ganger er det ikke så overraskende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...