AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Lurer på spørsmålet i emnet. Er sikkert fordeler og ulemper uansett. Ingen kan planlegge helt når man blir gravid og får barn...men kjekt å høre andres erfaringer 😊 Anonymkode: 360ac...02e
Minlillelykke Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Vår første kom i mars, det var egentlig helt perfekt! Våren kom tidlig og vi slapp de store posene osv. Lillesøster kommer i desember. Ingen erfaring derifra enda😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 Begge mine ble født på sensommeren. 4 år mellom dem, bare en dag mellom bursdagene. Det var slett ikke planlagt. Jeg syntes det var godt at det ikke var vinter og iskaldt da de var bittesmå. Men det var slitsomt å gå høygravid i sommervarmen. Anonymkode: c81c6...154
asterix Skrevet 10. juli 2017 #4 Skrevet 10. juli 2017 Jeg har barn født i januar, mars, april, juni, juli, november og desember, men har ikke merket noen spesielle fordeler eller ulemper med noen årstid.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #5 Skrevet 10. juli 2017 Venter vår første i høst så har ikke fått sett fordelene/ulempene ennå, men har fått tips om å kjøpe stor bag til barnevogn slik det er god plass til tjukk og varm pose. Anonymkode: 1b926...d85
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #6 Skrevet 10. juli 2017 Fødte i november. Fordeler: mindre rush på føden (Oslo), føltes som verdens beste førjulsgave, slapp å gå høygravid på sommeren, mye innekos de føreren ukene ❤️ Ulemper: Var noen dager for kaldt til at vi kunne ut å trille som nyfødt. I barnehagen havner han litt mellom to stoler, da de fleste enten er født før høsten eller er mye yngre enn han. Han får også skolestart som femåring.. Anonymkode: 21fad...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #7 Skrevet 10. juli 2017 Født i Mars og helt ok. Føler det er det samme når på året man får barn. Eneste jeg er litt skeptisk på er å gå siste mnd gravid midt på sommeren. Anonymkode: 178f5...823
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #8 Skrevet 10. juli 2017 Juni. Alt for varmt. Fått et klistremerke-barn så er låst inne i det fine været. Ville satset på noen måneder før eller etter Anonymkode: 7d7c7...c4c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #9 Skrevet 10. juli 2017 Mine to er født i september og oktober. Spesielt september syntes jeg var helt perfekt. Deilig å ha stor mage i sommermånedene, så slapp jeg problemet med vinterjakker som ikke kunne lukkes igjen, slapp å gå på glatta med stor mage osv. Kunne også bruke mye av mine vanlige sommerkjoler over magen. I september er det som oftest også såpass varmt at man ikke trenger å kle på baby massevis av tykke klær- og dessuten er man ofte mye inne de første månedene uansett, siden det er lite rutiner med soving, amming osv i den perioden. Veldig greit da, at inne-tiden faller på høsten/vinteren. En annen bonus med høst-barn er det at de er ganske store den første sommeren. Begge mine har lekt ute i hagen (krabbet rundt osv) vært i plaskebasseng o.l. den første sommeren. Deilig å faktisk kunne finne på litt ting med dem om sommeren istedenfor å bare måtte sitte med dem i armene og amme (som man som oftest må de første månedene). Litt negativt at de fortsatt er ganske små når de begynner på skolen. Men jeg er selv født i november, og var blant de få i klassen min som kunne både lese, skrive og regne da jeg begynte på skolen. Det er dermed ingen nødvendig sammenheng mellom når på året man er født og hvor skolemoden man er! Anonymkode: 44f03...ac3
Kittykat Skrevet 10. juli 2017 #10 Skrevet 10. juli 2017 Mine barn kom i November, Desember og Februar. Og jeg og samboeren har bursdag i November og Januar. Så hele gjengen har bursdag om vinteren. Jeg synes det er litt kjipt, for vi kan f eks aldri ha en bursdag ute med masse sol og grilling. Men man gjør det beste ut av det og gjør det skikkelig kos med pepperkaker, julebrus, julekaker og stearinlys
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #11 Skrevet 10. juli 2017 Har en født i juli. Det var deilig da han var baby, trengte ikke så mye klær og utstyr i starten. Men det var et helvete på føden og barsel. (Fødte i Oslo da man måtte rekke å føde før 1.september) Rakk å bli ett år før han begynte i bhg, kommer til å rekke å bli 6 år før han begynner på skolen. Bursdager er lett, siden vi kan stort sett satse på utebursdager. Har ei født sent i november. Det var litt mer styr med utstyr når man skulle ut. Noen dager man ikke kom seg ut pga kulde og dårlig vær. Hun vil ikke være et år når hun begynner i bhg, og vil jo heller ikke være fylt seks når hun starter på skolen. Men ellers er det ingen forskjell. Fantastiske unger uansett årstid 🔆 Anonymkode: d314e...e5e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #12 Skrevet 10. juli 2017 Har november og desember barn, og syns at det egentlig var litt kjipt, sånn etterhvert når bursdagene meldte seg. Aldri ute bursdag, hvor de kunne løpe ute og kose seg. Leiligheten er for liten til en gjeng, og det endre med at vi leide etterhvert et billig lokale. 16 dager imellom, så de har felles familebursdag. Anonymkode: 67572...0f7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #13 Skrevet 10. juli 2017 Oktober. Deilig å gå "smågravid" gjennom vår og sommeren og høygravid i august, september. Rolige dager med baby uten mange forpliktelser og ting som må skje i vintermåneder. Utrolig koselig jul/nyttår med baby. Og ikke minst en fantastisk vår/sommer med baby som man kunne ta med seg overalt og bare nyte vår- og sommerdager med. Fantastisk! Anonymkode: 2d3a6...c03
Wit Skrevet 11. juli 2017 #14 Skrevet 11. juli 2017 Datteren min er født i starten av november og det syns jeg var helt greit. Slapp å gå høygravid om sommeren, og den vinteren var ganske mild, så vi var ute hver dag. Fødte også før det ble vinter, så jeg hadde ingen utfordringer med glatt føre og stor mage. Hadde ullpose i vogna, så det var ingen problemer. Hun begynte på skolen som 5-åring, men har ikke hatt noen problemer i forhold til det. Så jeg tenker at hvis det ikke er på grunn av opptak til barnehage, så betyr ikke tiden på året så mye.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #15 Skrevet 11. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har november og desember barn, og syns at det egentlig var litt kjipt, sånn etterhvert når bursdagene meldte seg. Aldri ute bursdag, hvor de kunne løpe ute og kose seg. Leiligheten er for liten til en gjeng, og det endre med at vi leide etterhvert et billig lokale. 16 dager imellom, så de har felles familebursdag. Anonymkode: 67572...0f7 Det blir vel hva man gjør det til? Kan ha akebursdag om det er snø, f.eks? Anonymkode: ba7aa...ded
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #16 Skrevet 11. juli 2017 Digg å få i april, akkurat blitt mildere i været (dog av og til fare for snø her jeg bor) -og fikk en lang sommer å trille, lite klær osv....... Hadde heldigvis kjellerstue, så de varmeste dagene trakk vi ned dit, da babyen ikke likte det for varmt. Den andre ble født på høsten, ulempen her var jo at det var mye "surere" å gå tur, kalder,e mer vind etterhvert, og så kom jo vinteren så fort også, masse klær, vanskelig å trille i gatene.... En annen fordel er at vårbarn er "eldre" enn de andre i klassen og derfor kan ligge litt lenger fremme når det gjelder fag, men dette med modenhet her varierer jo seff. men ser at yngste som er født på høsten har vist lite interesse for å lære å lese osv i forhold til søsteren som er født på våren. Anonymkode: 2e151...a7a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #17 Skrevet 11. juli 2017 Våre er født i juli og august. Er noe dritt å ha bursdag i juli. Alle ungene med bursdag på sommeren har barneselskap siste 2 uker av skolen. Ikke veldig gøy eller spesielt for ungene når det er selskap hver dag. Fordelt å ha barn født på våren. De er større og vil få mer mestring i idrett og andre ting.. Alle "talenter" er født første halvår... Anonymkode: 4e52f...e17
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #18 Skrevet 11. juli 2017 Jeg har vinterbarn + juni og september. Ville av rent egoistiske hensyn foretrukket juni og september, det var mye lettere praktisk sett heller enn å ha nyfødt i sprengkulde, styre med kalde bilseter og masse klær. Men det er i det store og hele en bitteliten detalj, og etter den første tiden er det fort glemt. Dette med at det statistisk sett er flere talenter som er født tidlig på året er heller ikke noe jeg personlig ville giddet å legge mye vekt på, det er en million andre ting som spiller inn på hvordan barnet fikser skolegang og aktiviteter Anonymkode: f5740...0e8 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #19 Skrevet 11. juli 2017 Fødte i januar, og syntes det var perfekt. De første 2-3 månedene satt vi jo uansett bare i sofaen og ammet og sov, og innen vi var klare for å komme oss ut var det vår og varmere i været Gjennom hele våren og sommeren trillet vi lange turer og storkoste oss, og jeg er glad vi ikke hadde nyfødtperioden hvor vi kun satt inne og halvsov med puppen ute midt på sommeren. Anonymkode: 7cee1...be5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #20 Skrevet 11. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det blir vel hva man gjør det til? Kan ha akebursdag om det er snø, f.eks? Anonymkode: ba7aa...ded Tenkte det jeg og. Har hatt mange utebursdager i desember Anonymkode: 7d7c7...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå