Gå til innhold

Erfaringer med Lefdal/Elkjøp og forventet lagerstatus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bestilt meg en TV og ifølge nettsidene til Lefdal er forventet lagerstatus 18. juli. Er det noen som har erfaringer med dette? Er Lefdal/Elkjøp til å stole på når det gjelder lagerstatus? 

(Lefdal og Elkjøp har samme eiere, derfor skriver jeg Lefdal/Elkjøp)

Anonymkode: a6e00...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spørs helt på hva slags vare det er og hvor ettertraktet den er. Jeg har ikke erfaring med at Lefdal/Elkjøp bløffer ved å bare gjette en litt optimistisk dato for når varene kommer inn på lager, men samtidig er jo også dette noe som ofte avhenger av hva produsenten/tidligere produksjonsledd klarer å levere. Jeg bestilte nylig et produkt som sendes ut i rykk og napp fra en produsent som ikke helt klarer å møte etterspørselen i begynnelsen, og da ble datoen endret to ganger, men det kunne ikke butikken gjøre særlig med. De fleste andre ting, ting det ikke er voldsom rift om, har etter min erfaring kommet inn omtrent på den datoen man blir forespeilet på nettsiden.

Anonymkode: 32c60...8ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørs helt på hva slags vare det er og hvor ettertraktet den er. Jeg har ikke erfaring med at Lefdal/Elkjøp bløffer ved å bare gjette en litt optimistisk dato for når varene kommer inn på lager, men samtidig er jo også dette noe som ofte avhenger av hva produsenten/tidligere produksjonsledd klarer å levere. Jeg bestilte nylig et produkt som sendes ut i rykk og napp fra en produsent som ikke helt klarer å møte etterspørselen i begynnelsen, og da ble datoen endret to ganger, men det kunne ikke butikken gjøre særlig med. De fleste andre ting, ting det ikke er voldsom rift om, har etter min erfaring kommet inn omtrent på den datoen man blir forespeilet på nettsiden.

Det er denne jeg har bestilt: https://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/32PFT5362/philips-32-full-hd-smart-tv-32pft5362-12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er altså nettlageret det er snakk om, da den kun kan bestilles på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, supra skrev:

Ikke det du spør om, men de har virkelig helt elendig service på elkjøp.

Og jeg har motsatt erfaring :) alltid vært veldig hjelpsomme og hyggelige når jeg og samboer har tatt kontakt med de. Både på nett og i butikk. 

Anonymkode: c703c...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og jeg har motsatt erfaring :) alltid vært veldig hjelpsomme og hyggelige når jeg og samboer har tatt kontakt med de. Både på nett og i butikk. 

Anonymkode: c703c...434

Kan være det er den spesifikke butikken, for det er veldig mange som har sluttet å handle der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

OK, da stopper vi diskusjon om kundeservice her, det kan man ta i en annen tråd :) vil gjerne ha svar på dette med lagerstatus, så fint om en kan spore inn på det i stedet. - TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er altså nettlageret det er snakk om, da den kun kan bestilles på nett. 

Ja, jeg tenkte også på nettlageret, det burde jeg kanskje presisert. Har dessverre ikke peiling på denne TV-en spesielt, men så lenge det ikke er et voldsomt hypet produkt pleier det å gå som det skal.

Ser også at dette er et produkt som stort sett bare finnes hos Lefdal og Elkjøp, ikke i alskens andre butikker, og det taler jo for at Philips har god kontroll på antall TV-er og hvor de skal fremfor at de må kaste noen hit og dit til ulike kjeder frem til de kommer ajour med produksjonen. Så det ville overrasket meg om disse ble særlig forsinket inn til nettlager - selvfølgelig uten at jeg kan garantere noe som helst på deres vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenkte også på nettlageret, det burde jeg kanskje presisert. Har dessverre ikke peiling på denne TV-en spesielt, men så lenge det ikke er et voldsomt hypet produkt pleier det å gå som det skal.

Ser også at dette er et produkt som stort sett bare finnes hos Lefdal og Elkjøp, ikke i alskens andre butikker, og det taler jo for at Philips har god kontroll på antall TV-er og hvor de skal fremfor at de må kaste noen hit og dit til ulike kjeder frem til de kommer ajour med produksjonen. Så det ville overrasket meg om disse ble særlig forsinket inn til nettlager - selvfølgelig uten at jeg kan garantere noe som helst på deres vegne :)

Tusen takk for behjelpelig svar :) da kan jeg kanskje planlegge ferieuka mi sånn noen lunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for behjelpelig svar :) da kan jeg kanskje planlegge ferieuka mi sånn noen lunde. 

Bare hyggelig! Jeg kan jo som sagt heller ikke gjøre annet enn å komme med litt kalkulert gjetting, men jeg ser at det selv på hjemmesiden til Philips står at dette produktet er tilgjengelig hos Elkjøp/Lefdal, ikke andre steder. I tillegg har Lefdal og Elkjøp samme dato for når produktet er ventet på nettlager, så det er tydeligvis planlagt. Virker dermed som denne modellen produseres for å sendes ut til Lefdal og Elkjøp innen 18. juli, ingen andre steder, og da bør de ha god styring. Så får vi håpe det går som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig! Jeg kan jo som sagt heller ikke gjøre annet enn å komme med litt kalkulert gjetting, men jeg ser at det selv på hjemmesiden til Philips står at dette produktet er tilgjengelig hos Elkjøp/Lefdal, ikke andre steder. I tillegg har Lefdal og Elkjøp samme dato for når produktet er ventet på nettlager, så det er tydeligvis planlagt. Virker dermed som denne modellen produseres for å sendes ut til Lefdal og Elkjøp innen 18. juli, ingen andre steder, og da bør de ha god styring. Så får vi håpe det går som det skal :)

Ja, krysser fingrene for det :) er kjedelig å ikke kunne dra på ferie pga man venter på et produkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestilt meg en TV og ifølge nettsidene til Lefdal er forventet lagerstatus 18. juli. Er det noen som har erfaringer med dette? Er Lefdal/Elkjøp til å stole på når det gjelder lagerstatus? 

(Lefdal og Elkjøp har samme eiere, derfor skriver jeg Lefdal/Elkjøp)

Min erfaring er at dette kommer helt an på produkt og spesifikk butikk. 

Anonymkode: 2988d...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...