Gå til innhold

Hvor mange g protein daglig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå jobber jeg for å minske kroppsfettet mitt, og gå ned i vekt. Har lest at man må passe på å få i seg rikelig med proteiner for å ikke miste for mye muskelmasse under denne prosessen. Trener med tunge(ish) vekter for min nedre del to ganger i uka, lettere vekter for min øvre del to ganger i uka og litt cardio hver uke. Trener fra Mandag-Fredag. Spiser foreløpig 187.5g karbohydrater, 93.8g protein og 41.7g fett. Veier 58 kg. Er dette for lite proteiner? 

Anonymkode: e64af...97f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke mer gram protein enn antall kilo du veier. 

Anonymkode: c1da9...868

• Liker 1
Skrevet

Det er mer enn nok protein, men fettinntaket er noe lavt.

Skrevet

Vet ikke hva du gjør med kalori inn vs kalori ut. Trener du ordentlig slik som du skriver og ligger litt i underskudd ville jeg inntatt 2g per kilo kroppsvekt. 

Bygge muskler vil du nesten ikke gjøre uansett hva du gjør om du ligger i kaloriunderskudd, men du vil begrense muskeltap hvertfall med riktig næring. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke mer gram protein enn antall kilo du veier. 

Anonymkode: c1da9...868

Joda, hvis man trener tungt så. Jeg vil anta du selv ikke driver med tung styrketrening med svært godt resultat siden du skriver innlegg som dette. 

Jeg veier 54 kg og spiser rundt k00 g protein daglig. Ofte kan det nok bli ca 120-140 gram og rundt 100-150 gram karbohydrater. Spiser helt greit med fett. Jeg bygger muskler uten å legge på meg fett, så jeg gjør tydeligvis noe riktig siden kroppen er svært bra nå. 

Anonymkode: 0775e...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...