AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Ok, man kan nekte å skrive under på at det kan vises på TV, men det var faen ikke lett den gangen jeg ble lurt. "Men det ble SÅÅÅÅ bra, det var akkurat dette vi var ute etter, vi har vært her i heeeele dag uten å få noen bra opptakk". Følte meg som verdens største drittsekk når jeg sa nei, og hjelper ikke når det står en kjendis der i bakgrunnen som man føler man har et forhold til etter å ha sett mye på TV. Dessuten var det mer enn pinlig nok bare å bli lurt, selv om det ikke vises på TV. Mange rundt som så, og bare det å vite med meg selv at jeg i dårlige øyeblikk kan være dum nok til å bli lurt trill rundt sånn, er ubehagelig! Anonymkode: 7ca93...492 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Ford ikke alle reagerer som deg. Anonymkode: cc14c...206
Blodets rett Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 (endret) Jeg synes dette er et interessant perspektiv som etter min mening burde kommet bedre frem. For det er uten tvil slik at mediebedrifter bruker moralsk tvilsomme metoder for å få folk til å godkjenne at opptakene brukes i fjernsynsprogrammet. Og ikke minst for å lokke mennesker til å bli deltagere i diverse typer programmer. Dette er også kulturelt betinget. For eksempel i Japan er de helt ville med disse skjult kameragreiene. Grovheten i japanske versjoner av skjult kamera er for meg som norsk direkte sjokkerende. Jeg vet ikke hvordan det er med personvernlover og slikt i Japan, og i hvilken grad "de misbrukte" har anledning til å avvise mediebedriftens fremstøtt for å vise dem på fjernsyn. Kanskje er det slik at det er den japanske kulturen som gjør det enda enklere enn det er for norske motstykker til kynisk å presse "de misbrukte" til aksept? I hvert fall synes jeg at kyniske mediebedrifters tvilsomme moral burde vært et mer aktuelt tema enn det er. Kanskje skyldes det manglende fokus i Norge at kristendommen har blitt politisk eliminert fra offentligheten og det offentlige ordskiftet? Endret 10. juli 2017 av Blodets rett
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Føler med deg. Syns skjult kamera er en uting. De vet jo ikke noe om folkene som ufrivillig blir innvolvert. Deres personlighet og sårbareter. Selv ville jeg likt det svært dårlig. Og ikke fordi jeg ikke kan le av meg selv, men fordi jeg er utrygg nok som det er om ikke noen skal lure meg bevisst også. Dessuten har jeg absolutt ingen interesse av å være på tv, i noen form. Skjønner det med å føle seg presset etterpå også. Hurra for deg som klarte stå imot. Anonymkode: 38534...a9c 3
Gjest Hold the door Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #6 Skrevet 12. juli 2017 TS her. Betryggende at dere forstår hvordan jeg opplevde det. Jeg er utrolig fornøyd med at jeg sa nei, bare sykt overrasket over hvor vanskelig det var. Jeg ble lurt på en ganske nedverdigende måte og føler liksom at det er lagt opp slik at de skal få frem det verste i folk. Greit å bli lurt på mer uskyldige ting, men når poenget er å liksom få frem "mørke" sider så vet jeg ikke helt hva de tenker. Anonymkode: 7ca93...492
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 Så bra at du sa nei! Jeg synes skjult kamera er en uting, det er absolutt ikke morsomt! En sånn type humor er dårlig humor synes jeg. Det er å nedverdige mennesker og ta de på de dårlige sidene de har. Absolutt ikke morsomt. Anonymkode: 44925...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #9 Skrevet 12. juli 2017 På Monday, July 10, 2017 den 12.14, AnonymBruker skrev: Ok, man kan nekte å skrive under på at det kan vises på TV, men det var faen ikke lett den gangen jeg ble lurt. "Men det ble SÅÅÅÅ bra, det var akkurat dette vi var ute etter, vi har vært her i heeeele dag uten å få noen bra opptakk". Følte meg som verdens største drittsekk når jeg sa nei, og hjelper ikke når det står en kjendis der i bakgrunnen som man føler man har et forhold til etter å ha sett mye på TV. Dessuten var det mer enn pinlig nok bare å bli lurt, selv om det ikke vises på TV. Mange rundt som så, og bare det å vite med meg selv at jeg i dårlige øyeblikk kan være dum nok til å bli lurt trill rundt sånn, er ubehagelig! Anonymkode: 7ca93...492 Hvem i all verden har du blitt filmet av da?? Anonymkode: 06292...ea7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #10 Skrevet 12. juli 2017 Endelig flere som reagerer på det samme! Synes det er uetisk, slemt, og som noen skriver over her- det er jo virkelig ikke morsomt! Kunne aldri klassifisert det som humor. En prank går alltid en av to veier: 1: Åj! så flink du var som hjalp den stakkars lille ungen i nød! Dette fortjener du applaus for! (Som om det ikke burde være den største selvfølge) 2: Haha, du er et forferdelig menneske, la oss henge deg ut på TV. Anonymkode: 7559b...41f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå