AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 I hvilken alder er man taper om man er jomfru? Er det forskjellig på kjønnene? Og hvorfor? Anonymkode: bb777...dc3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Man blir ikke en taper av å være jomfru, uansett alder Anonymkode: c854c...b47 16
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke en taper av å være jomfru, uansett alder Anonymkode: c854c...b47 I den ekte verden jo. Anonymkode: bb777...dc3 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #4 Skrevet 10. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I den ekte verden jo. Anonymkode: bb777...dc3 Nei Anonymkode: c854c...b47 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #5 Skrevet 10. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: c854c...b47 Åja! Du overbeviste meg med det heftige argumentet. Anonymkode: bb777...dc3 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #6 Skrevet 10. juli 2017 Kommer nok an på alderen til den du spør. På videregående er du nok en "taper" blant dine jevnaldrende om du ikke har hatt sex i slutten av vgs. Men altså, du er jo ikke noen faktisk taper. Det er mange gode grunner til ikke å ha hatt sex. Selv ble jeg godt over 20 før jeg hadde sex, og jeg vil ikke påstå at det var noen grunn til å kalle meg en taper. Det var rett og slett aldri en mulighet for meg å få kontakt med jenter pga. mobbing gjorde at jeg holdt meg borte fra folk og sosiale sammenhenger. Taperne var i mine øyne de som fikk dette til å skje med meg, da de drev et "skittent spill". Jeg spilte så godt jeg kunne ut fra det faktum at andre mennesker drev et skittent spill som gjorde at jeg "tapte". Så om jeg skulle bestemme vill svaret avhenge om det er gode grunner til at du ikke har kommer dit enda. For de aller fleste er det gode grunner til at man debuterer senere enn andre, det gjør deg ikke til noen taper. Det eneste jeg kunne tenke meg er en "dårlig grunn", og dårlig grunn er det om du legger deg ned og gir opp her i livet og av den grunn aldri får muligheten til blant annet å ha sex. Anonymkode: 0781b...3f0 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #7 Skrevet 10. juli 2017 Man er ikke taper av å være jomfru. Det er det bare unger (av flere aldre) som mener. Anonymkode: 33501...3d1 4
Gjest Coolaid Skrevet 10. juli 2017 #8 Skrevet 10. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: I hvilken alder er man taper om man er jomfru? Er det forskjellig på kjønnene? Og hvorfor? Anonymkode: bb777...dc3 Langt ifra. Man er den man er. Man er ikke en taper fordi man ikke har hatt sex.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #9 Skrevet 10. juli 2017 Nei, man behøver ikke å være en taper, men dessverre blir man ansett som det hvis man når en viss alder og fortsatt aldri har hatt sex, særlig gjelder dette for menn. Helt ok å debutere senere i manges øyne, men dersom man passerer 25 og fortsatt aldri har hatt sex, så begynner mange å se rart på en om de får vite at man aldri har gjort det. Passerer man 30 blir man gjerne satt i bås som sær. Det å være jomfru (og for så vidt ikke ha forholdserfaring generelt) kan også gjøre det vanskeligere å etablere seg etter fylte 30. Det å ha hatt sex og tidligere forholdserfaring fungerer som et "godkjent" stempel blant mange kvinner, og en del ønsker ikke å involvere seg med uerfarne menn etter en viss alder. Det er synd at det skal være slik, men "I'm just the messenger", ikke jeg som lager reglene. Vi er i ferd med å få et samfunn delt inn i to klasser både med tanke på arbeidsliv og vilkår generelt, sågar også på kjønnsmarkedet; de som har og de som ikke har. Fremover vil de som har får mer, mens de som ikke har heller ikke vil få noe. Det betyr i praksis at de som har erfaring fra kjønnsmarkedet som regel også vil få mer av det i fremtiden, mens de som ikke har vil bli stadig mer akterutseilt. Det er den sterkestes rett som gjelder. Anonymkode: c143a...9e3 5
Meltzer Skrevet 10. juli 2017 #10 Skrevet 10. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer nok an på alderen til den du spør. På videregående er du nok en "taper" blant dine jevnaldrende om du ikke har hatt sex i slutten av vgs. Men altså, du er jo ikke noen faktisk taper. Det er mange gode grunner til ikke å ha hatt sex. Selv ble jeg godt over 20 før jeg hadde sex, og jeg vil ikke påstå at det var noen grunn til å kalle meg en taper. Det var rett og slett aldri en mulighet for meg å få kontakt med jenter pga. mobbing gjorde at jeg holdt meg borte fra folk og sosiale sammenhenger. Taperne var i mine øyne de som fikk dette til å skje med meg, da de drev et "skittent spill". Jeg spilte så godt jeg kunne ut fra det faktum at andre mennesker drev et skittent spill som gjorde at jeg "tapte". Så om jeg skulle bestemme vill svaret avhenge om det er gode grunner til at du ikke har kommer dit enda. For de aller fleste er det gode grunner til at man debuterer senere enn andre, det gjør deg ikke til noen taper. Det eneste jeg kunne tenke meg er en "dårlig grunn", og dårlig grunn er det om du legger deg ned og gir opp her i livet og av den grunn aldri får muligheten til blant annet å ha sex. På "jentespråk" er du taper. Og ta det med ro, du er ingen taper. Hvis man er et mobbeoffer, så blir man på trengt andres verdensbilde og man anerkjenner det etterhvert som ditt eget. Som du selv sier: "Taperne var i mine øyne de som fikk dette til å skje med meg, da de drev "skittent spill". Jeg spilte så godt jeg kunne ut fra det faktum at andre mennesker drev et skittent spill som gjorde at jeg "tapte"." Det at det finnes gode grunner for at man er jomfru er irrelevant. Tror du jenter tenker rasjonelt i valget av partner? Jeg sier ikke dette for å trykke noen ned, eller av arroganse. Jeg sier det for at jeg ønsker at de menneskene som har formet det verdensbildet dere har, ikke skal få ytterligere makt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #12 Skrevet 10. juli 2017 Nei, unge gutter og unge menn dere er ikke på noen måte tapere selv om dere ikke har hatt sex, heller tvert imot. Å ligge rundt er ikke så attraktivt som dere tror. Ingen jenter eller damer drømmer om en mann med mange ekser og mange sexpartnere i bagasjen...Det er usunt både for kropp, sjel og sinn og holde på sånn. Man kan få sykdommer og ta skade av det, og får ofte problemer med å knytte seg følelsesmessig til bare en partner, slik at man lettere bryter opp og skifter nye partnere fordi det blir lettere å bryte opp (når en har gjort det mange ganger) når hverdags problemer oppstår...det gjelder både kvinner og menn. Det er heller ikke gunstig med tanke på barn at stadig flere har ulike fedre (og mødre. ) http://forskning.no/svangerskap-royking-barn-og-ungdom-samliv-stub/2008/02/kan-partnerbytte-pavirke-fosteret https://www.nrk.no/hordaland/storre-risiko-med-ny-far-1.200210 Anonymkode: 25e3c...a44 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #14 Skrevet 10. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, unge gutter og unge menn dere er ikke på noen måte tapere selv om dere ikke har hatt sex, heller tvert imot. Å ligge rundt er ikke så attraktivt som dere tror. Ingen jenter eller damer drømmer om en mann med mange ekser og mange sexpartnere i bagasjen...Det er usunt både for kropp, sjel og sinn og holde på sånn. Man kan få sykdommer og ta skade av det, og får ofte problemer med å knytte seg følelsesmessig til bare en partner, slik at man lettere bryter opp og skifter nye partnere fordi det blir lettere å bryte opp (når en har gjort det mange ganger) når hverdags problemer oppstår...det gjelder både kvinner og menn. Det er heller ikke gunstig med tanke på barn at stadig flere har ulike fedre (og mødre. ) http://forskning.no/svangerskap-royking-barn-og-ungdom-samliv-stub/2008/02/kan-partnerbytte-pavirke-fosteret https://www.nrk.no/hordaland/storre-risiko-med-ny-far-1.200210 Anonymkode: 25e3c...a44 For å si det mer realistisk: "Ingen" drømmer om en ektemann eller kjæreste som har harva over halve venninneflokken og mødrene deres, men for korttidsmoro går det fint an, da er det sex, og jo bedre han er i senga, desto bedre. Når man selv skal finne noen, ønsker man nok mer at han er ålreit og til å stole på. Så det er en del pose og sekk-ønsker der ute. Og dobbeltmoral. Anonymkode: 23bc4...aba 3
Svartedauden Skrevet 10. juli 2017 #15 Skrevet 10. juli 2017 Hvis jeg kunne gått tilbake i tid, så hadde jeg valgt å fortsatt være jomfru. Ga etter for presset 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #16 Skrevet 10. juli 2017 For meg kommer det halt an på årsaken til at man er singel. OM det er fordi man kun vil ha pamela anderson damer og aviser alle andre, eller om det er fordi man sitter hjemme å spiller WOW til man er 38 og hater damer på KG på internett, så er man taper. men om det er fordi man har vært ute å reist, eller drevet med en sport på elitenivå som har krevd alt fokus, eller valgt å spare seg til ekteskap av religiøse grunner så er man ikke taper i det hele tatt, heller en vinner da Anonymkode: 8eb4f...bc3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #17 Skrevet 10. juli 2017 Jeg begynner i 3 på vgs nå, og er jomfru. De fleste jeg snakker med, sier bare at de synes det er tøft. Noen er overbeviste om at jeg lyver og veldig nysgjerrige på hvorfor... Anonymkode: 87249...a56
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #18 Skrevet 10. juli 2017 I fjortisalder og på vgs virker det som det er om å gjøre å være først. Jeg husker at jeg syntes det var litt pinlig å være en av få jomfruer. Så jeg vurderte å legge meg med noen bare for å slippe å "henge etter". Nå kan jeg innrømme jeg er veldig glad for at jeg har valgt å vente på den rette. Ser (dessverre) litt ned på de som lå rundt. En mann sa på fest "kvinner er som biler, du har den godt brukte , så har du de sporty, de styla, den dyre nye" osvosv. Nå som jeg for første gang er forelsket i en muslim føler jeg at det er enda viktigere at jeg er jomfru. Det får meg til å føle meg noe renere og ikke en kvinne som velger hva som helst. Det er selvfølgelig lov å ikke være jomfru i min alder altså.. men når det gjelder de kvinnene som ligger på hver fest de er, ser jeg på de som smittespredere. Anonymkode: 985cc...820 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #19 Skrevet 10. juli 2017 Hva vil det egentlig si å være en "taper"? Hører vennene mine bruker dette ordet om andre ofte, men skjønner ikke helt konseptet... Anonymkode: e99aa...ef1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #20 Skrevet 10. juli 2017 Taper og taper. Det kommer an på alderen og grunnen til at en mann er jomfru. Som noen nevnte så vil man selvsagt ikke ha en mann som har hatt sex med halve befolkningen, men samtidig ønsker man en mann som har vært i forhold før og har hatt sex før. Litt kvinnelig erfaring. Det kan oppstå enorme problemer i begge retninger. For min del setter jeg alderen på rundt 25 år. Anonymkode: 85fa5...a9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå