AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Sjefen min som først og fremst er en god venninne av meg er sykemldt. Ønsker ikke å utbrodere for mye her, men blant annet er hun utbrent etter å jobbet alt for mye. Hun har bursdag i september og jeg har lyst til å gi henne en tur til hjemlandet i gave. Problemet er at jeg ikke har penger til å spandere hele turen selv. Tanken da er å starte et speiselag så alle som vil kan bidra. Siden vi alle har ulik økonomi, så vil jeg at\ bidragene skal komme anonymt så ingen føler seg ille til motet. . Men er dette akseptabelt? Anonymkode: 629fd...4c9
minister-mio Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 Du bør ikke be ansatte bli med å spleise på en så stor gave til sjefen 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, minister-mio skrev: Du bør ikke be ansatte bli med å spleise på en så stor gave til sjefen Mange av disse har kjent henne i flere år. Anonymkode: 629fd...4c9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 Et slikt spleieselag var jeg med på engang. Det var ikke vellykket og mottakeren brukte ikke pengene på reise. Anonymkode: fb7af...eb2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 "Alle som vil" Er det ikke lett å føle seg presset? Anonymkode: 04720...223 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 Takk for svarl! Jeg er rimelig sikker på at hun ville brukt pengene på dette, men forstår at noen kan føle seg presset og det er jo ikke riktig. Anonymkode: 629fd...4c9
Gjest Froning Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er dette akseptabelt? Skal du dra med andre for å gi en bursdagsgave til en god venninne av deg selv? Bursdagsgave i denne sammenhengen er vel mer enn en privatsak og å trekke fram at hun er utbrent er vel å dra fram sympatikortet på en sleip måte. Du redder ikke deg selv med anonyme bidrag her og det er ikke nødvendig at alle har et like bra forhold til sjefen som deg.. En flaske vin eller kake på jobb er vel mer standard måte å hylle kollegaer.. Ikke bra, TS Endret 9. juli 2017 av Froning
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Det var bra jeg startet denne tråden så jeg fikk høre at det var en elendig idè. Anonymkode: 629fd...4c9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #9 Skrevet 10. juli 2017 Blant venner av venninna di høres dette ut som en hyggelig ting å gjøre for henne Du skal derimot på ingen måte blande kortene dine som ansatt og venninne her. Å be kollegaer bli med på å spleise på en så dyr gave til sjefen hører ikke hjemme noe sted, da det lett vil kunne bli oppfattet som utilbørlig press og en sak enkelte kan tenkes å gå videre med (personalsak, i verste fall rettssak for brudd på AML). Anonymkode: 8f7f0...487 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #10 Skrevet 10. juli 2017 Be kollegaer bli med på å spleise på dyr gave til sjefen? Ikke Ok. Anonymkode: 1dd07...be3
Sirah Skrevet 10. juli 2017 #11 Skrevet 10. juli 2017 Enig med de andre. Som venninne kan du gjøre dette, ikke som ansatt. Får du resten av vennegjengen med på moroa så kjør på, men hold de ansatte utenom. Du kan så klart nevne det og kaster noen seg på så er det jo fint, men ikke gjør det til en "jobbgreie". 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #12 Skrevet 10. juli 2017 Gjør du det samme med andre ansatte? Hvis nei sier svaret på spørsmålet ditt seg selv. Anonymkode: 3ff9f...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå