Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Disse seks månedene har vært helt forferdelig. Jeg er student og klarte å brekke beinet mitt seint i januar. Har vært igjennom to operasjoner og kunne fysisk ikke gå på det 12 uker. Studerte egentlig på andre siden av landet og måtte flytte hjem. Nå kan jeg gå på det, men jeg har så mye smerter. Kan ikke gå 100 meter før jeg begynner å halte, og får vondt. Disse månedene har også vært tunge fysisk. Er rimelig sikker på at jeg ble skikkelig deprimert en periode... Orket ingen ting, ville bare gråte konstant hele tiden. Er fortsatt litt sånn nå. 

Nå begynner snart ett nytt skoleår, men jeg sliter med penger. Får ikke jobbet på sommerjobben min pga jeg klarer ikke å stå alene i kiosken 5-7 timer om gangen, da overbelaster jeg det. Vet at jeg får noe sykestipend av lånekassen, men ikke hvor mye. Vet ikke hvordan jeg har råd til å flytte tilbake eller noen ting. Vet noen om jeg har krav på noe fra NAV o.l? 

Føler meg så virkelig helt forferdelig dust som spør om jeg har rett på noe penger, men er liksom mitt siste håp. 

Anonymkode: 7be55...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noen vet om du har krav på boe fra NAV. NAV.

Ta kontakt med de så fort som mulig og hør om rettighetene dine.

AnonymBruker
Skrevet

Du vil få to ekstra måneder med ordinær støtte. Frist for å søke er i august. Dette forutsetter imidlertid at du har fått støtte for dette skoleåret. 

https://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Hvor-mye-kan-du-fa/Nye-stotteordninger-for-elever-og-studenter-med-nedsatt-funksjonsevne/Stotte-om-sommeren/

Du kan også søke om ekstra stipend til høsten. Jeg vil anbefale deg å søke med en gang da det ofte tar 10 uker å få søknaden behandlet. 

https://lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Hvor-mye-kan-du-fa/Nye-stotteordninger-for-elever-og-studenter-med-nedsatt-funksjonsevne/Ekstra-stipend-/

Anonymkode: 10642...f4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se etter x-skjema hos Lånekassen. Du må ha legeerklæring på at du har behov for ekstra støtte.

Anonymkode: 581b5...0b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...