Gå til innhold

Merkeligste navnet du har hørt om

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rågærth må jo noen snart ta i bruk?

Lurer forresten på alle disse leksander, laksander, laksender, faksander, xander, vivander, liander, kliander osv. Var den siste xXx filmen virkelig så bra?

Endret av Gjøksuppe
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 13.7.2017 den 3.57, The Kitten skrev:

Kjenner en som heter Trille. Da jeg først møtte henne syntes jeg navnet var veldig uvant, og det er det visst flere som synes.

Hun fortalte at hver gang noen skulle vitse om navnet hennes f.eks "du kan jo bare "trille" bort dit"... Så ser hun bare rart på dem og sier "jeg har hørt den før."

Min bestevenninne heter Trille, hun passer til navnet på en søt måte! Men mange som reagerer på det navnet ja

Anonymkode: 65230...127

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en Vikram, med broren Tamarian.

Anonymkode: ec49a...0ae

Vikram er veldig vanlig indisk navn, så det er ikke så merkelig. Ikke etter standarden denne tråden setter i alle fall :hoho:jeg har liksom ikke noe å tilføye for alle navnene jeg syntes var rare høres normale ut nå etter å ha hørt om Arne Bjarne og Chaspher.

Må si jeg i utgangspunktet liker litt spesielle navn da. Skjønner ikke KG opphenget i ekstremt trauste navn type sånn "skal kalle datteren min Åse" og 30stk bare "ommmg Åse er jo nyyydelig". Altså virkelig...? Konkurranse om å ha det kjedeligste navnet..Men etter å ha lest denne tråden så.. alt med måte.. :fnise:

Anonymkode: 098d7...94d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller jooo haha nå kom jeg på to spesielle jeg har hørt! Bekjente av bekjente: Tom Shiva og Alf Krishna :fnise:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Albulena

Anonymkode: 0145a...5a6

Det er et veldig vanlig albansk navn. Tror ikke det er slik navn denne tråden er ment for. 

Anonymkode: ba05c...ab2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Arabella skrev:

Jeg forbinder dette navnet med advokaten Elg Elgesem. Far eller farfar kanskje?

Ikke far i hvert fall, da jeg etter et raskt google-søk ser at de er født i henholdsvis 1924 og 1989. Men det er mye mulig det er morfar eller farfar. 

Anonymkode: ba05c...ab2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner en jente som heter Patella og en gutt som heter Jord 

Anonymkode: 018d5...aa7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en jente som heter Patella og en gutt som heter Jord 

Anonymkode: 018d5...aa7

Ja, Patella er faktisk spesielt. Patella er den latinske betegnelsen for kneskål. :ler:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2017 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du at alt og alle i Norge må være erkenorsk, som Per og Kari? Vi lever i en global verden.

Synes følgende navn er merkelige og negativt spesielle:

- Olava

- Kristiane

- Gry

- Sol

- Livia

- Liam

- Lionel

- Tor-Wilhelm

- Sebastian

- Else/Elsa

- Astrid

- Julie 

- Ulf

- Ari

- Dorthea

- Leander

- Olaf

- Lars

- Nils

- Ole

Merkelige og rare navn! 

Anonymkode: 47dcc...8ee

Folk døper barna sine norske navn nettop fordi de er...ja, norske? Og kanskje de ikke ønsker at barna skal være nødt til å stave navnet sitt hver eneste gang de treffer nye folk eller noen trenger deres personalia. Kanske de også prøver å unngå at ungene blir plaget eller mobbet på skolen fordi navnene deres høres identiske ut som en anderase, ananas eller en kjønnssykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vikram er veldig vanlig indisk navn, så det er ikke så merkelig. Ikke etter standarden denne tråden setter i alle fall :hoho:jeg har liksom ikke noe å tilføye for alle navnene jeg syntes var rare høres normale ut nå etter å ha hørt om Arne Bjarne og Chaspher.

Må si jeg i utgangspunktet liker litt spesielle navn da. Skjønner ikke KG opphenget i ekstremt trauste navn type sånn "skal kalle datteren min Åse" og 30stk bare "ommmg Åse er jo nyyydelig". Altså virkelig...? Konkurranse om å ha det kjedeligste navnet..Men etter å ha lest denne tråden så.. alt med måte.. :fnise:

Det som virkelig er kjedelige navn er motenavnene som "alle" skal ha nå om dagen. Eks: Linnea, Leah, Leander, Chrisander, Nora, Sander, Mira, Leo, Alexandria, Chanel osv.

Å kalle ungene sine for det du mener er kjedelige navn er heller blitt en skjeldenhet. Desverre. 

Anonymkode: 06754...870

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Indra

En norsk gutt, med vanlig norsk etternavn.

Anonymkode: d4a79...fe9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som virkelig er kjedelige navn er motenavnene som "alle" skal ha nå om dagen. Eks: Linnea, Leah, Leander, Chrisander, Nora, Sander, Mira, Leo, Alexandria, Chanel osv.

Å kalle ungene sine for det du mener er kjedelige navn er heller blitt en skjeldenhet. Desverre. 

Anonymkode: 06754...870

Ja navnetrender endrer seg, men det har de jo alltid gjort. Greit at man ikke liker alle den -ander, -ian, og -aniel navnene, smaken er forskjellig, jeg liker dem heller ikke.. Men her på KG er det seriøst et slags oppheng. Det er om å gjøre å være traust og folk nærmest skryter av det, og andre strømmer til for å hylle dem for å ha kalt ungene Tor og Geir. Det er liksom helt greie navn som skremmer ingen, men sååå fantastisk er det vel ikke :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hengt litt for mye på en viss gruppe på facebook merker jeg. Navnetråd der:

Neandaler (var visst for vanskelig å velge mellom Sandaler og Neandertaler..?)

Petitia/Petitio (stakkars den gutt som heter Petitio!)

Beurhe (hvorfor ikke bare Blergh?)

Lynyrd (liker bandet jeg også men herregud)

Leonorardia (seriøst?) 

Apocylos (the end is nigh!)

Anonymkode: 9a54d...68b

Hvordan uttales Beurhe? Børre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om et brødrepar som heter Kai Jack og Dan Mark. Vet ikke om de er merkelige navn, men i hvert fall veldig dårlig gjort av foreldrene!

Endret av Jabbadabbaduu
Skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Villemo syns jeg var et rart jentenavn, første gang jeg hørte det. 

Anonymkode: db3e7...63c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet som hun derre lykkenermange.blogg.no har valgt på det nyeste barnet: Melion-Marchelius :ohmy:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...