AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Kan dere fortelle litt om det? Bråker de mye? Hvor mye jobb er det? Anonymkode: 6cedf...184
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Nå måtte jeg Google 😂 Så søt pip!! Har desverre ingen erfaring. Eneste erfaringen jeg har med fugler er at de fleste kan gi fra seg noen ganske høye strofer til tider Anonymkode: 8956c...d7b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 Vi har conure (blåkinnet), og han bråker lite. Han skriker når vi forlater ham, og når jeg bråker med kjøkkenmaskiner, men ellers er det bare mye koselyder (kvakking og kurring). Men krevende er han. Har du ikke minst 2-4 timer hver dag til kos, lek, og sosialisering, er ikke en conure noe for deg! De er så sosiale, og med mindre tid med "flokken" gjør dem misfornøyde og deprimerte (og bitete). De må også ha ting å ødelegge, det er en del av deres natur. Vår er en sjarmerende liten mamma-dalt, som krever masse kos og lek (akkurat nå hopper han rundt på tataturet for å jage fingrene mine, kun avbrutt av at han må opp for å gi meg e nuss eller ti). Han er frittflyvende i huset, er med meg overalt, skal "hjelpe" med alt fra å dryppe øyne, til å lage mat, elsker å bade, og det er som å ha en baby i hælene til enhver tid. Anonymkode: b708b...79b
Gjest Rosemoren Skrevet 12. juli 2017 #4 Skrevet 12. juli 2017 Av mangel på respons virker det som om trådstarter ikke likte svaret hun fikk, men jeg synes det viste virkeligheten på en god måte. Det å ha kjæledyr kan på mange måter sammenlignes med det å ha en baby. Når man har fugl må man være klar over at man er denne fuglens ett og alt i hele dens liv. Du er dens lekekamerat, venn, forsørger, og din bolig er hele dens verden. Det er et stort ansvar, og ikke noe man kan ta lett på. Når man tenker på å anskaffe seg en conure må man være forberedt på å ha en baby i 15-20 år fremover. Grunnen til at jeg kommer med denne moralprekenen er fordi vi har flere omplasseringsfugler, og tre av dem har vi fordi noen mennesker har skaffet seg fugl uten å være klar over hvor mye jobb som følger med. Det tok ikke mange ukene før de innså at de ikke hadde satt seg godt nok inn i hva fuglehold krevdes fra dem, og at de ikke hadde tid og tålmodighet til å ha fugl. Når det er sagt, conurer er normalt sett flotte familiefugler siden de har evnen til å knytte seg til flere mennesker samtidig, ikke bare en person, slik mange andre papegøyefugler gjør. De er lekne, oppmerksomhetssøkende, sosiale og morsomme fugler som er lette å få tamme. De er ofte også rotete, søler mye mye med mat og vann. Noen conurearter bråker mer enn andre, så det spørsmålet er vanskelig å svare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå