Gå til innhold

Hva syntes dere om eldre prøvere????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres synspungter på at kvinner fra rundt 50 årene og oppover prøver å få barn??

Hadde vært gøy med noen innspill her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å sette en slags øvre aldersgrense når man får barn, men jeg syns 50 år og oppover er for mye.

Selvsagt klarer en 50-åring å ta seg av spedbarn og småbarn, men hva når barnet er tenåring? Oftest er de tøffeste årene med barn akkurat i puberteten, og det kreves ofte mye energi av foreldrene.

Er man i fysisk stand til det som 63-åring? Det vet man ikke før man kommer dit, men da er det faktisk bare noen få år før pensjonist-statusen tar deg...

Slik tenker jeg akkurat nå. Men samtidig så kjenner jeg ingen 50-åringer som føder barn heller, ei heller tenåringsmammaer på 60. Så jeg har lite å bygge mine antagelser på kan du si :ler:

Enn du?

Hilsen Zafir

Skrevet

Vet jo at en del kvinner fremdeles menstruerer etter fylte 50, men fruktbarheten er det vel så som så med. Har aldri hørt om kvinner over 50 som har født barn unfanget på "vanlig" måte. (Betyr jo ikke at det ikke finnes).

Personlig tror jeg at naturen har innrettet oss kvinner slik at vi ikke lenger skal kunne få barn når vi har blitt så gamle at det er sannsynlighet for at vi dør før barnet klarer seg på egen hånd. Naturen har brukt lang tid på å utvikle metodene sine og er ofte svært klok....

Leo

Skrevet

når man har passert 50 syns jeg det er for sent å begynne å tenke på barn. Man vil jo gjerne være der barnet vokser opp og man blir jo pensjonist når barnet er tenåring. Nei, syns det er litt drøyt jeg...

:o

Skrevet

Jeg synes det er feil, men skal selvfølgelig ikke skjære alle over en kam. Kjenner noen (menn) som er blitt pappa i høy alder og de klarer det bra.

Har mine tvil på hvor godt eldre mennesker kan følge opp barna.

Men det er min synsing da....

Skrevet

På noen områder er jo menn og kvinner forskjellige da. Menn er jo fruktbare til de dør - kvinner er det ikke. Kanskje naturen har tenkt som så at far ikke er like viktig for barnet i oppveksten som det mor er? Menn kan jo også bli fedre uten helt å ha planlagt det selv også.

Min personlige mening er imidlertid at det er en smule uansvarlig også av menn å bevisst bli fedre i en alder av 55 og eldre. Han vil jo, i beste fall, være en svært gammel mann innen barnet er voksent.

Leo

Skrevet

Hva synes dere om kvinner over 40 som prøver?

50 er vel litt i eldste laget, men er ikke 40 også det. Risikoen for abort øker, samt risikoen for å føde barn med funksjonsfeil både fysisk og mentalt.

Bare lurer jeg :roll:

Skrevet

Jeg personlig syns over 40 er litt i seneste laget, og ville nok ikke gått inn for å bli gravid da mtp større sannsynlighet for funksjonshemminger.

Men vil ikke fordømme de som gjør det allikevel, dem om det.

Over 50 er for drøyt.. egoisme kaller jeg det

Frk. Busybody :rodme:

Skrevet

Jeg har satt grensen for meg selv på 35 år. Etter det er jeg ganske sikker på at jeg ikke har overskudd til å få fler barn. Jeg har ett allerede.

Hva andre gjør er deres sak, mener jeg! :)

Maggie!

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg synes ikke d er noe verre at kvinner får barn i "moden alder" enn at menn gjør d!

vil de prøve på ett eller annet viset å få d til så hviorfor ikke??

Alle applauderte og grattulerte Arve Tellefsen da han ble far i moden alder.Så hvorofr skulle d være verre med en kvinne???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...