Frøkenvetikke Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 (endret) Noen som har vært fosterbarn om har havnet hos en god familie ? Var på besøk hos familien min og de treffer jeg ikke så ofte, så begynte vi å snakke om når jeg var liten. Vi hadde en del fosterbarn boende hos oss, moren min jobbet i barnevernet og fikk forespørsler om dette der og takket ja. Hun slo oss barna, men ingen viste jo om dette. Når jeg nå var der så snakket de drit om spesielt han ene. Han var 5 år når han kom til oss, han hadde en del svarte tenner og var ikke en typisk "søt unge", han hadde blitt seksuelt misbrukt av bestefaren, faren og storebroren sin og hadde derfor en del bagasje og gjorde litt merkelig ting og var veldig opptatt av sex. Han var en sånn unge som ikke mange liker, men deg hadde jo en grunn. Føler jeg grøsser litt med tanken på hvor fælt han har hatt det, først alt med familien sin og så hos oss der moren min daglig gjorde narr av han, hun straffet han ganske brutalt og ingen av oss andre barna likte han heller. Når han kom til en ny fosterfamilie likte ikke de han heller og jeg vet egentlig ikke hvor han er nå eller hvordan han har det. Hadde jeg vært større når vi hadde han og vist bedre hadde jeg jo aldri ignorert han slik jeg gjorde, og selvom de andre tydelig ikke ser hvorfor han var som han var så skjønner jeg det så utrolig godt og jeg har så dårlig samvittighet. Gjør vondt i hele meg av å tenke på alt det grusomme han har vært igjennom.. jeg vet om flere som har fått fosterbarn som absolutt ikke burde hatt det og sitter igjen med en tanke om det virkelig er noen som har kommet til ett fosterhjem der de faktisk er blitt en del av familien og følt seg elsket ? Endret 9. juli 2017 av Frøkenvetikke 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 Huff, får vondt i magen av historien om denne gutten. Helt utrolig at din mor, med sin jobb, kunne behandle ham slik i steden for å beskytte og hjelpe ham. Vet du hva han heter? Kan du spore ham opp? Det kan jo hende det gjør godt for ham å vite at du så ham om enn senere..få en unnskyldning som en likeverdig person. Jeg lever i den tro at prosessen for å bli fosterfamilie er mer grundig og profesjonell i dag, og at også ansatte i barnevernet må gjennom vurdering og kurs for å kunne bli det. Håper ikke jeg tar feil.. Kjenner i slle fall til noen gode historier, men de er av nyere tid (fosterbarn fortsatt). Anonymkode: a1703...42f 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 Jeg har en svigermor som også jobber i BV og de er fosterhjem. Mye det samme som går igjen der. Snakker dritt om fosterbarna konstant, andre regler for egne barn/fosterbarn, merkelig oppdragelse, de har ikke tid til hverken egne barn eller fosterbarn, forskjellsbehandling og syns de er stygge mot fosterbarna og gjør de mer usikre enn de allerede var.. :/ Anonymkode: 5de9a...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 32 minutter siden, Frøkenvetikke skrev: Noen som har vært fosterbarn om har havnet hos en god familie ? Var på besøk hos familien min og de treffer jeg ikke så ofte, så begynte vi å snakke om når jeg var liten. Vi hadde en del fosterbarn boende hos oss, moren min jobbet i barnevernet og fikk forespørsler om dette der og takket ja. Hun slo oss barna, men ingen viste jo om dette. Når jeg nå var der så snakket de drit om spesielt han ene. Han var 5 år når han kom til oss, han hadde en del svarte tenner og var ikke en typisk "søt unge", han hadde blitt seksuelt misbrukt av bestefaren, faren og storebroren sin og hadde derfor en del bagasje og gjorde litt merkelig ting og var veldig opptatt av sex. Han var en sånn unge som ikke mange liker, men deg hadde jo en grunn. Føler jeg grøsser litt med tanken på hvor fælt han har hatt det, først alt med familien sin og så hos oss der moren min daglig gjorde narr av han, hun straffet han ganske brutalt og ingen av oss andre barna likte han heller. Når han kom til en ny fosterfamilie likte ikke de han heller og jeg vet egentlig ikke hvor han er nå eller hvordan han har det. Hadde jeg vært større når vi hadde han og vist bedre hadde jeg jo aldri ignorert han slik jeg gjorde, og selvom de andre tydelig ikke ser hvorfor han var som han var så skjønner jeg det så utrolig godt og jeg har så dårlig samvittighet. Gjør vondt i hele meg av å tenke på alt det grusomme han har vært igjennom.. jeg vet om flere som har fått fosterbarn som absolutt ikke burde hatt det og sitter igjen med en tanke om det virkelig er noen som har kommet til ett fosterhjem der de faktisk er blitt en del av familien og følt seg elsket ? Enig, jeg tror det å føle seg elsket er veldig viktig. Har lært å elske meg selv først. Alle trenger ikke like hverandre, men du skjønner i alle fall hvorfor han var som han var. Jeg tenker det er det viktigste. Du skjønte det kanskje ikke den gang, men du har kanskje skjønt det i ettertid. Anonymkode: 4a84b...eeb
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en svigermor som også jobber i BV og de er fosterhjem. Mye det samme som går igjen der. Snakker dritt om fosterbarna konstant, andre regler for egne barn/fosterbarn, merkelig oppdragelse, de har ikke tid til hverken egne barn eller fosterbarn, forskjellsbehandling og syns de er stygge mot fosterbarna og gjør de mer usikre enn de allerede var.. :/ Anonymkode: 5de9a...5b7 Kontakt Alarmtelefonen for barn og unge. Anonymkode: 4a84b...eeb 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 Har samme erfaringene som deg med fosterhjem. Moren min slo oss,få visste om det. Jeg meldte og fikk fosterbarnet flyttet tidlig. Venninne av moren min drev også fosterhjem. Hun hadde et søskenpar boende. Yngste søskenet klarte å fortelle ei nabodame om volden han opplevde og de ble flyttet. Jeg syns nok ikke barnevernet gjør en grundig nok jobb verken før eller etter plassering. Anonymkode: aaaf0...f23 2
Frøkenvetikke Skrevet 9. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2017 Dette er 10 år siden så kan jo hende mye har forandret seg, har sett han er på Facebook og har kontakt med biologiske familien sin, vet ikke om han kanskje endte opp tilbake der eller ikke, tørr ikke sende han melding da jeg føler jeg var med på det selv ved å ikke gjøre noe for han. Hører så mange som sier både nå og da at det er så vanskelig å bli fosterforeldre, men alikevel hører man disse historiene. Har også en venninne som meldte i fra i voksen alder da hun fant ut at faren hennes som har seksuelt missbrukt henne og er anmeldt for det faktisk var fosterforelder. Syns det er skremmende.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt Alarmtelefonen for barn og unge. Anonymkode: 4a84b...eeb Fosterforeldre kan jo også meldes til bv... Anonymkode: 56c4e...61c 1
Ruccula Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 Forferdelig å høre.. Jeg skjønner bare ikke at det er mulig å være så ond
Biloba Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 Kjenner til begge kategorier. Flere flotte familier som har fortsatt med god kontakt da fosterbarna ble voksne, men også en familie som ble fratatt et fosterbarn pga at de behandlet barnet dårlig både fysisk og psykisk. Dette paret startet med vanlige foreldre med veldig gode intensjoner, hvorfor stopper man ikke da opp et øyeblikk og innser at man ikke makter å være gode fosterforeldre og blir løst fra oppgaven?
Frøkenvetikke Skrevet 9. juli 2017 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2017 Det er ikke så lett.. moren min sa i fra allerede etter noen mnd at hun ikke ville ha han mer, og de sa de skulle finne noe annet til han, det tok 6 år.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Frøkenvetikke skrev: Noen som har vært fosterbarn om har havnet hos en god familie ? Var på besøk hos familien min og de treffer jeg ikke så ofte, så begynte vi å snakke om når jeg var liten. Vi hadde en del fosterbarn boende hos oss, moren min jobbet i barnevernet og fikk forespørsler om dette der og takket ja. Hun slo oss barna, men ingen viste jo om dette. Når jeg nå var der så snakket de drit om spesielt han ene. Han var 5 år når han kom til oss, han hadde en del svarte tenner og var ikke en typisk "søt unge", han hadde blitt seksuelt misbrukt av bestefaren, faren og storebroren sin og hadde derfor en del bagasje og gjorde litt merkelig ting og var veldig opptatt av sex. Han var en sånn unge som ikke mange liker, men deg hadde jo en grunn. Føler jeg grøsser litt med tanken på hvor fælt han har hatt det, først alt med familien sin og så hos oss der moren min daglig gjorde narr av han, hun straffet han ganske brutalt og ingen av oss andre barna likte han heller. Når han kom til en ny fosterfamilie likte ikke de han heller og jeg vet egentlig ikke hvor han er nå eller hvordan han har det. Hadde jeg vært større når vi hadde han og vist bedre hadde jeg jo aldri ignorert han slik jeg gjorde, og selvom de andre tydelig ikke ser hvorfor han var som han var så skjønner jeg det så utrolig godt og jeg har så dårlig samvittighet. Gjør vondt i hele meg av å tenke på alt det grusomme han har vært igjennom.. jeg vet om flere som har fått fosterbarn som absolutt ikke burde hatt det og sitter igjen med en tanke om det virkelig er noen som har kommet til ett fosterhjem der de faktisk er blitt en del av familien og følt seg elsket ? Din mor jobbet i Barnevernet og slo deg?! 😧😳 Anonymkode: 7db1a...e39 1
HaIIing Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 Jeg kjenner til 3 familier som har fosterbarn. I alle de familiene blir fosterbarn og egne barn behandlet likt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kontakt Alarmtelefonen for barn og unge. Anonymkode: 4a84b...eeb Har ikke så lyst å "angi" svigerforeldrene mine... Anonymkode: 5de9a...5b7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 Hvorfor er det gjennomgående (foster)moren som slår, hvor er (foster)faren i huset? Anonymkode: 8868b...693
GammelKaktus Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke så lyst å "angi" svigerforeldrene mine... Anonymkode: 5de9a...5b7 Du vil heller at barn som allerede har hatt det jævlig skal få det verre??! 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Du vil heller at barn som allerede har hatt det jævlig skal få det verre??! Ja, faktisk. Jeg har ikke tenkt meg å ødelegge et helt liv med min mann fordi jeg tror også det er lite sannsynlig at det blir gjort noe med. "Barnet" som bor der nå flytter ut til høsten. Anonymkode: 5de9a...5b7
GammelKaktus Skrevet 9. juli 2017 #19 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, faktisk. Jeg har ikke tenkt meg å ødelegge et helt liv med min mann fordi jeg tror også det er lite sannsynlig at det blir gjort noe med. "Barnet" som bor der nå flytter ut til høsten. Anonymkode: 5de9a...5b7 Håper karma biter deg i ræva. Du velger å overse omsorgssvikt for at du skal ha det greit. Sier mye om deg det. Stakkars barn som har levd slik over lengre tid med voksne rundt seg som gir totalt faen. Håper han klarer seg greit på tross av de som har vært rundt han. 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #20 Skrevet 9. juli 2017 *jeg ble sexuelt misbrukt i fosterhjem for 18år siden.. jeg skal jobbe med å kvalitetssikre fosterhjem, skal love dere at ikke mye kommer til å "gå forbi" meg! Anonymkode: 304fa...81e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå