Gå til innhold

Flere som har menn som ikke uttrykker følelser verbalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet at menn uttrykker følelser forskjellig, akkurat som vi damer. Jeg har datet en mann i 4 mnd og han har sagt han liker meg godt, at han syns jeg er pen og at han alltid har det så koselig med meg. Men han har aldri sagt han er forelsket eller noe. Skal sies at han aldri har hatt kjæreste heller, så kan være han ikke er helt vant til å snakke sånn..

Likevel opplever jeg at han viser meg konstant at han er glad i meg. Han er alltid veldig fysisk med meg, og veldig kjærlig. Han hadde til og med husket å handle inn glutenfri havregryn til meg, noe jeg ikke hadde regnet med han ville huske. I tillegg til at han kjøpte noe til meg på ferie som jeg hadde nevnt en gang jeg var veldig glad i (godteri) Vi skal også på ferie sammen snart.

Er det bare sånn at de fleste menn ikke er så gode på å uttrykke følelser? Jeg er forresten ikke så lovey dovey selv, syns det er kleint med for mye kliss. 

Anonymkode: 2c791...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cicero

Mannen min er på samme måte. Tror det er ganske normalt. Han kan være kjempekjærlig og romantisk fysisk, men om jeg prøver å faktisk snakke om følelsene, nei da får jeg bare grynting til svar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var sammen med en mann som ikke klarte å snakke om følelser. Det var for det første veldig uvant fordi jeg har gjort det siden jeg var veldig ung. Snakket med foreldrene mine om følelser, venner og tidligere kjærester. Han klarte ikke å uttrykke muntlig hva han følte for meg, men han klarte heller ikke å uttrykke han følte og tenkte om bestemte situasjoner. Hvis han syns noe var vanskelig feks så var hans reaksjon å rekke seg unna, flykte fra problemet og i hvert fall ikke snakke om det. 

Det var mildt sagt utrolig slitsomt, og det endte med at det ble slutt. 

Anonymkode: 049f0...fec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Cicero skrev:

Mannen min er på samme måte. Tror det er ganske normalt. Han kan være kjempekjærlig og romantisk fysisk, men om jeg prøver å faktisk snakke om følelsene, nei da får jeg bare grynting til svar :P 

Hvordan ble dere sammen da? Sa han aldri noe, det bare ble sånn? Er litt sånn jeg føler det har blitt for meg nå haha :fnise: Siden vi er sammen flere ganger i uka, har møtt hverandres venner osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan ble dere sammen da? Sa han aldri noe, det bare ble sånn? Er litt sånn jeg føler det har blitt for meg nå haha :fnise: Siden vi er sammen flere ganger i uka, har møtt hverandres venner osv. 

Det bare ble sånn, ja. Vi merket jo ganske fort at det var noe mer der, jeg tvilte ikke på at han hadde følelser liksom, men hver gang jeg prøvde å spørre han om hva han egentlig følte ble det liksom bare et snøft til svar. Har fått dratt litt følelsesprat ut av ham etterhvert, men det er fremdeles ganske stille på den kanten, det er mest hvis han blir forbannet at han sier høyt hva han føler for meg. Den der "er vi sammen"-praten hadde vi vel når vi flytta inn sammen.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sammen med en mann som ikke klarte å snakke om følelser. Det var for det første veldig uvant fordi jeg har gjort det siden jeg var veldig ung. Snakket med foreldrene mine om følelser, venner og tidligere kjærester. Han klarte ikke å uttrykke muntlig hva han følte for meg, men han klarte heller ikke å uttrykke han følte og tenkte om bestemte situasjoner. Hvis han syns noe var vanskelig feks så var hans reaksjon å rekke seg unna, flykte fra problemet og i hvert fall ikke snakke om det. 

Det var mildt sagt utrolig slitsomt, og det endte med at det ble slutt. 

Anonymkode: 049f0...fec

Jeg er i sluttfasen med en sånn. Utrolig snill og jeg er veldig glad i han, men jeg trenger å kunne kommunisere normalt. Det eneste han klarer å svare når ting blir vanskelig er "Jeg vet ikke". 

Det er blitt så mange "jeg elsker deg også" nå at det ikke betyr noe lenger. Han sier det jo alltid, men bare som et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at menn uttrykker følelser forskjellig, akkurat som vi damer. Jeg har datet en mann i 4 mnd og han har sagt han liker meg godt, at han syns jeg er pen og at han alltid har det så koselig med meg. Men han har aldri sagt han er forelsket eller noe. Skal sies at han aldri har hatt kjæreste heller, så kan være han ikke er helt vant til å snakke sånn..

Likevel opplever jeg at han viser meg konstant at han er glad i meg. Han er alltid veldig fysisk med meg, og veldig kjærlig. Han hadde til og med husket å handle inn glutenfri havregryn til meg, noe jeg ikke hadde regnet med han ville huske. I tillegg til at han kjøpte noe til meg på ferie som jeg hadde nevnt en gang jeg var veldig glad i (godteri) Vi skal også på ferie sammen snart.

Er det bare sånn at de fleste menn ikke er så gode på å uttrykke følelser? Jeg er forresten ikke så lovey dovey selv, syns det er kleint med for mye kliss. 

Du beskriver i hele avsnittet hvordan han uttrykker kjærlighet. Virker som om han er flink til å uttrykke kjærlighet og omsorg

Anonymkode: 59386...369

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du beskriver i hele avsnittet hvordan han uttrykker kjærlighet. Virker som om han er flink til å uttrykke kjærlighet og omsorg

Anonymkode: 59386...369

Ja han gjør virkelig det altså. Og jeg merker forskjell på en som bare er sånn lunken i interessen. Dette er en fyr som gjør mange ting jeg setter pris på. Han møtte til og med opp for å bli med meg på gay pride, noe han ikke har gjort før.. for noen. Kysser meg alltid intenst og bare ser på meg med sånn forelsket blikk :rodmer:

Har tidligere vært sammen med menn som har sagt de elsker meg og sånn ganske tidlig, men de var utro og løy gitt. Så er nok ikke noen fasit på at menn som er veldig åpne om følelser automatisk er de beste kjærestene.. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det viktigste er at han viser det ikke at han sier det. Mannen min har aldri sagt han syntes jeg er pen feks.  Spurte han etter noen år og da svarte han at "hallo jeg valgte ikke å gifte meg med ei stygg kjerring " . Åkkkei lissom 🤣 

Når det kommer til menn som svarer vet ikke, så tror jeg at de er så lite i kontakt med følelsene sine at de faktisk ikke vet.  Oppdragelse og miljø har nok mye av skylda.

En må selv finne hva en trenger. For meg funker det fint å ikke være sammen med en "følelsemann " da jeg nok ikke er slik skrudd sammen heller. 

Anonymkode: 4dc4c...7f8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva du vil? For meg er handlinger tusen ganger mer verdt enn ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Vet du hva du vil? For meg er handlinger tusen ganger mer verdt enn ord.

Jepp jeg vet. Har jo selv møtt menn som sagt som har kommet med fagre ord og løfter. Sånn er det ikke nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp jeg vet. Har jo selv møtt menn som sagt som har kommet med fagre ord og løfter. Sånn er det ikke nå. 

Nettopp. Handlinger er bevis nok? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere må forstå, er at man som mann er opplært til å legge lokk på følelser. Maskuline barn blir gitt trøst senere enn feminine barn, av moren. Hvorfor? Hvilke oppgaver har menn i samfunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...