Gå til innhold

HHvordan fylle ut meldekort når man er i oppsigelsestid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har meldt meg som arbeidssøker, da jeg har mistet jobben min. Jeg har 3 måneders oppsigelse, og er inne i andre måned av oppsigelsestiden nå. Jeg fikk melding fra nav om at jeg skal sende meldekort fra 8/7, men når jeg skal fylle ut blir jeg usikker på hvordan. Jeg er ikke fysisk i arbeid under oppsigelsestiden, men får lønnen min i de 3 månedene. Skal jeg da fylle ut antall timer jeg skulle jobbet hver dag? 

Kan selvfølgelig ringe nav i morgen og spørre, men hadde vært kjekt å fått ordnet det nå, hvis noen vet. :)

Anonymkode: 93a7a...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal krysse av "nei" på alt, bortsett fra siste spørsmål, det MÅ du svare JA på.
NAV vet at du mottar lønn under oppsigelsestid fra arbeidsgiver, og at du ikke mottar dagpenger.

Anonymkode: 04a20...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på at du kanskje tar ferie i oppsigelsestiden, da må du svare JA på det spørsmålet også.

Anonymkode: 04a20...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har uansett ikke rett til dagpenger under oppsigelsestiden, så hva du krysser på spm 1, 3 og 4 har ikke så mye å si.

Det viktigste er at du ikke krysser av på spm 2 om tiltak så lenge det ikke er registrert noe på deg i systemet og at du alltid krysser ja på spm 5 om registrering.

Du kan lese mer om utfylling av meldekort på dagpenger her:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Meldekort+hvordan+gjor+du+det/Slik+fyller+du+ut+meldekortet+-+dagpenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krysset av på skjema at du mottar lønn fra arbeider. 

Anonymkode: a2b96...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav kunne fortelle meg at jeg skulle krysse nei på alt bortsette fra første spørsmål., der jeg skulle krysse ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nav kunne fortelle meg at jeg skulle krysse nei på alt bortsette fra første spørsmål., der jeg skulle krysse ja.

Og dermed er du ute av nav-systemet, og må bruke tid på å rette opp feilen...

Du SKAL svare ja på siste spørsmål, som er om du fortsatt vil være registrert hos NAV.

Anonymkode: 4851c...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dermed er du ute av nav-systemet, og må bruke tid på å rette opp feilen...

Du SKAL svare ja på siste spørsmål, som er om du fortsatt vil være registrert hos NAV.

Anonymkode: 4851c...799

Jeg ser jeg surret,. Ja på første og siste, nei på resten. Trøtt i trynet. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser jeg surret,. Ja på første og siste, nei på resten. Trøtt i trynet. :ler: 

Og det var også ja på første og siste jeg svarte på skjemaet før det ble sendt, så ingen skade skjedd, utenom i innlegget mitt her. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...