AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Hei. Jeg holder på med en master som gir meg muligheter innenfor endel fagområder. Kan jeg legge til folk jeg ikke kjenner på LinkedIn om jeg feks finner sjefer o.l i bedrifter jeg ønsker å jobbe innenfor? Eller er det weird? Anonymkode: 71eb0...7b5
hobbykokken Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 10 minutter siden, Jolene skrev: Synes det virker rart når de ikke kjenner deg. Har du tips til å få endel kontakter der inne da? Bytter beite litt
Jolene Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 6 minutter siden, hobbykokken skrev: Har du tips til å få endel kontakter der inne da? Bytter beite litt Legge til folk du kjenner.
hobbykokken Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Akkurat nå, Jolene skrev: Legge til folk du kjenner. Kjenner ingen i det nye feltet...
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 Poenget med LinkedIn er fortrinnsvis å legge til folk du kjenner, men du kan likevel gjøre deg bemerket. Jeg delte en artikkel jeg har skrevet og fikk svært mange sidevisninger. Da ringte noen også arbeidsplassen min for å høre om jeg kunne holde et foredrag hos dem. Og med tiden vil du få kontakter. Legg dem til etter seminarer og lignende. Anonymkode: 4c16f...d48
hobbykokken Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget med LinkedIn er fortrinnsvis å legge til folk du kjenner, men du kan likevel gjøre deg bemerket. Jeg delte en artikkel jeg har skrevet og fikk svært mange sidevisninger. Da ringte noen også arbeidsplassen min for å høre om jeg kunne holde et foredrag hos dem. Og med tiden vil du få kontakter. Legg dem til etter seminarer og lignende. Anonymkode: 4c16f...d48 Kan jeg legge til en som intervjuet meg og som ønsker å beholde søknaden min med tanke på senere bemanning?
Jolene Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget med LinkedIn er fortrinnsvis å legge til folk du kjenner, men du kan likevel gjøre deg bemerket. Jeg delte en artikkel jeg har skrevet og fikk svært mange sidevisninger. Da ringte noen også arbeidsplassen min for å høre om jeg kunne holde et foredrag hos dem. Og med tiden vil du få kontakter. Legg dem til etter seminarer og lignende. Anonymkode: 4c16f...d48 Dette er jeg enig med deg i. Man bør legge til folk man faktisk har en relasjon til, ikke bare fremmede man håper på å få en relasjon til.
hobbykokken Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 12 minutter siden, Jolene skrev: Dette er jeg enig med deg i. Man bør legge til folk man faktisk har en relasjon til, ikke bare fremmede man håper på å få en relasjon til. Men kan jeg legge til en som intervjuet meg og som ønsker å beholde søknaden min med tanke på senere bemanning?
Jolene Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 2 minutter siden, hobbykokken skrev: Men kan jeg legge til en som intervjuet meg og som ønsker å beholde søknaden min med tanke på senere bemanning? Klart du kan det, men personlig ville jeg ikke gjort det. Du har jo egentlig ingen relasjon til denne personen. I slike tilfellet ville jeg ikke gjort det. Klart, valget er jo ditt.
hobbykokken Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, Jolene skrev: Klart du kan det, men personlig ville jeg ikke gjort det. Du har jo egentlig ingen relasjon til denne personen. I slike tilfellet ville jeg ikke gjort det. Klart, valget er jo ditt. Da gjør jeg ikke det Virker kanskje litt creepy
Jolene Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 22 minutter siden, hobbykokken skrev: Da gjør jeg ikke det Virker kanskje litt creepy Noen tolker det nok positivt, noen vil ikke tolke det positivt. Kan forøvrig anbefale deg å lese denne artikkelen om LinkedIn.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 34 minutter siden, Jolene skrev: Klart du kan det, men personlig ville jeg ikke gjort det. Du har jo egentlig ingen relasjon til denne personen. I slike tilfellet ville jeg ikke gjort det. Klart, valget er jo ditt. Hva er poenget med LinkedIn hvis du bare skal legge til nære venner? Kontakter som ønsker å beholde CVen for mulig fremtidig rekruttering er virkelig en person som bør se deg med jevne mellomrom på LinkedIn. Anonymkode: 15213...b25
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 Høres mer ut som om folk beskriver Facebook her, enn et liksom profesjonelt nettverks-verktøy. Anonymkode: dcce0...cb3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 48 minutter siden, hobbykokken skrev: Men kan jeg legge til en som intervjuet meg og som ønsker å beholde søknaden min med tanke på senere bemanning? Hvis dere fikk en god connection, ville jeg gjort det. Anonymkode: 4c16f...d48
Jolene Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med LinkedIn hvis du bare skal legge til nære venner? Kontakter som ønsker å beholde CVen for mulig fremtidig rekruttering er virkelig en person som bør se deg med jevne mellomrom på LinkedIn. Anonymkode: 15213...b25 Poenget er å gjøre deg søkbar, delta i diskusjoner, legge ut publikasjoner, oppdatere status, etc. Ikke legge til fremmede som ikke har noen anelse om hvem du er.
hobbykokken Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 35 minutter siden, Jolene skrev: Poenget er å gjøre deg søkbar, delta i diskusjoner, legge ut publikasjoner, oppdatere status, etc. Ikke legge til fremmede som ikke har noen anelse om hvem du er. Men jeg har jo vært på intervju der
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #18 Skrevet 9. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med LinkedIn hvis du bare skal legge til nære venner? Kontakter som ønsker å beholde CVen for mulig fremtidig rekruttering er virkelig en person som bør se deg med jevne mellomrom på LinkedIn. Anonymkode: 15213...b25 Det å ha en relasjon til noen vil ikke si at man er nære venner. Det høres ikke ut som du har særlig mange profesjonelle relasjoner. Anonymkode: a7813...8b8
Jolene Skrevet 10. juli 2017 #19 Skrevet 10. juli 2017 10 timer siden, hobbykokken skrev: Men jeg har jo vært på intervju der Du har fortsatt ikke en profesjonell relasjon til vedkommende.
Hedda-78 Skrevet 11. juli 2017 #20 Skrevet 11. juli 2017 På 9.7.2017 den 23.34, hobbykokken skrev: Men jeg har jo vært på intervju der Jeg ville absolutt ha lagt ham/henne til som kontakt. Du ønsker jo å følge med på hva han/hun legger ut, ikke minst hvis det er stillinger som kan være aktuelle for deg, eller nyheter som er interessante innenfor ditt felt. (Hvis hun/han ikke har lyst å ha deg som kontakt, så er det enkelt å bare la være å akseptere forespørselen din) Dersom du hadde fått et blankt avslag og ingen kjemi med personen, derimot, hadde jeg ikke gjort det. Men vedkommende har jo gitt deg en liten "døren på gløtt" ved å si at du er interessant for fremtidige ansettelser. Jeg har haugevis med HR-personell, daglig ledere, bemanningsrådgivere, vikarbyrå-konsulenter osv. som kontakter. Jeg har ikke truffet dem, men jeg vil lese hva de legger ut. Personlige venner har jeg IKKE på linkedin. Jeg har ikke min mann, søsken, foreldre eller bestevenninne som kontakter på linkedin. Ulike folk bruker linkedin ulikt. Jolene er tydeligvis blant de mer restriktive og ønsker bare å ha kontakt med folk/venner hun kjenner fra før. Helt i orden, noen er sånn. Men ta en kikk rundt på profilene til andre folk, veldig mange har utrolig mange forbindelser. En kar jeg kjenner har 23 000 kontakter på linkedin. Han har ikke truffet en brøkdel av dem, han kontakter folk i hytt og pine og aksepterer ALLE forespørsler han får. Man kan si hva man vil om det, men når han legger ut en artikkel, er det utrolig mange som leser det, og det er jo det han ønsker. Men du må også huske å følge relevante firmaer på linkedin (og på facebook). Mange firmaer legger ut stillingsannonser på linkedin, og da har du jo lyst å se det først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå