PaprikaSol Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Trenger noen kreative råd💪😀 Vi vil ikke sette noen dato før vi har avklart hvordan vi kan gifte oss, og alle ideer bare surrer rundt i hodet og vi vet ikke helt hvordan alt kan kombineres. Primært ser vi for oss et sommerbryllup. Samboer vil gjerne gifte seg på en strand, jeg kunne tenkt meg i en flott park, alá Alice i eventyrland, (ha ha, vet det høres rart ut😂). Det som er t o t a l t  utelukket er å leie et samfunnshus eller annet kommunalt. Tenkt på et spa-hotell, men dette blir så voldsomt.. Holder til på østlandet og har sett på villa malla, for de som er kjent, flott sted, men vi var ikke helt fornøyd med maten... Jeg kunne giftet meg på en ambassade, men vil ha både kjole og slør og hvertfall de nærmeste tilstede og det blir krasj, føler jeg. Har også tenkt på bare oss på Hawaii og (tatt bryllupsreisen samtidig) og tatt med forlovere og de som vil bli med, uten noen forventninger fra vår side... Vi har ett barn, 8 år, som vi vil ha med... Men da blir det ikke mye bryllupsreise 🙄 Men redd dette kan bli kjedelig og "ensomt"... Og overdådig med kjole og slør i et så lite selskap...? Har også tenkt hagebryllup, med vielse og fest, som er egenkomponert med lys i trær og fin pynt, uten at det koster fryktlig mye og uten at vi binder oss til en arrangør med mat og drikke... Har til og med tenkt på å ha det hjemme i vår 70kvm å laget en "lounge" på verandaen og middag inne, men ikke 3-retter og servitører osv... Av en eller annen grunn har jeg litt aversjon mot det tradisjonelle bryllupet.. Og grovt regnet budsjett kom vi på 160.000 (50 pers) om vi har det på et hotell og kjører det tradisjonelt... Noen som skjønner meg og har noen spennende forslag?😙
Arkana Skrevet 11. juli 2017 #3 Skrevet 11. juli 2017 Hagebryllup høres så koselig og romantisk ut. Jeg ser for meg en frodig og grønn hage med lykter i trærne til kvelden. Buffet med sommermat og helgrillet gris e.l. Masse småbord i hagen, hyggelig musikk, mingling og skravling ut i de sene timer.
Tibbie Skrevet 11. juli 2017 #4 Skrevet 11. juli 2017 Jeg følger denne Er ikke forlovet, men har de siste Ã¥rene lurt pÃ¥ hvordan jeg skal gifte meg siden jeg ikke tilhører en spesiell religion. Kan jo være i verken kirke eller moské, selv om at det er veldig fine bygg. Â
Minlillesky Skrevet 11. juli 2017 #5 Skrevet 11. juli 2017 PÃ¥ 9.7.2017 den 19.12, PaprikaSol skrev: Trenger noen kreative rÃ¥d💪😀 Vi vil ikke sette noen dato før vi har avklart hvordan vi kan gifte oss, og alle ideer bare surrer rundt i hodet og vi vet ikke helt hvordan alt kan kombineres. Primært ser vi for oss et sommerbryllup. Samboer vil gjerne gifte seg pÃ¥ en strand, jeg kunne tenkt meg i en flott park, alá Alice i eventyrland, (ha ha, vet det høres rart ut😂). Det som er t o t a l t  utelukket er Ã¥ leie et samfunnshus eller annet kommunalt. Tenkt pÃ¥ et spa-hotell, men dette blir sÃ¥ voldsomt.. Holder til pÃ¥ østlandet og har sett pÃ¥ villa malla, for de som er kjent, flott sted, men vi var ikke helt fornøyd med maten... Jeg kunne giftet meg pÃ¥ en ambassade, men vil ha bÃ¥de kjole og slør og hvertfall de nærmeste tilstede og det blir krasj, føler jeg. Har ogsÃ¥ tenkt pÃ¥ bare oss pÃ¥ Hawaii og (tatt bryllupsreisen samtidig) og tatt med forlovere og de som vil bli med, uten noen forventninger fra vÃ¥r side... Vi har ett barn, 8 Ã¥r, som vi vil ha med... Men da blir det ikke mye bryllupsreise 🙄 Men redd dette kan bli kjedelig og "ensomt"... Og overdÃ¥dig med kjole og slør i et sÃ¥ lite selskap...? Har ogsÃ¥ tenkt hagebryllup, med vielse og fest, som er egenkomponert med lys i trær og fin pynt, uten at det koster fryktlig mye og uten at vi binder oss til en arrangør med mat og drikke... Har til og med tenkt pÃ¥ Ã¥ ha det hjemme i vÃ¥r 70kvm Ã¥ laget en "lounge" pÃ¥ verandaen og middag inne, men ikke 3-retter og servitører osv... Av en eller annen grunn har jeg litt aversjon mot det tradisjonelle bryllupet.. Og grovt regnet budsjett kom vi pÃ¥ 160.000 (50 pers) om vi har det pÃ¥ et hotell og kjører det tradisjonelt... Noen som skjønner meg og har noen spennende forslag?😙 Se uthevet. Jeg hadde gÃ¥tt for hagebryllup. Du skriver at du ønsker bÃ¥de kjole og slør, og det passer fint sammen med hagebryllup. Høres sÃ¥ koselig ut med lys i trær og fin pynt. Kan dere ikke grille da? Ansette en til Ã¥ grille for dere? SÃ¥ har dere kake og sÃ¥nn etter middagen?  Det er mer og mer populært Ã¥ gifte seg i hage, med grilling  Det koster ikke all verdens Ã¥ ansette en som kan grille for dere Â
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 Sommer i Norge er ustabilt. Kjedelig med hagefest og regn... Anonymkode: 9d758...eeb 5
FruN Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Hagebryllup høres flott ut  Men som AB over meg sier, det kan være ustabilt vær, sÃ¥ ville vel tatt meg rÃ¥d til Ã¥ ha et skikkelig partytelt  Kan være fint for bÃ¥de skygge og for Ã¥ holde seg tørr Â
Gjest making.a.mess Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 På 9.7.2017 den 19.12, PaprikaSol skrev: Trenger noen kreative råd💪😀 Vi vil ikke sette noen dato før vi har avklart hvordan vi kan gifte oss, og alle ideer bare surrer rundt i hodet og vi vet ikke helt hvordan alt kan kombineres. Primært ser vi for oss et sommerbryllup. Samboer vil gjerne gifte seg på en strand, jeg kunne tenkt meg i en flott park, alá Alice i eventyrland, (ha ha, vet det høres rart ut😂). Det som er t o t a l t  utelukket er å leie et samfunnshus eller annet kommunalt. Tenkt på et spa-hotell, men dette blir så voldsomt.. Holder til på østlandet og har sett på villa malla, for de som er kjent, flott sted, men vi var ikke helt fornøyd med maten... Jeg kunne giftet meg på en ambassade, men vil ha både kjole og slør og hvertfall de nærmeste tilstede og det blir krasj, føler jeg. Har også tenkt på bare oss på Hawaii og (tatt bryllupsreisen samtidig) og tatt med forlovere og de som vil bli med, uten noen forventninger fra vår side... Vi har ett barn, 8 år, som vi vil ha med... Men da blir det ikke mye bryllupsreise 🙄 Men redd dette kan bli kjedelig og "ensomt"... Og overdådig med kjole og slør i et så lite selskap...? Har også tenkt hagebryllup, med vielse og fest, som er egenkomponert med lys i trær og fin pynt, uten at det koster fryktlig mye og uten at vi binder oss til en arrangør med mat og drikke... Har til og med tenkt på å ha det hjemme i vår 70kvm å laget en "lounge" på verandaen og middag inne, men ikke 3-retter og servitører osv... Av en eller annen grunn har jeg litt aversjon mot det tradisjonelle bryllupet.. Og grovt regnet budsjett kom vi på 160.000 (50 pers) om vi har det på et hotell og kjører det tradisjonelt... Noen som skjønner meg og har noen spennende forslag?😙 Sjekk ut hellviktangen. Der kan du også ha vielse på klippen med Oslofjorden i bakgrunnen. Nydelig vielse, men væravhengig. Det er  ikke overnatting der
Gjest making.a.mess Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 PÃ¥ 11.7.2017 den 22.52, Tibbie skrev: Jeg følger denne Er ikke forlovet, men har de siste Ã¥rene lurt pÃ¥ hvordan jeg skal gifte meg siden jeg ikke tilhører en spesiell religion. Kan jo være i verken kirke eller moské, selv om at det er veldig fine bygg.  Humanistforeningen er nøytrale og vier dere akkurat der du ønsker og er Ã¥pne for det meste av innslag. De er opptatt av at folk skal kunne skreddersy sin egen vielse uten religiøse pÃ¥tvungne innslag. Ikke dyrt heller. Ca3000. human etisk forening er noe annet og de har for mye agenda etter min mening. Holistisk forbund vier ogsÃ¥, men de har en agenda som mÃ¥ passe deg. Litt i retning steinerskolefolk, alternativmessefolk, de som tror pÃ¥ energiene og naturen. Tror de er gratis. Kirken du sogner til tror jeg er gratis, men Ã¥ velge en annen kirke kan bli dyrt. 6500 pÃ¥ den siste jeg sjekket. Irriterende at man kun kan velge kjipe salmer valgt av kirken. Det finnes bra nøytral/ kristen musikk men som man ikke fÃ¥r bruke. Det mÃ¥  være orgelmusikk. CD er helt uaktuelt.Â
FruN Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Humanistforeningen er nøytrale og vier dere akkurat der du ønsker og er Ã¥pne for det meste av innslag. De er opptatt av at folk skal kunne skreddersy sin egen vielse uten religiøse pÃ¥tvungne innslag. Ikke dyrt heller. Ca3000. human etisk forening er noe annet og de har for mye agenda etter min mening. Holistisk forbund vier ogsÃ¥, men de har en agenda som mÃ¥ passe deg. Litt i retning steinerskolefolk, alternativmessefolk, de som tror pÃ¥ energiene og naturen. Tror de er gratis. Kirken du sogner til tror jeg er gratis, men Ã¥ velge en annen kirke kan bli dyrt. 6500 pÃ¥ den siste jeg sjekket. Irriterende at man kun kan velge kjipe salmer valgt av kirken. Det finnes bra nøytral/ kristen musikk men som man ikke fÃ¥r bruke. Det mÃ¥  være orgelmusikk. CD er helt uaktuelt. Vi hadde veldig lite salmer, om noen i det hele tatt. Den eneste protesten kom fra organist og saksofonist nÃ¥r gubben ville spille Nothing Else matters fra CD. De fikk viljen sin  Men tror det er veldig opp til presten hva man kan velge  Vi hadde en veldig grei prest der Â
Gjest making.a.mess Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat nÃ¥, FruN skrev: Vi hadde veldig lite salmer, om noen i det hele tatt. Den eneste protesten kom fra organist og saksofonist nÃ¥r gubben ville spille Nothing Else matters fra CD. De fikk viljen sin  Men tror det er veldig opp til presten hva man kan velge  Vi hadde en veldig grei prest der  Det hadde du da. Man mÃ¥ somregel velge minst tre. SÃ¥ blir det litt bibellesing, men ja som du sier sÃ¥ avhenger det av presten. Hvor streng han velger Ã¥ være. Har vært i dÃ¥p hvor de i all frekkhet kombinerte dette med bÃ¥de preken og nattverd. 60 sek per barn til dÃ¥p og toogenhalv time Jesus.. Â
FruN Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 10 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Det hadde du da. Man mÃ¥ somregel velge minst tre. SÃ¥ blir det litt bibellesing, men ja som du sier sÃ¥ avhenger det av presten. Hvor streng han velger Ã¥ være. Har vært i dÃ¥p hvor de i all frekkhet kombinerte dette med bÃ¥de preken og nattverd. 60 sek per barn til dÃ¥p og toogenhalv time Jesus..  Har vært borti det... preken er riktignok vanlig, men det er lov Ã¥ drite i nattverd... Og to og en halv time da  ------ For Ã¥ spore inn pÃ¥ trÃ¥den igjen - om dere ønsker kristelig vielse kan det være vanskelig med seremoni pÃ¥ privat grunn. Husker ikke helt reglene rundt det, og det er mulig det har blitt forandring de siste 6 Ã¥rene, men det er i sÃ¥ fall greit Ã¥ fÃ¥ sjekket om dere ser det som et alternativ Â
FrittgåendeBurugle Skrevet 20. juli 2017 #13 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, Mrs.Purdey skrev: Det hadde du da. Man må somregel velge minst tre. Så blir det litt bibellesing, men ja som du sier så avhenger det av presten. Hvor streng han velger å være. Har vært i dåp hvor de i all frekkhet kombinerte dette med både preken og nattverd. 60 sek per barn til dåp og toogenhalv time Jesus..  Vet det er off topic, men velger man kristelig barnedåp (eller bryllup) bør man tåle litt Jesus. Enig i at to og en halv time var litt i overkant, dog. 4
CecilieLyng Skrevet 25. juli 2017 #14 Skrevet 25. juli 2017 På 9.7.2017 den 19.12, PaprikaSol skrev: Trenger noen kreative råd💪😀 Vi vil ikke sette noen dato før vi har avklart hvordan vi kan gifte oss, og alle ideer bare surrer rundt i hodet og vi vet ikke helt hvordan alt kan kombineres. Primært ser vi for oss et sommerbryllup. Samboer vil gjerne gifte seg på en strand, jeg kunne tenkt meg i en flott park, alá Alice i eventyrland, (ha ha, vet det høres rart ut😂). Det som er t o t a l t  utelukket er å leie et samfunnshus eller annet kommunalt. Tenkt på et spa-hotell, men dette blir så voldsomt.. Holder til på østlandet og har sett på villa malla, for de som er kjent, flott sted, men vi var ikke helt fornøyd med maten... Jeg kunne giftet meg på en ambassade, men vil ha både kjole og slør og hvertfall de nærmeste tilstede og det blir krasj, føler jeg. Har også tenkt på bare oss på Hawaii og (tatt bryllupsreisen samtidig) og tatt med forlovere og de som vil bli med, uten noen forventninger fra vår side... Vi har ett barn, 8 år, som vi vil ha med... Men da blir det ikke mye bryllupsreise 🙄 Men redd dette kan bli kjedelig og "ensomt"... Og overdådig med kjole og slør i et så lite selskap...? Har også tenkt hagebryllup, med vielse og fest, som er egenkomponert med lys i trær og fin pynt, uten at det koster fryktlig mye og uten at vi binder oss til en arrangør med mat og drikke... Har til og med tenkt på å ha det hjemme i vår 70kvm å laget en "lounge" på verandaen og middag inne, men ikke 3-retter og servitører osv... Av en eller annen grunn har jeg litt aversjon mot det tradisjonelle bryllupet.. Og grovt regnet budsjett kom vi på 160.000 (50 pers) om vi har det på et hotell og kjører det tradisjonelt... Noen som skjønner meg og har noen spennende forslag?😙 Hvorfor ikke vurdere andre steder i utlandet? Sopot er en nydelig badeby utenfor Gdansk og har masse muligheter til en bra penge. Eller hva med Spania? Jeg giftet meg i Barcelona og alle gjestene betalte reise og opphold selv. Ble 60 gjester, og en magisk feiring
Eliza Doalot Skrevet 26. juli 2017 #15 Skrevet 26. juli 2017 Vi vurderer hagebryllup hjemme i egen hage. Vi er veldig opptatt av mat og drikke, så forutsetningen for at vi velger den løsningen er at vi kan få til skikkelig servering... vassen cateringmat er uaktuelt, det samme er tørr grillmat med potetsalat. Maten skal ha kvalitet! forutsetning er også et godt telt, som holder ute eventuell vind og regn, samt gir mulighet for oppvarming. Andre forhold som vi vurderer i den sammenhengen er hvorvidt vi klarer å slappe av i en sånn setting, både under bryllupet og i forkant. Jeg vil liksom ikke stå i oppvaska og etterfylle dopapir i mitt eget bryllup🙂 Det er altså noen forhold å tenke på og vurdere, men jeg liker i allefall dem ideen.😀
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #16 Skrevet 30. juli 2017  Vi skal ha kirkebryllup, fordi det er enkelt og grei og fordi vi er garantert god akustikk. Var i bryllup i samme kommune i går, og syns presten var kjempeflink. Jeg gleder meg! Anonymkode: fe62c...176
ViljaH Skrevet 2. august 2017 #17 Skrevet 2. august 2017 På 7/20/2017 den 21.22, Mrs.Purdey skrev: Det hadde du da. Man må somregel velge minst tre. Så blir det litt bibellesing, men ja som du sier så avhenger det av presten. Hvor streng han velger å være. Har vært i dåp hvor de i all frekkhet kombinerte dette med både preken og nattverd. 60 sek per barn til dåp og toogenhalv time Jesus..  Jeg må bare kommentere... bryllup er en egen event i kirken. Dåp er ett innslag i en annen event som heter gudstjeneste. Alle gudstjenester har preken, noen har nattverd. Så da må foreldrene isåfall booke dåp på en gudstjeneste uten nattverd. Har ingenting med frekkhet å gjøre. Foreldre har derfor ikke anledning til å velge bort elementer i en gudstjeneste som er for hele menigheten, ikke bare dåpsfølget. En vanlig protestantisk gudstjeneste varer ca 1 time. Jeg har vært på katolsk en gang, varte 3 timer... 1
SiMa Skrevet 4. august 2017 #18 Skrevet 4. august 2017 Hagebryllup med partytelt med vegger, varmeovner og fleecepledd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå