Gå til innhold

Gått ned i vekt men fått masse cellulitter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er SÅ uglamorøst. Jeg har alltid hatt cellulitter, fra jeg var ca 14 år, og nå er jeg 35. Jeg gikk ned fra 76 til 62 kg men nå er jeg jo skikkelig ruglete bådepå lår og rumpe! Hjælp! Jeg både trener og lever mye sunnere enn jeg gjorde før. Trener 3 ganger i uka. Har fått en dyp grop på låret, det ser helt grusomt ut. Noen tips til å få vekk dette? 

Anonymkode: e50b6...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig ikke noe varig du kan gjøre med det. Ulikt hva mange tror, er det vanlig med mer synlige cellulitter ved vektnedgang. Cellulitter er ikke et tegn på hverken dårlig diett eller mangel på trening. Lær deg å like dem, er mitt beste tips.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trent styrke :)

Anonymkode: 8d908...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier enda mindre og har trent relativt hardt i mange år. Har fortsatt endel cellulitter. Er genetisk og noe man må akseptere. Selv unngår jeg å bruke hotpants og lever i beste velgående. 

Anonymkode: c4916...e5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Er det noe poeng å ta cellulittbehandlinger hos hudpleier? Jeg har sixpack og er slank, likevel så har jeg disse gropene :( Alltid hatt! Vet at veldig mange har det, men jeg er så misunnelig på alle de som har helt glatt rumpe.. jeg trener styrke flere ganger i uken, likevel har jeg skikkelig rugleræv. Bruker body scrub og sånn massasjevott i dusjen. Hjelper bitttelitt syns jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Er best å akseptere det, og heller snu litt på tankegangen - hvem er det som har bestemt at litt cellulitter er så stygt? Egentlig er det jo bare kvinnelig og naturlig, fordi vi kvinner har underhudsfett som er mer fremtredende enn hos menn.

Ofte henger cellulitter sammen med kroppsfasong gitt fra naturens side. Kvinner med timeglassfigur eller litt curves (type smal midje og bredere hofte) har ofte litt mer cellulitter, fordi de samler fett på rumpe og lår. De som er f.eks. epleformet eller rektangel har ofte lite cellulitter og veldig glatte ben, men de har gjerne ikke den slanke midjen som du har - de samler fett på magen. Så hvis du ser sånn på det så kan du tenke på det som en byttehandel. Du har kanskje cellulitter på rompa, men hvis det er prisen for å ha den fasongen som du har, så er det gjerne verdt det? 

Anonymkode: 95ee7...099

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Brus, juice og kaffe er hovedkilder til celulitter. 

Anonymkode: 23413...787

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ett glass appelsinjuice til frokost + kanskje 3 kopper kaffe gjennom dagen. Brus drikker jeg stort sett i helgene, pleier holde meg til vann. Så greia er å bare drikke vann? 

Gjest Coolaid
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er SÅ uglamorøst. Jeg har alltid hatt cellulitter, fra jeg var ca 14 år, og nå er jeg 35. Jeg gikk ned fra 76 til 62 kg men nå er jeg jo skikkelig ruglete bådepå lår og rumpe! Hjælp! Jeg både trener og lever mye sunnere enn jeg gjorde før. Trener 3 ganger i uka. Har fått en dyp grop på låret, det ser helt grusomt ut. Noen tips til å få vekk dette? 

Det er SÅ uglamorøst når jenter/kvinner bitcher om kroppen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilde, please?

Anonymkode: e84a8...007

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor har jeg som aldri drikker slikt celulitter, da? 

Anonymkode: fba1b...5bd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Er det noe poeng å ta cellulittbehandlinger hos hudpleier? Jeg har sixpack og er slank, likevel så har jeg disse gropene :( Alltid hatt! Vet at veldig mange har det, men jeg er så misunnelig på alle de som har helt glatt rumpe.. jeg trener styrke flere ganger i uken, likevel har jeg skikkelig rugleræv. Bruker body scrub og sånn massasjevott i dusjen. Hjelper bitttelitt syns jeg. 

Cellulittbehandlinger "hjelper" midlertidig da huden blir hoved og skuler det litt. Ingen behandling fjerner det utenom fettsuging. Scrub hjelper heller ingenting. 

Anonymkode: c4916...e5d

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering fra TS her! Jeg fant en kur! Var på nippet til å bestille cellulittbehandling på klinikk. Men, så kutta jeg ned på farris (er glad i boblevann) og brus, i tillegg til å trene hyppigere styrke. Og nå har cellulittene blitt mindre synlige OG jeg har fått strammere lår og rumpe :yvonne: Kjøpte også en massasjesåpe som det heter som er en heftig skrubb, denne er AMAZING. Fant den på en butikk i Stavanger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mindre av dem etter jeg begynte gå i bratte fjell. Styrketrening har også hjulpet i fortiden

Anonymkode: 6fd75...365

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2017 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker aldri nor av dette, spiser sunt, trene, osv, faktisk gjør jeg alt det riktige, men har likevel en del. 

Anonymkode: d04b6...0fc

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
På 9.7.2017 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Tipset er å drite fullstendig i det. Følg "happykropp" på instagram. Det er lov å ikke ta seg selv så høytidelig. Dette er nok mest inni hodet ditt og minst på kroppen din. Tål å leve med noen skavanker, det er helt naturlig, alle har et eller annet. Ha heller fokus på at du har en bra helse - det er viktigst.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for oppdatering ts! Har drukket brus til alle måltider det siste året og fått masse cellulitter, gjett om jeg skal prøve å kutte brusen :)

Anonymkode: 27270...1ae

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2017 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Oppdatering fra TS her! Jeg fant en kur! Var på nippet til å bestille cellulittbehandling på klinikk. Men, så kutta jeg ned på farris (er glad i boblevann) og brus, i tillegg til å trene hyppigere styrke. Og nå har cellulittene blitt mindre synlige OG jeg har fått strammere lår og rumpe :yvonne: Kjøpte også en massasjesåpe som det heter som er en heftig skrubb, denne er AMAZING. Fant den på en butikk i Stavanger. 

Hva slags skrubb? Har du link ? :)

Anonymkode: 8b1d9...75d

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2017 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker ett glass appelsinjuice til frokost + kanskje 3 kopper kaffe gjennom dagen. Brus drikker jeg stort sett i helgene, pleier holde meg til vann. Så greia er å bare drikke vann? 

Gi blaffen i det rådet det er neppe noe som kan underbygges medisinsk. Jeg drikker mye kaffi, jus og brus og er generelt ikke videre sunn. Jeg har ikke cellulitter og er i slutten av 30 årene. Hvorfor det er sånn, aner jeg ikke, kanskje fordi jeg ikke har født barn som de andre kvinnene i min familie som alle har mye cellulitter, kanskje bare tilfeldig. Trening er nok det som er best for å stramme det opp mest mulig.

Anonymkode: 3006f...335

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...