AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Jeg er ikke særlig flink med sminke men har veldig lyst til å bli flinkere å sminke meg. Jeg har spesielt lyst til å bli flink til å legge øyenskygge og lære meg å sette på løsvipper. Kan tenke meg at det er veldig mange flinke hær inne på forumet. Hadde vært kjekt om dere kunne legge igjen gode tips og produkter som dere anbefaler. Anonymkode: 1861d...cc0
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 søk på how to på youtube, genialt Anonymkode: 86857...d2c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 På 9.7.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev: søk på how to på youtube, genialt Anonymkode: 86857...d2c Takk Anonymkode: 1861d...cc0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 På 9.7.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev: søk på how to på youtube, genialt Anonymkode: 86857...d2c Sliter med det samme som ts så kommenterer her Synes youtube sine sminkevideoer er litt vanskelig å få til selv. Man har selvsagt ikke råd til å kjøpe alle produktene de ulike makeup artistene holder på med, og når man bruker en lite pigmentert øyenskygge og en billig sminkekost blir resultatet absolutt ikke det samme Anonymkode: f9069...ede
AnonymV Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Jeg er ganske ung i forhold til andre her tror jeg, men er interessert i sminke så tenkte jeg kunne hjulpet til litt her. Vil da først gjerne si at når det kommer til sminke og da spesielt øyenskygge må du nok ut med litt penger for kvalitet. Etter min erfaring blir øyenskyggen og applikasjonen mye bedre med en god øyenskygge, men det finnes alltid rimeligere alternativ som kan funke like bra etterhvert som du får litt erfaring med sminke. Jeg kan gjerne skrive til litt tips og triks, og linke til gode øyenskygge-paletter tips nr 1: Bruk gode og myke koster, og ikke hold for nært selve kosten. Dette kan gi en for hard look på øyenskyggen. nr 2: Start smått og bygg fargene opp. Ikke kjør på med for mye produkt på en gang, bygg heller opp fargene litt etter litt. nr 3: Et lurt tips er å "prime" øyenlokket før du legger på skygge. Dette kan du gjøre ved å ta concealer eller foundation på øyelokket ditt for så legge pudder eller en lys skygge over hele lokket. Det finnes også egne øyenskyggeprimere som kan brukes til dette. Kan garantere at du får et finere resultat hvis du primer, blender nok og bygger opp fargene riktig! Håper ikke dette innlegget ble for rotete nå haha, ble litt revet med det er bare å spørre meg om dere lurer på noe mer Her er linkene til både dyre og rimeligere palett: http://www.sephora.com/modern-renaissance-eye-shadow-palette-P409118?skuId=1820406&icid2=products grid:p409118 (hvis du liker varme toner er dette helt nydelig! ) http://www.sephora.com/naked2-basics-P388225?skuId=1637719&icid2=products grid:p388225 (helt naturlige farger uten noe glitter, bra pigmentert!) http://beautybay.com/cosmetics/morphe/35om35colormattenaturegloweyeshadowpalette/ (alle morphe pallett som jeg har prøvd har vært fantastiske, og du finner garantert et palett med alle farger du liker!) Merker at jeg fikk litt hjerneteppe nå, men om noen vil at jeg skal linke flere så kan jeg gjøre det etterhvert. Håper ikke dette innlegget ble for rotete nå haha, ble litt revet med Det er bare å spørre meg om dere lurer på noe mer 2
Solivagant Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 Har lært mye på YouTube, spesielt når det kommer til øyenskygge. Dersom du har et øyenskyggepalett lønner det seg å søke på tutorials til akkurat det palettet!
GulSitron Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 10 minutter siden, Solivagant skrev: Har lært mye på YouTube, spesielt når det kommer til øyenskygge. Dersom du har et øyenskyggepalett lønner det seg å søke på tutorials til akkurat det palettet! Det forsøkte jeg, men tror kanskje det palettet var for gammelt. Fant ingen tutorials. Det som ble løsningen min var å søke på noe sånt som "blue smokey eyes tutorial". Fant en video som funket helt fint og som ikke var så innvikla i valg av koster etc. (Har heldigvis fått meg tre gode koster som gjør jobben 200 ganger lettere) det jeg sliter med ang sminke er å legge eyeliner pent på begge øynene. (Øyelokket) det ene øyet blir helt perfekt og det andre blir ikke tilnærmet likt en gang. Har forsøkt med tape og sånne klistremerke sjablong greier uten hell. (Svaret blir nok å gå over til flytende eyeliner)
Persephone Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 En ting som er viktig å huske når man ser sminkevideoer på youtube er at de er fine å bruke som inspirasjon. Du trenger ikke å replikere dem nøyaktig med akkurat de samme produktene. Det er metodene de bruker som er viktig. Du kan lage en tilsvarende look uten akkurat samme produkter, men ta av det du har. Bruker de en lys brun øyenskygge kan du bruke hvilken som helst lys brun øyenskygge du har. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå