Gå til innhold

nabo kaster ugresset sitt over på vår eiendom og inn i vår hekk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har en grønnsakshage bak vår hekk. De luker i den og kaster det inn mellom våre planter. Luket rundt hekken I dag og fant masse klasser med ugress som bare er slengt inn. Har tenkt å si i fra, men han har ikke akkurat rykte på seg til å være hyggelig. Hvis han bare ler av meg og fortsetter, bør jeh da bare kaste ugresset tilbake på hans eiendom? Synes det er så frekt å kaste det over til oss. 

Anonymkode: bb5c1...ebd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Punkt 1, snakk sammen.

Anonymkode: 74782...d31

AnonymBruker
Skrevet

Hekken er begge sitt, så la det ligge. Bare bra for hekken!

Anonymkode: 15247...f52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare gjødsel, altså bare bra for hekken/plantene

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hekken er begge sitt, så la det ligge. Bare bra for hekken!

Hekken står på vår tomt. Vi har betalt den og vi steller den. Naboen kan ikke komme og kreve noe eierskap til den. Og det ser stygt ut med ugress slengt inn i hekken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare gjødsel, altså bare bra for hekken/plantene

Vi gjødsler hekken godt selv, og det er stygt når det ligger strødd digre klaser med ugress..

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Ser du ugresset i hekken?  Men bare i dag når du luket på utsiden av den?

Noen naboer! Ikke rart kriger startet med eiendomsrett. Hvis det plager deg og er til sjenanse,så si fra. Er det ikke til sjenanse sånn til daglig,la deg gå. Folk blir så gærne iblant når de EIER noe. Vei,skog,hekk eller uansett. Galskap.

Skrevet

Ettersom noen her sier at ugress kun er bra for hekken, kan det jo tenkes at naboen tror han gjør deg en tjeneste. Han blit kvitt ugresset sitt, og hekken din får næring. Snakk med han, men ha i bakhodet at han kan mene det godt.

• Liker 2
Skrevet

Kast det tilbake på hans tomt! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Teddi skrev:

Ettersom noen her sier at ugress kun er bra for hekken, kan det jo tenkes at naboen tror han gjør deg en tjeneste. Han blit kvitt ugresset sitt, og hekken din får næring. Snakk med han, men ha i bakhodet at han kan mene det godt.

Joda godt mulig. Vi pleier å stø gresset I oppsamlet rundt plante for å unngå mye ugress. Men synes ikke det blir det samme som å kaste ugress over plantene med tanke på at det er frø og slikt som kan spre seg til vår hekk, feks løvetann. 

Du som skriver at folk blir gale når de eier noe så lurer jeg på hva du hadde syntes når du bruker tid og penger på noe på din egen eiendom og så skal andre få lov å gjøre som de vil? Det er ikke til sjenanse daglig, men når løvetann og annet sprer seg og infiltrerer hekken blir det faktisk til sjenanse.  Og blir jo bare mer for meg å fjerne når jeg luker da. De har dessuten litt av sin grønnsakshage på vår tomt så synes faktisk at vi ikke er så ille.

@Doge : jeg gjorde det.. :PHvorfor skal jeg luke vekk både mitt og hans sitt ugress liksom. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...