Gå til innhold

Skal bake rullekake. Trenger jeg dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg sikte inn hvetemelet? Har ikke sikt. 

Anonymkode: 83d5b...12f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg sikte inn hvetemelet? Har ikke sikt. 

Det går nok bra uten også. :) 

Anonymkode: d060c...523

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sikter melet for å få kaken mer luftig. Uten sikt kan kaken bli tyngre. Når du ikke har sikt, så vær ekstra forsiktig når du vender melet inn i røren. Det går nok bra uten. (Utfordringene med rullekaker er vel mer å få dem rullet uten at de knekker.)

Anonymkode: e663b...4b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Da prøver jeg. :) 

Skrevet

Du kan ha melet over i en bolle før du blander i resten av det tørre, og lett og forsiktig vispe det luftig med en gaffel. Det er jo for å få luft i melet etter det har stått tettpakket i skuffer og skap, og i rullekake kan det være greit å ha luftig mel. Jeg syns i hvert fall mine rullekaker blir bedre etter jeg fikk meg en skikkelig sikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, bopera skrev:

Du kan ha melet over i en bolle før du blander i resten av det tørre, og lett og forsiktig vispe det luftig med en gaffel. Det er jo for å få luft i melet etter det har stått tettpakket i skuffer og skap, og i rullekake kan det være greit å ha luftig mel. Jeg syns i hvert fall mine rullekaker blir bedre etter jeg fikk meg en skikkelig sikt.

Takk for svar. Prøver tipset ditt i dag, så får jeg skaffe meg en sil så fort som mulig. :P:) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...