AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Må jeg sikte inn hvetemelet? Har ikke sikt. Anonymkode: 83d5b...12f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må jeg sikte inn hvetemelet? Har ikke sikt. Anonymkode: 83d5b...12f Det går nok bra uten også. Anonymkode: d060c...523 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 Du sikter melet for å få kaken mer luftig. Uten sikt kan kaken bli tyngre. Når du ikke har sikt, så vær ekstra forsiktig når du vender melet inn i røren. Det går nok bra uten. (Utfordringene med rullekaker er vel mer å få dem rullet uten at de knekker.) Anonymkode: e663b...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 Takk for svar. Da prøver jeg. Anonymkode: 83d5b...12f
bopera Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Du kan ha melet over i en bolle før du blander i resten av det tørre, og lett og forsiktig vispe det luftig med en gaffel. Det er jo for å få luft i melet etter det har stått tettpakket i skuffer og skap, og i rullekake kan det være greit å ha luftig mel. Jeg syns i hvert fall mine rullekaker blir bedre etter jeg fikk meg en skikkelig sikt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 3 minutter siden, bopera skrev: Du kan ha melet over i en bolle før du blander i resten av det tørre, og lett og forsiktig vispe det luftig med en gaffel. Det er jo for å få luft i melet etter det har stått tettpakket i skuffer og skap, og i rullekake kan det være greit å ha luftig mel. Jeg syns i hvert fall mine rullekaker blir bedre etter jeg fikk meg en skikkelig sikt. Takk for svar. Prøver tipset ditt i dag, så får jeg skaffe meg en sil så fort som mulig. Anonymkode: 83d5b...12f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå