AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #21 Skrevet 12. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Interesant dere takker. God lesning. Er det slik at de kommer våte hjem fra tur selv om det ikke har regnet de siste 24 ukene? Hva med øre betendelse eller puss i folder og slik som ikke tørker skikkelig. De er tydelig vis ikke så kranglete mot folk eller hunder. . Anonymkode: ccafc...57e De er jo ganske lave da, så de vil jo subbe nedi alt mulig de skal over (steiner, lyng osv). Man må passe på så foldene er tørre og rene for å unngå blandt annet eksem, et vennepar av meg må jevnlig bade basseten sin med en spesiell shampoo fordi han lett får eksem. Og tidvis må de smøre visse deler av kroppen med en spesiell salve. Utsatte steder på han er i "armhulen" eller hva man skal kalle det. Anonymkode: 107ee...73a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #22 Skrevet 12. juli 2017 Glemte å svare på det ang ørebetennelse. Hvis man er flink til å rense ørene nå og da så vil man slippe billig unna i mange tilfeller. Den jeg kjenner har slitt med ørebetennelse men det er nå under kontroll. Det blir veldig tett i ørene på grunn av hvordan de henger, men venn hunden til både ørerensing (få hjelp av en Vetrinær på hvordan du skal gjøre det) og bading i tidlig alder så blir det ikke noe problem Anonymkode: 107ee...73a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #23 Skrevet 13. juli 2017 På 7/10/2017 den 3.00, AnonymBruker skrev: Ikke trent godt nok mener du Anonymkode: 62aa9...c91 Hjelper ikke å trene dem supermye når veldig mange er ganske late. Anonymkode: 2f627...c55
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #24 Skrevet 13. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjelper ikke å trene dem supermye når veldig mange er ganske late. Anonymkode: 2f627...c55 Det var en snodig forklaring, og stemmer selvfølgelig ikke. Anonymkode: 62aa9...c91
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #25 Skrevet 13. juli 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: De er jo ganske lave da, så de vil jo subbe nedi alt mulig de skal over (steiner, lyng osv). Man må passe på så foldene er tørre og rene for å unngå blandt annet eksem, et vennepar av meg må jevnlig bade basseten sin med en spesiell shampoo fordi han lett får eksem. Og tidvis må de smøre visse deler av kroppen med en spesiell salve. Utsatte steder på han er i "armhulen" eller hva man skal kalle det. Anonymkode: 107ee...73a 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte å svare på det ang ørebetennelse. Hvis man er flink til å rense ørene nå og da så vil man slippe billig unna i mange tilfeller. Den jeg kjenner har slitt med ørebetennelse men det er nå under kontroll. Det blir veldig tett i ørene på grunn av hvordan de henger, men venn hunden til både ørerensing (få hjelp av en Vetrinær på hvordan du skal gjøre det) og bading i tidlig alder så blir det ikke noe problem Anonymkode: 107ee...73a Har ikke avlen på disse hundene gått litt vel langt når man må smøre mellom hudfolder, og at ørene er så store og tunge at de er så utsatt for hyppig ørebetennelse? Anonymkode: 563a5...a1c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #26 Skrevet 13. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke avlen på disse hundene gått litt vel langt når man må smøre mellom hudfolder, og at ørene er så store og tunge at de er så utsatt for hyppig ørebetennelse? Anonymkode: 563a5...a1c Jo. Det skal jeg ikke nekte på. Her har du utseendet før og etter. Det er mange raser som har blitt helt ødelagte. Derfor er det uhyre viktig å finne en oppdretter som fokuserer veldig på helse. Nå er den til høyre utrooooolig overvektig da. Å det er fryktelig ugunstig for en hund med så lang rygg. Men man ser hvor mye de har blitt forandret. Anonymkode: 107ee...73a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå