AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Tar dere kontakt for å fortelle om graviditet? Anonymkode: 97622...2fa
Gjest Catalina Culès Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 (endret) Om det skulle skjedd hadde jeg ikke tatt kontakt, hadde heller ikke sagt noe om jeg lå dødssyk. Ingen kontakt er ingen kontakt overhodet. Endret 9. juli 2017 av Catalina Culès
exictence Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 Synes det er forferdelig synd at man ikke har kontakt i det hele tatt med sine foreldre. Forstår det hvis det er misbruk eller annet veldig alvorlig. Villeabsolutt fortalt om en graviditet.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 Det er veldig alvorlig grunn til hvorfor jeg ikke har kontakt. Damen har alle tegn til sosiopat. Anonymkode: 97622...2fa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Ingen kontakt. Kommer ikke til å fortelle om graviditet, de får vite det gjennom jungeltelegrafen uansett. Håper de lar meg være for all evighet og at jeg aldri ser dem igjen noen gang. Anonymkode: fe871...6d1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 Kjenner noen som ikke har kontakt. Det kan være psykisk sykdom,noe folk ikke kan for. Datter vil være "der" oppe. Skammer seg. Trist. Så er det grunner som dårlig kommunikasjon. Ting som kan løses,men så er det stahet og stolthet Noen har opplevd mishandling/misbruk og da er det forståelig. Anonymkode: 63f98...454
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 Faren min kasta meg ut av sin nye familie da jeg var 12. tok kontakt da jeg ble gravid. Hadde kontakt i nesten 1 år og så ble det ikke mer kontakt. han har prøvd å ta kontakt etter at han ble skilt, men jeg ønsker ikke mer ustabilitet i livet til ungene, så han får klare seg med den familien han valgte. jeg er ingen skam som kan tas frem og gjemmes igjen som det passer ham. angrer på at jeg tok kontakt ved graviditet. Rippet opp i mye dritt som hadde vært best liggende begravd. Anonymkode: 2640f...174 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Jeg kjenner flere som har null kontakt. Ett tilfelle av seksuelt misbruk, ett tilfelle hvor den ene forelderen er sosiopat, og noen tilfeller hvor ting bare har skjært seg skikkelig - begge parter har vært "medskyldige" i at ting ble som de ble. Kun en av sistnevnte tok kontakt ved graviditet, men de ble bare påminnet hvorfor ting skar seg i utgangspunktet. Ingen god opplevelse for dem. Du må nesten vurdere selv om du skal ta kontakt. Anonymkode: 2df3a...11c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 Mannen har ikke kontakt med sin (tidligere) familie, foreldre og søsken. Årsak: alvorlig fysisk og psykisk mishandling gjennom oppveksten. Da han ble fysisk sterk nok til å "ta igjen"/forsvare seg sluttet volden, den psykiske mishandlingen og nedbrytingen fortsatte. Søsken valgte å se gjennom med det som var skjedd (ble ikke utsatt for mishandling selv), og fungerte som en "kanal" for foreldrene til å fortsette den psykiske nedbrytingen. Vi sa ingenting til foreldrene da vi giftet oss, vet ikke om de fikk vite noe av andre/så det i avisen. Vi har hemmelig telefonnummer og de vet ikke hvor vi bor. Hvis jeg skulle bli gravid ville de heller ikke få vite noe. Anonymkode: fd918...9a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig alvorlig grunn til hvorfor jeg ikke har kontakt. Damen har alle tegn til sosiopat. Anonymkode: 97622...2fa Da hadde din mor mest sannsynlig en meget dårlig oppvekst, sosiopati kommer av miljø. Anonymkode: ed688...ce8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hadde din mor mest sannsynlig en meget dårlig oppvekst, sosiopati kommer av miljø. Anonymkode: ed688...ce8 Det stemmer ja. Så med null kontakt med henne så er det null kontakt med hennes foreldre og søsken også. Anonymkode: 97622...2fa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 Nei, ingen kontakt er ingen kontakt. Jeg vil kun høre fra den fronten ved dems dødfall. Anonymkode: a15b7...1e2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #13 Skrevet 10. juli 2017 Er det noen av dere som har opplevd at forelderen dere ikke har kontakt med har dødd? Hvordan får man vite om det, eller får man ikke det? Hva med arv? Anonymkode: b5c84...a43
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #14 Skrevet 10. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen av dere som har opplevd at forelderen dere ikke har kontakt med har dødd? Hvordan får man vite om det, eller får man ikke det? Hva med arv? Anonymkode: b5c84...a43 Da moren min, som jeg ikke hadde hatt kontakt med på mange år lå for døden hadde hun spurt etter meg og jeg ga henne en siste sjanse og dro innom henne og spurte om det var noe hun ville prate om, om hun hadde noe å si, men hun svarte da at hun ikke hadde noe å si og nektet for å ha spurt etter meg. Da gikk jeg. Hun døde ikke lenge etter. Jeg dro ikke i begravelsen og arv hadde jeg overhode ingen interesse av. Anonymkode: 7384e...008
OffTheBlock Skrevet 10. juli 2017 #15 Skrevet 10. juli 2017 Jeg er sju måneder på vei og har ikke kontakten min far for å fortelle det. Vi har ikke hatt kontakt på flere år, og omstendighetene rundt det er relativt alvorlige. Jeg har imidlertid ikke holdt det hemmelig for slektninger som har kontakt med han, så jeg vet at han vet. Jeg vurderte om det var noe som helst positivt å hente for meg eller barnet med at min far visste om graviditeten, og svaret var et rungende nei. Da føler jeg at jeg beskytter meg selv og barnet best med å holde kontakten helt brutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå