Gå til innhold

Hvor mange hunder har du? Hvor mange hunder vil du maks ha selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange hunder har du? Og hvorfor?

Hvor mange hunder vil du maks ha? Og hvorfor?

Anonymkode: 62fac...686

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 0 stk. Fordi jeg ikke har hatt mulighet til å ha hund. 

Kunne tenkt meg maks 2 stk. Helst 1.

Anonymkode: aa78f...36f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men passer en hund ganske ofte. Cirka en uke av gangen.

Hvis livssituasjonen og økonomien min var annerledes hadde jeg kunnet tenkt meg mange hunder, men da må jeg vinne i lotto. 

Anonymkode: 852ae...607

Gjest Fleiben
Skrevet

Jeg har tre. To mynder og en fuglehund.

Skrevet

Vi har en. Jeg har alltid tenkt at jeg skal ha i hvert fall to, men i det siste har jeg begynt å tenke på om det kanskje er nok med én og at han heller skal få all oppmerksomheten vår alene.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har ingen nå, men har hatt en før, å det syns jeg var nok.

Skrevet

Har tre. Normalt vil jeg si at to er det beste antallet for meg, men siden jeg ikke vil risikere å ha en alenehund så har jeg nå et overlapp med en unghund og en gæmlis.

Gjest Newroz
Skrevet

Jeg har en, og det er også maks. Jeg har ikke tid, plass eller mulighet for en til. 

Skrevet

Har ti, ville maks hatt to. Tidligere eier hadde begge og ønsket ikke skille de. Derfor ble det slik. Angrer ikke, nå har de hverandre og leker mye sammen. Litt mindre dårlig samvittighet når jeg er på jobb fordi jeg vet de har hverandre. 

Mer også OK med to da jeg kan passe venners/families hund om det trengs noen dager, mer enn det orker jeg ikke :fnise: får også lett pass til hundene og hadde jeg hatt flere ville jeg slitt med å finne pass, Evt måtte betalt i dyre dommer for kennel. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5, akkurat passe antall for meg :)

Anonymkode: bbe85...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 7. Passer akkurat.

Anonymkode: 96b4c...47d

Skrevet

Jeg har en, og kunne tenkt meg en til. Men det blir ikke før vi har større bolig og hage. 

Skrevet

Har to, og det er helt perfekt. De har alltid hverandre når vi ikke er hjemme eller tilstedet, men det er ikke så mye at det blir mye ekstra arbeid for vår del. 

AnonymBruker
Skrevet

Har 2, syns det holder med de rasene vi har nå og bosted etc.

Anonymkode: 7a986...a3b

Skrevet

Det spørs litt på rasen og bruksområde. Nå har eg to schæfere som eg trener mye bruks og lydighet med, og da syns eg egentlig det er for mye med to for det tar så utrolig lang tid å trene begge to skikkelig (men nå er den ene veldig gammel og har ikke behov for så mye trening som den yngste).

Derimot har eg også veldig lyst på hunder eg bare kan kose meg på tur med, lange turer i fjellet med telt der hundene bærer sin egen kløv. Eller snørekjøring på vinterstid og slikt. Da kan alle hundene trenes samtidig, og eg ser for meg at eg kunne hatt tre eller kanskje til og med fire stk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 0, kunne ha ønsket 1. Forstår ikke hvordan vanlige folk kan ha hund for det virker ufattelig krevende.

Kanskje når jeg blir pensjonist.

Anonymkode: 861d6...540

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to før, men den ene måtte avlives. Har nå hatt kun en hund de siste par årene, og det er i grunnen greit, pga vi har flyttet fra rekkehus med hage til blokkleilighet. Her passer det nok best med bare en hund. Min erfaring er at to hunder bjeffer mye mer. Gir den ene fra seg et bjeff, stemmer den andre i, og så girer de opp hverandre til stadig mer bjeffing.

Rasen jeg har, er kjent for å bjeffe mye. Det er eneste ulempen med den! :-)

Anonymkode: b15f4...d86

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen.

Kan legge til at hadde jeg bodd i mer landlige omgivelser, f.eks. hus med stor hage og et stykke til nærmeste nabo, hadde jeg sikkert hatt 3-4 hunder av denne rasen :-) Da hadde vi ikke sjenert noen med bjeffingen deres, og de hadde heller ikke hatt så mye å bjeffe på til stadighet om vi bodde litt unna nærmeste naboer osv.

Anonymkode: b15f4...d86

Skrevet (endret)

Har hatt en hund om gangen, har nå ingen og det passer bra slik livssituasjonen er nå med småbarn og utenlandsreiser. Kunne tenkt med en hund eller to om jeg bodde på gård.  

Endret av Gjøksuppe
AnonymBruker
Skrevet

Har en, holder i massevis mtp barn og bosted. 

Hadde jeg hatt mer plass og mer tid ville jeg kanskje hatt en til 

Anonymkode: afa55...373

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...